Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Syns e30 M3 prisene kunne gå enda mere opp jeg :twisted: Hva kosta en e30 M3 når den var ny? må vell nesten begynne å nærme seg de prisene?

fant et gammelt Motor blad fra 86 el 87 der dem testet sierra cosworth og m3. mener å huske m3'en lå rundt 500000 og cosworthen noe rimeligere. mye penger den gang.

er det noen som har helt eksakte priser?

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Anngående det skiftet av speedometer på M3`n så ble dette gjort på verksted så jeg har de nøyaktige tallene dokumentert.

Følger veldig mye dokumentasjon med denne bilen, eieren i england førte tilogmed statisikk over bensinforbruk.hehe. :lol:

Drev å surfet litt etter priser å da fant jeg ei svensk side,

Prisene begynte på 289000sek i 1987, å stoppet på 398000sek for en sport evolution i 1990.

http://www.m3e30.se/grundpriser_m3_e30.html

Interesant. Hvilket forbruk lå han på i snitt? Min ligger rundt litern på blandakjøring. Langkjøring har jeg faktisk klart å presse den ned i 0,78. Da med stålkontroll på høyrefoten :D

Skrevet

Jeg er enig i det Espen sier. Folk som er ute etter bra E30 M3er ser mer på tilstanden enn årsmodellen, så om det er en -87 eller -90 spiller nok ikke så stor rolle.

Nå vet jeg ikke så mye om bilen din, men utifra det du forteller, så mener jeg bilen din er nærmere 150`enn 200`. En bil til 200`skal være strøken og ha dokumentert historie.

Skrevet

Syns 200 tusen er drygt mye for en gammel orginal bil, kunne kansje ha betalt noe sånt for en med skikkelig motor turbo eller lignende. Blir litt tam den S14 motoren når den er orginal men du verden hvor morsom den er på bane 8)

Skrevet

er jo hvis bilen er orginal den er verdt mest da bilbyggern. jo fort man gjør en bil uorginal eks montere turbo så mister den mye av sin verdi. hvertfall for en entusiast. jeg ville mye heller ha en dønn orginal m3 enn en som er masse modifisert med eks bøttestoler, bur og annen motor, turbo og lignende. men smaken er som baken folkens

Skrevet
er jo hvis bilen er orginal den er verdt mest da bilbyggern. jo fort man gjør en bil uorginal eks montere turbo så mister den mye av sin verdi. hvertfall for en entusiast. jeg ville mye heller ha en dønn orginal m3 enn en som er masse modifisert med eks bøttestoler, bur og annen motor, turbo og lignende. men smaken er som baken folkens

Enig. Disse vil også stige mer i verdi da det er originalbiler som blir samleobjekter.

Skrevet
Syns 200 tusen er drygt mye for en gammel orginal bil, kunne kansje ha betalt noe sånt for en med skikkelig motor turbo eller lignende. Blir litt tam den S14 motoren når den er orginal men du verden hvor morsom den er på bane 8)

S14 er bra saker det, men man må kunne å bruke den :wink:

Skrevet

Espen M33: Husker ikke hvilket forbruk han hadde, men det kan jeg se når jeg kommer hjem fra jobb om to uker.Selv har jeg vell ikke vært under litern på mila på blandet kjøring. Gla i å bruke høyre foten;)

Langkjøring har jeg ikke målt.

Skrevet

Ser flere nevner det om at det ikke er forskjell på 87 og 90 modell,

Vil det da si at det ikke er forskjell på 1993 M3 3.0 og en 1997 M3 3.2?

87 modellen er det laget nærmere 7000 av.

Denne 90 modellen jeg har er det laget 1518biler av. Etter det jeg har funnet ut på nett iallefall :P

Så litt forskjell blir det jo ;)

Skrevet

Hvorfor har du ikke bilder av bilen slik den ser ut idag i posten din? Er jo bare bilder som den tideliger eieren har tatt ser det ut som.

En E30M3 ligger ifra 140 til 200 000kr. Alt etter hvor bra den er.. En jeg kjenner betalte 200 for en 90mod som var trillet rett under 200000km. Bilen var veldig pen, men uten skinn og el vinduer.

E30M3 koster rundt 515000kr ny.

S14 er en kjempe motor, men den har for lite effekt synes jeg og det blir for dyrt og få mere effekt(300hk). Derfor er S50 er et ypperlig valg å oppgradere med.

Jeg synes en seriøst ombygd E30M3 med S50 er mere verdt enn en orginal M3, men det er smak og behag. E30M3 med S38 ville jeg aldri hatt.

Hadde ALDRI solgt min E30M3 for under 350000kr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...