Hanzo/// Skrevet Januar 21, 2008 Skrevet Januar 21, 2008 Hvordan er egentlig en e39 stasjonsvogn? Går den generelt dårlig? bør man satse på manuell eller automat? Bruker den mye Bensin? Er det enkelt å få tak i skinn til å ettermontere skinn seter? Ble noen spørsmål her så svar gjerne du som selv har en slik bil..
valrun Skrevet Januar 21, 2008 Skrevet Januar 21, 2008 Finnes to typer E39 520i. Frem til 09/00 var det 2.0l og 150hk i 520. Etter 09/00 kom det 2.2l og 170hk. Jeg kjører en 170hk, og jeg synes den går greit, men det er ikke noe ræserbil, men heller ingen sinke i trafikken. 0-100 er vel gjort på ca 10-11 sek, noe som ikke er ille til å være en så stor bil, og med relativt "liten" motor. Jeg har selv automat, men jeg har også kjørt tilsvarende med manuell, før jeg kjøpte den. Og etter jeg fikk prøvd automat så ble jeg helt sikker på at mine tider med manuellgir er forbi. Forbruket mitt ligger på ca 0.85 på langkjøring, mens den er godt over literen på blandet kjøring. Det avhenger av kjørestilen din. Automat vil også bruke litt ekstra bensin. Skinninteriør finner du titt og ofte til salgs. Sjekk finn.no, gsbildeler, koed.dk, autopower.se osv.
Hanzo/// Skrevet Januar 21, 2008 Forfatter Skrevet Januar 21, 2008 ok takk for svar. hva pleier skinn å ligge på i pris?
valrun Skrevet Januar 21, 2008 Skrevet Januar 21, 2008 Regn med ca 10 000. Så nylig et sett med svart skinninnredning, med komfortseter til 12 000. Søker du på e39 på Finn torget kommer det opp flere interiør.
Hanzo/// Skrevet Januar 22, 2008 Forfatter Skrevet Januar 22, 2008 tips til noen biler som annbefales? Helst ikke så mye over 100,000,-
Ron Jeremy Skrevet Januar 22, 2008 Skrevet Januar 22, 2008 Hvorfor ikke kjøpe en bil med orginalt skinn, kontra å ettermontere? Ville heller gått for en facelift (09.00 og nyere) men 523i er også et bra alternativ.
Hanzo/// Skrevet Januar 22, 2008 Forfatter Skrevet Januar 22, 2008 Hvorfor ikke kjøpe en bil med orginalt skinn, kontra å ettermontere?Ville heller gått for en facelift (09.00 og nyere) men 523i er også et bra alternativ. Det kommer jo til pengene. Det med å ettermontere skinn var noe jeg kom på da jeg lå merke til at alle som selger med skinn ønsker en del mer en hva skinnpakke koster nytt på en bil, kanskje ikke så gale, men om jeg kan finne en bil 30,000,- billigere uten skinn, så tar jeg den og ettermonterer skinn. Da selvfølgelig vil jeg ha en bil med mørk dash.. Men noen som har noen gode tips til vogner? Jeg har jo en drømm om maks 100,000,- lav km ( tenker da 150k + ) skinn, pen farge og ikke krom lister! sort bil er ikke å forrakte.
Mikke1981 Skrevet Januar 22, 2008 Skrevet Januar 22, 2008 Jeg synnes du burde gå for disse el M5 setene om du skal bytte til skinn! Som dag å natt i forhold til di orginale!! http://bmwdrifters.com/forum/viewthread ... 6#post_216
Hanzo/// Skrevet Januar 23, 2008 Forfatter Skrevet Januar 23, 2008 oi oi oi oi de setene har jeg ikke tenkt på, men de vokser vel ikke på trær. og koster skorta!
Ellingsen B. Skrevet Januar 23, 2008 Skrevet Januar 23, 2008 jeg hadde gått for 523 Litt mer kraft, bruker antageligvis mindre bensin enn 520 også. Selv ligger jeg på 0.68 på langkjøring og 0.86-0,9 blanda..1.1 i byn.. Dette gjelder en 523iA Touring.
Gjest Skrevet Januar 23, 2008 Skrevet Januar 23, 2008 Nå har jeg kjørt 540 i et halvt år ca, og gikk over til 523. Må si at 523 er en veldig bra motor for E39! Den har bra med effekt og jobber godt, dessuten er det mye potensiale i den om du vil ha litt mer HK. Er jo tross alt en 2.5liter.. 540 med manuellgir var fantastisk, men 523 forsvarer seg veldig mht. hva du får til 100 000 ca... meget bra synes jeg:)
Hanzo/// Skrevet Januar 23, 2008 Forfatter Skrevet Januar 23, 2008 Da har jeg forsåvidt kjøpt meg en stasjonsvogn!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå