-Anders- Skrevet Mars 2, 2008 Forfatter Skrevet Mars 2, 2008 Da er søknad om å få tilbake førerkortet før sendt inn. Denne er kun fra sjefen. Så blir spennende å se hva som skjer nå.Får håpe de ikke bruker flere mnd på å behandle den nå da! Opddaterer når jeg har fått svar. Fingers crossed folkens Da var svar mottat (igår). Grunnen min fantes ikke særlig god nok i forhold til ditten og datten. Står også at jeg kan klage på avgjørelsen. Så blir klage. Gir ikke opp før jeg har prøvd alt! Utenom dette, er det igjen 3 mnd. Ikke lenge, men jeg vil gjerne ha den igjen så fort som mulig!
Thomaz Skrevet Mars 4, 2008 Skrevet Mars 4, 2008 Har søkt ca 5 ganger selv uten hell med div grunner å få tilbake lappen.. Er vanskelig blitt det der blitt å søke om avkorting.. Men absolutt Anders, fortsett å søk/klag.. Verste som kan skje er jo at du for avslag.. Får forresten lappen om 3 mnd jeg og Syns det er lite mtp at det var 22 mnd engang..
-Anders- Skrevet Mars 4, 2008 Forfatter Skrevet Mars 4, 2008 Hehe, er ikke aleine skjønner jeg Skal klage på svaret. Ble opplyst om det i brevet jeg fikk tilbake. Hva burde man skrive i en klage da? Bare bruke den opprinnelig grunnen, og fortsette og mase med den?
oddis Skrevet Mars 4, 2008 Skrevet Mars 4, 2008 I en klage skal du motbevise/argumentere punktene som de som har avslått søknaden refererer til.
Dr_S Skrevet Mars 5, 2008 Skrevet Mars 5, 2008 Hjalp ikke mye å søke for min egen del heller dengangen jeg var uheldig.
The_transporter Skrevet Mars 5, 2008 Skrevet Mars 5, 2008 dette er tull jeg fikk dommen min nå i februar 08 16 mnd beslag,full førerprøve måtte avlegges..
-Anders- Skrevet Mars 5, 2008 Forfatter Skrevet Mars 5, 2008 Hva er tull? Det som står i papirene mine fra politiet? Er ikke helt med nå!
Mauro Skrevet Mars 5, 2008 Skrevet Mars 5, 2008 Jeg syns også det høres ut som tull... Jeg hadde hatt lappen i ett og et halvt år. Jeg fikk 6 mnd uten lappen, 8500,- i bot og må avlegge ny teoriprøve og oppkjøring.
Mauro Skrevet Mars 5, 2008 Skrevet Mars 5, 2008 Jeg hadde 1 års utsettelse, fikk lappen da jeg trengte den via jobben, så verd et forsøk. Tips: mas mas mas mas mas hos politiet så de tar saken din opp fra den enorme papirhaugen på kontorpulten;) Hvordan skal man mase om de sier nei? Siden du sier vi må mase, så kom med noen tips til hva vi kan si? (utenom at lappen tregs i jobb sammenheng, fordi det tror jeg alle ville sagt)
-Anders- Skrevet Mars 5, 2008 Forfatter Skrevet Mars 5, 2008 Våkn opp da folkens! Jeg er utenfor prøvetiden!! Ergo, må jeg kun ha delvis føreprøve (praktiske delen). Det er også det som står i papirene jeg fikk fra politiets egen jurist. Ikke noe jeg sitter å finner på. Men, godt mulig politiet kjører en practical joke på meg om at jeg kun må ta oppkjøring og ikke teori
Thomaz Skrevet Mars 5, 2008 Skrevet Mars 5, 2008 Man må ta opp igjen det som står i dommen.. Står det ikke no så trenger man heller ikke å ta no....
Gjest Skrevet Mars 5, 2008 Skrevet Mars 5, 2008 Har et par kompiser som mista lappen for en stund siden, og de jobbet i samme firma. Han ene fikk ikke noe reduksjon på straffen (9mnd uten lapp) selv om han sendte maange brev.. Derimot, en annen kar bare noe mnd. senere mistet lappen i 8 mnd.. Faren hans var advokat og fikk han til å skrive brevet for seg (ikke fra advokat, men fikk da et velformulert brev). Først fikk han 1 mnd kortet ned straffen.. fortsatte å mase hver mnd, og fikk kortet ned enda en mnd.. dvs 9 ble til 7mnd.. så det nytter! Fremgangsmåte og formulering er viktig folkens.. skriv brev uten skrivefeil, opptre korrekt, ikke overdriv! Da er sjansene større..
Sandersen Skrevet Mars 5, 2008 Skrevet Mars 5, 2008 Som oftes for å få avkortning i straffen må da ha oppstått en endring i livssituasjonen ETTER dommen, som gjør at du er avhengig av lappen. Ivertfall det jeg fikk til svar når jeg skulle søke. At jeg var yrkessjafør hjalp beklagelig lite
ESveen Skrevet Mars 5, 2008 Skrevet Mars 5, 2008 Jeg mista lappen i 6 mnd for to år siden, da fikk jeg en advokatkjenning til å formulere en klage samt trussel om evt. rettsak. rett før rettsmøte gikk aktor med på kunn 3 mnd. Hadde til da allerede gått to mnd, så gikk med på det. dessuten betalte staten advokatregninga mi. Sært system. Hjelper iallefall å kjenne noen som kan formulere slike brev og som kjenner systemet. Dessuten før rettsmøte satt advokaten, aktor samt dommer å flirte å kosa seg mens jeg satt på venterommet med døra på gløtt. Så trur det vanker noen kompis-tjenester å. (eller hva man skal kalle det.)
-Anders- Skrevet Mars 5, 2008 Forfatter Skrevet Mars 5, 2008 Som oftes for å få avkortning i straffen må da ha oppstått en endring i livssituasjonen ETTER dommen, som gjør at du er avhengig av lappen. Ivertfall det jeg fikk til svar når jeg skulle søke. At jeg var yrkessjafør hjalp beklagelig lite Var fullt klar over dette. Så vi hadden en grunn/jobbsituasjon som hadde oppstått en god stund etter lappen ble borte, men det holdt tydeligvis ikke. Skal nå få en advokat til å velformulere frem en flott klage til avslaget jeg fikk. Så får vi se hvordan dèt går
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå