Gå til innhold

varierende motor-effekt 525tdsa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 97 525tdsa som oppfører seg rart for tiden. Virker som at jeg mister litt av motor-effekten av og til, skjer ikke så ofte. Men når det skjer, hører jeg at turboen ikke lader etter 1900 rpm. Problemet løses med å stoppe moteren og starte den igjen, da funger den fint igjen. Kan gå et par dager til det skjer igjen. Har bytta ut diesel-filter, luft-filter, sjekka motoren for lekkasjer og fått sjekka luftmengdemåleren uten å finne noe feil.

Noen andre her som har vært borti dette??

Skrevet

luftmengdemåler på TDS?????? styres via pumpen dette, mulig d er den som krangler, kan å være så enkelt som noen følere som ikke er gode.

Skrevet

hehe... sitter å blander litt her, drive å skrur på to bilen for tiden:P går litt i spinn! men er det noen spes følere du sikter til eller?? er litt "ukjent" når det gjelder å skru på bmw-diesel! var ute med bilen for en time siden ca, da fungerte alt helt fint!! irriterende nesten

Skrevet

Det er riktig det er ikke luftmengdemåler på TDS,det er luftmassemåler som sitter i framkant av luftfilterboksen den kan gi slike problemer du har.

Skrevet
Det er riktig det er ikke luftmengdemåler på TDS,det er luftmassemåler som sitter i framkant av luftfilterboksen den kan gi slike problemer du har.
velvel, nå sitter d nå ikke noe form av LMM på TDS da men :wink: åssen kan man si sånt, diesel funker jo overhode ikke som en bensin motor, skal ikke diskutere commonrail her, for d har jeg ikke peil på, men motorer med forkammer er d ikke slik på iværtfall.

vær snill folkens, ikke bland sammen bensin og diesel motorer :(

Skrevet
hehe... sitter å blander litt her, drive å skrur på to bilen for tiden:P går litt i spinn! men er det noen spes følere du sikter til eller?? er litt "ukjent" når det gjelder å skru på bmw-diesel! var ute med bilen for en time siden ca, da fungerte alt helt fint!! irriterende nesten
hehehe, fort gjort d.

Nå er ikke jeg helt 100 på disse følerne selv, men d er føler som styrer ladetrykk bl,a og styrer vel noe innen tempratur og, slik at d gir beskjed til hjernen, men som sagt ikke helt inne på dette,men av erfaring så virker d litt som om d er no føler eller lignende som gjør at den går bra til tider og andre ganger ikke. men d kan jo være noe annet også. en diagnose hadde non vært behjelpelig, men koster jo en del kr :(

Men d er ikke dumt å sjekke denne da: www.autopower.se dær finner man mye nyttig :) søk på 5-serie :wink:

Skrevet

skal til bergen en tur på fredag, tenker jeg skal stikke innom Jæger og spørre om de har tid til å kjøre en diagnose på bil... sjekka at alle vakum slanger igjen i dag, alle var fine og sitter som de skal.

Skrevet
skal til bergen en tur på fredag, tenker jeg skal stikke innom Jæger og spørre om de har tid til å kjøre en diagnose på bil... sjekka at alle vakum slanger igjen i dag, alle var fine og sitter som de skal.

Hadde ikke vært så dumt, men skriv her åssen d gikk da :)

Skrevet

Når landrover bilen til modern mista effekt så tror jeg det var dieselpumpa som var uggen.

Sitter en 2 liters bmw diesel motor i den så kanskje det er den som er dårlig?

*Skal høre med fadern senere hva det var*

Oppdatering

I følge fadern, var det luftregulator eller no i den dur.

Skrevet
Når landrover bilen til modern mista effekt så tror jeg det var dieselpumpa som var uggen.

Sitter en 2 liters bmw diesel motor i den så kanskje det er den som er dårlig?

*Skal høre med fadern senere hva det var*

Oppdatering

I følge fadern, var det luftregulator eller no i den dur.

er nok ikke dieselpumpa når effekten kommer og går serru :wink:

Skrevet

BMW 520..

Jeg tror ikke du er helt oppdatert på diesel .så du skal nok ikke diskutere sån du ikke har peil på .På E39 97 mod ER det luftmassemåler ,på stedet jeg nevnte og den kan gjøre at bilen mister trekkraft.

Skrevet

Står en føler i innsprøytninga også. Nermest på flensen hvor slangen fra IC kommer inn. Kommer en liten slange inn på denne. Rykk av denne slangen når bilen oppfører seg rart. Går den normalt da (eller sannsynligvis mye bedre enn det) da, er det feil med denne føleren. Denne som styrer ladetrykk. Skal i teorien lade nermere 2bar da. Altså dobbelt så mye som org.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...