Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

- 2003mod Scand dynamic 7600

- Volvo penta KAD32 161HK diesel

- ca 250 timer gangtid (topp stand)

- 37-38 knop

- marsjfart ca 28-30knop (ca12 liter i timen)

- toalett og vask i kupeen

- dusj på badeplattform

Regner ikke med den helt store responsen her men jeg legger den nå ut alikevell så kan dere komentere og spørre om hva dere måtte ønske :D

En fantaskisk sommerbåt som passer fint til helgeturer for 2-4personer. Såver lett 2 fremme og 2 på solsenga bak (kan legge ned ryggstøtta slik at det blir en stor dobbelseng)

Pris 430.000,-

120-2015_IMG.jpg

DSC00189.jpg

182_8281.jpg

182_8283.jpg

• 2 weeks later...
Skrevet

Fin båt.

Men eg personlig synst den var litt i det dyreste laget, ikkje bare pga utenom sesongen.

En kompis av meg kjøpte en 9200 95mod med kad44 (248hk), den var gått ca 1200timer, og han betalte 540000kr for den.

Veritas godkjente Scand Patrol til klasse A, og den har samme skrog som 9200.

Så det er ingen tvil at det er meget gode båter.

Skrevet
Fin båt.

Men eg personlig synst den var litt i det dyreste laget, ikkje bare pga utenom sesongen.

En kompis av meg kjøpte en 9200 95mod med kad44 (248hk), den var gått ca 1200timer, og han betalte 540000kr for den.

Veritas godkjente Scand Patrol til klasse A, og den har samme skrog som 9200.

Så det er ingen tvil at det er meget gode båter.

Ja 9200 er uten tvil en god båt. Jeg har ikke vært ute i 9200en selv men har kjørt den gammle 9200 (8600 viss ikke jeg sier feil) pluss onkelen min har en 11000. Her går det jo på hva en er på jakt etter. En 95mod KAD44 har minst det dobble diesel forbruket og oppnår neppe 38knop? Samtidig er det fortsatt bare max 2 sengeplasser fremme og to på solsenga, samme som min. Fordelen er selvsagt eget rom til toalet og dusj samt bedre kokemuligheter osv. Men men..dette er jo en vurderingssak hver enkelt må ta. Skal du reise land og strand så vurderer du aldri en daycruiser på 25fot uansett..

Angående prisen så er jo dette fullstendig klargjort nå,til våren eller til sommeren om kjøper måtte ønske. Hentes båten som den står nå reduseres jo prisen en del. Men dette blir diskutert med eventuelle kjøpere :wink:

Skrevet

Ja 9200 er uten tvil en god båt. Jeg har ikke vært ute i 9200en selv men har kjørt den gammle 9200 (8600 viss ikke jeg sier feil) pluss onkelen min har en 11000. Her går det jo på hva en er på jakt etter. En 95mod KAD44 har minst det dobble diesel forbruket og oppnår neppe 38knop? Samtidig er det fortsatt bare max 2 sengeplasser fremme og to på solsenga, samme som min. Fordelen er selvsagt eget rom til toalet og dusj samt bedre kokemuligheter osv. Men men..dette er jo en vurderingssak hver enkelt må ta. Skal du reise land og strand så vurderer du aldri en daycruiser på 25fot uansett..

Angående prisen så er jo dette fullstendig klargjort nå,til våren eller til sommeren om kjøper måtte ønske. Hentes båten som den står nå reduseres jo prisen en del. Men dette blir diskutert med eventuelle kjøpere :wink:

Glemte å sei, at motorern er en 2001mod.

Den er faktisk meget "snill" på marsj fart, ca 22l i timen.

båten marsjer på 30knop, og topper på 34.7knop med den propellen som står på no, men å bytte til den andre han har klarer den ca 2-3knop mer.

Men båten er jo ca.3500kg.

Men Scand er meget gode båter. :wink:

Skrevet

Glemte å sei, at motorern er en 2001mod.

Den er faktisk meget "snill" på marsj fart, ca 22l i timen.

båten marsjer på 30knop, og topper på 34.7knop med den propellen som står på no, men å bytte til den andre han har klarer den ca 2-3knop mer.

Men båten er jo ca.3500kg.

Men Scand er meget gode båter. :wink:

Ja det er vel en ting ingen kan si noe på :D Jeg har bare hatt båten i en sesong og det var aldri planen å selge allerede, men å finne båtplass i bergen er for det første veldig vanskelig og for det andre veldig dyrt så alt dette gjør at jeg har bestemt meg for å frigjøre litt kapital istedenfor å få enda flere utgifter :roll:

Men uansett så høres det ut som kameraten din har gjort ett meget bra kjøp :D

Skrevet

Dette er vel ikke det fora som det er lettest å selge en båt, men - nydelig var den, Scand og spesielt denne modellen er lekker!

Lykke til med salget!

8)

Skrevet

Ja det er vel en ting ingen kan si noe på :D Jeg har bare hatt båten i en sesong og det var aldri planen å selge allerede, men å finne båtplass i bergen er for det første veldig vanskelig og for det andre veldig dyrt så alt dette gjør at jeg har bestemt meg for å frigjøre litt kapital istedenfor å få enda flere utgifter :roll:

Men uansett så høres det ut som kameraten din har gjort ett meget bra kjøp :D

Jepp kjøpet var meget bra, han som solgte den hadde det travelt med å selge.

Båtplass i bergen er dessverre dyrt ja.

Men lykke til med salget :wink:

• 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...