A.Teserud Skrevet Januar 25, 2008 Skrevet Januar 25, 2008 er vel ikke bare Xenon som er irriterende å møte. folk med alle mulige lys på om natta som jeg møter er irriterende. spesiellt spredere og nærlys og fulltlys å gjerne ordentlige store 1000 metere i tillegg. vill påstå det er verre enn et sett med xenon..
Litjhaug Skrevet Januar 25, 2008 Skrevet Januar 25, 2008 xenon er tingen for meg, uansett hva andre sier! Har ikke fått en eneste klage på at de ettermonterte xenon nærlysene mine blender!! Men tåkelysene mine blender som fa... Så di er ikke i bruk så ofte!
A.Teserud Skrevet Januar 25, 2008 Skrevet Januar 25, 2008 enig der. xenon ble rett og slett nesten en ny kjøre opplevelse. hvertfall mye bedre om kvelden/Natta. ikke bare ser det bedre ut på bilen. men man ser bedre ting selv også. enig med at spredere og xenon kanskje blender litt. men den kan du jo bruke på dagtid evt sammen med AE. bare husk å skru av på kvelden før lovens lange arm og andre trafikanter blir irritert;)
E36Cab1 Skrevet Januar 25, 2008 Skrevet Januar 25, 2008 Ja,de er de forbaska grøftelysa folk alltid skal ha på som er det mest irriterende og blendende!! At folk glømmer å skru de av er bullshit,de tror at de hjelper å ha de på. Men er kun til forbannelse hos møtende,that's it! Er jo tross alt lys som varsler når de er på så de får de nok med seg at de fortsatt er på...
A.Teserud Skrevet Januar 25, 2008 Skrevet Januar 25, 2008 ja skal ærlig innrømme jeg er en "grøftelys" råner:P men når mørket siger inn da går de av;)
Hankook Skrevet Januar 25, 2008 Skrevet Januar 25, 2008 Jeg kjøre stort sett ALLTID med park + grøftelys, uten om på Mørk landevei o.l. da er grøftelysa mine av, har ikke fått klager på att det blender da men.
Joatle Skrevet Januar 25, 2008 Skrevet Januar 25, 2008 er vel ikke bare Xenon som er irriterende å møte. folk med alle mulige lys på om natta som jeg møter er irriterende. spesiellt spredere og nærlys og fulltlys å gjerne ordentlige store 1000 metere i tillegg. vill påstå det er verre enn et sett med xenon.. Selvfølgelig er det værre enn xenon, å kjøre med spredere, nærlys og fjernly s i mørket er jo heller ikke lov da.. Og når man møter en bil så skal det jo dimmes så da kan det uansett ikke sammenlignes med xenon nærlys.. Samme gjelder jo 1000 metere, skal dimmes når det kommer bil imot.. Og til de som sier de ikke har fått klager, jeg har ikke til vane å jakte på folk som blender meg og skaffe meg nummeret de sitt for å klage på de.. Litt feil å snu for å så kjøre etter personen bare for å klage..
Joatle Skrevet Januar 25, 2008 Skrevet Januar 25, 2008 Jeg for min del banner like mye hver gang jeg treffer noen med "egolys" (ettermonterte xenon) om natta..Stille de ned er en ting, men når veibanen er våt så speiler den bare lyset tilbake rett i trynet på møtende.. Og det gjør ikke OEM-xenon? De gjør jo alt de kan for å alltid lyse nedover, over bakketopper og alt. Jeg har ikke opplevd å bli like mye blendet av biler som har det orginalt som ettermontert.. Meget enig med du! syns faktisk det er litt pussig att de selges på bimmers.. Jeg verken deler din oppfatning eller syns bimmers skal opptre som lovens håndhever. Det er lov å selge xenon, og jeg vil påstå at så lenge man har linselykter og foretar en fornuftig høydejustering, så er det ikke verre enn originalmontert xenon. Møter daglig en gammel hvit Patrol i Tønsberg som blender noe jævlig, men han har lykter som gjør at lyset spres mye. Syns generelt at debatten skal på xenon eller ikke (i det store og det hele, uten å ta hensyn til originalt eller ettermontert). Jeg opplever daglig å bli blendet kraftig av originale xenonlykter. Spesielt nye Volvoer er ille, og en del franske biler. Og siden dere mener xenon er så farlig, du kan jo snu det helt om og spørre deg om hvor mange liv som har blitt reddet på grunn av xenon. For meg er det ihvertfall natt og dag å kjøre på mørke veier. Jeg ser dyr og mennesker lenge før jeg hadde gjort det med halogen. Det finnes nok flere sider av saken, og de må veies opp mot hverandre.. xenon er lovlig å selge og har aldri sakt at bimmers skal drive håndheving av loven om at det faktisk ikke er lov med ettermonterte xenon.. Og jeg har heller aldri sakt at xenon er farlig, bare jævlig plagsomt.. Men det kan faktisk være farlig, for har selv opplevd å måtte kjøre langt ut i grøfta fordi jeg ikke så hva som kom imot meg(jeg kjører 1 mil på veldig smal vei for å komme meg hjem) Og siden du nevner det om hvor mange som har blitt redded pga xenon så kan jeg ikke svare deg på det for jeg har aldri sett noe statestikk på det, men man ser heller ikke hvis det står noen i veien der man kjører om man blendes av en annen bil så det er jo også farlig.. Så hvor mange har blitt skadet pga en bil er blitt blendet av xenon?
A.Teserud Skrevet Januar 25, 2008 Skrevet Januar 25, 2008 Ja er lov å selge Xenon. selv om det er regler for om det r lov å ha. (tenker på auto høydejustering og lyktespylere) jeg for min del har ingen av delene. men ser ikke på det som et stort problem. jeg er i alle fall innstilt på å ta av xenon til Eu godkjenning da dette tar meg sa 30 sek på vær side. men at det vill komme mer regler for dette er jeg ikke i tvil i hele tatt om. og ja lyset dimmes når jeg møter. men tro meg møtt enkelte "rasshøl" for å bruke det uttrykket. som faktisk ikke gjør noen av delene. og å møte en gammal sliten 240 som er ut som juletre med alt av lys rettet mot deg. er mye verren enn xenon i nær/fjernlys.
S.Arnesen Skrevet Januar 25, 2008 Skrevet Januar 25, 2008 noen som har en kjapp forklaring på hva som må jøres for å montere dette settet? vurderer ett slikt til min e46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå