-BMW525- Skrevet Januar 22, 2008 Share Skrevet Januar 22, 2008 Hei! Kjøpte en 88 mod 520 for ca ei uke siden. Er noe småfix med den, som jeg tenkte kanskje noen av dere hadde et bra svar på. 1: Vifta på varmlufta funker bare på trinn 4, altså "full pupp". Litt kjett å ha vifta på enten ingen ting eller max. Hva kan være feilen? Er det et relè som kanskje har klikka eller er det rett og slett bare bryteren? FÅTT SVAR 2: Varmlufta funker bare på frontruta og føttene. Når jeg setter på lufta som går i ansikthøyde så kommer det kun kaldluft. Hva kan være feil? FÅTT SVAR 3: Når jeg setter på for å spyle frontrutene så går vindusviskerene helt til jeg slår av tenninga og på igjen. veldig plagsomt. Veldig takknemlig for alle svar. Mvh: Morten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Januar 22, 2008 Share Skrevet Januar 22, 2008 Hei!Kjøpte en 88 mod 520 for ca ei uke siden. Er noe småfix med den, som jeg tenkte kanskje noen av dere hadde et bra svar på. 1: Vifta på varmlufta funker bare på trinn 4, altså "full pupp". Litt kjett å ha vifta på enten ingen ting eller max. Hva kan være feilen? Er det et relè som kanskje har klikka eller er det rett og slett bare bryteren? 2: Varmlufta funker bare på frontruta og føttene. Når jeg setter på lufta som går i ansikthøyde så kommer det kun kaldluft. Hva kan være feil? 3: Når jeg setter på for å spyle frontrutene så går vindusviskerene helt til jeg slår av tenninga og på igjen. veldig plagsomt. Veldig takknemlig for alle svar. Mvh: Morten 1. kan være en regulator eller noe. 2. det skal komme kald luft ut der. 3.sikkert ett rele som er kaputt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-BMW525- Skrevet Januar 22, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2008 Hei!Kjøpte en 88 mod 520 for ca ei uke siden. Er noe småfix med den, som jeg tenkte kanskje noen av dere hadde et bra svar på. 1: Vifta på varmlufta funker bare på trinn 4, altså "full pupp". Litt kjett å ha vifta på enten ingen ting eller max. Hva kan være feilen? Er det et relè som kanskje har klikka eller er det rett og slett bare bryteren? 2: Varmlufta funker bare på frontruta og føttene. Når jeg setter på lufta som går i ansikthøyde så kommer det kun kaldluft. Hva kan være feil? 3: Når jeg setter på for å spyle frontrutene så går vindusviskerene helt til jeg slår av tenninga og på igjen. veldig plagsomt. Veldig takknemlig for alle svar. Mvh: Morten 1. kan være en regulator eller noe. 2. det skal komme kald luft ut der. 3.sikkert ett rele som er kaputt. Altså. Når jeg slår på lufta som kommer i ansiktshøyde (Store luftutblåseren på dashen, på begge sider mot dørene og midt på over cd spiller) så kommer det bare kaldluft.. kommer varmluft både på føttene og frontruta, men ikke i ansikshøyde(midterste dra bryteren). Skal det vær sånn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 22, 2008 Share Skrevet Januar 22, 2008 Som Dragonlove sier, det skal væra kald luft i midten. Lufta oppe og nede kan du regulera med temperaturknappen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-BMW525- Skrevet Januar 29, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 29, 2008 Takker for svar:-) Hørte noe om at det kan være noen motstander til vifta som gjør at den kun går på fullt. Noen som vet hvor de motstandene sitter og om det kan være de som har gått? Og noen som vet hvor releet til vindusspyleren sitte? Må evt bytte det hvis det er det som er gått. Mvh: Morten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benger Skrevet Januar 29, 2008 Share Skrevet Januar 29, 2008 Det skal blåse kald luft i mitten der ja.. skal du ha det varmt i bilen, så åpner du bare lukene til frontruta og bena på litt nyere modeller så er det en regulator i lukene over cd'spiller. da kan man velge om det skal blåse kaldt eller varmt, sånn har jeg. Motstanden til vifta sitter bak klimapanelet. mange kaller denne motstanden for sverd. her er link til hvordan den byttes. http://www.bmwe34.net/e34main/maintenan ... /sword.htm lykke til husk å bytte kupefilter i samme slengen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-BMW525- Skrevet Januar 29, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 29, 2008 Det skal blåse kald luft i mitten der ja.. skal du ha det varmt i bilen, så åpner du bare lukene til frontruta og bena på litt nyere modeller så er det en regulator i lukene over cd'spiller. da kan man velge om det skal blåse kaldt eller varmt, sånn har jeg.Motstanden til vifta sitter bak klimapanelet. mange kaller denne motstanden for sverd. her er link til hvordan den byttes. http://www.bmwe34.net/e34main/maintenan ... /sword.htm lykke til husk å bytte kupefilter i samme slengen Takker for svar Men noen som vet noe om det 3.spørsmålet mitt (1. post) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oil drop man Skrevet Januar 29, 2008 Share Skrevet Januar 29, 2008 Varmapparat motstanden på din bil(altså før 1990) sitter på siden av varmapparatkassa mot hanskerommet,ta av trekket på siden av midtkonsolen(en stjerneskrue),motstanden er da festet med 2 skruer,sitter en kontakt med 4 ledninger på den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-BMW525- Skrevet Januar 30, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 30, 2008 Takker for svar Har funnet viftemotstanden og skal bestille ny.. Noen plasser hvor jeg kan bestille den? Ringte å hørte med bmw forhandler i tr.heim. De kunne skaffe men det kosta 900kr Og noen som vet noe om vindusviskertrøbelet mitt som jeg har forklart i 1.post? Mvh: Morten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-BMW525- Skrevet Januar 31, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2008 Bestilte motstand på mekonomen i går. 400kr men lurer fortsatt på det med vindusviskeren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå