Gå til innhold

Problemer med 520 e-34

-BMW525-
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte en 88 mod 520 for ca ei uke siden. Er noe småfix med den, som jeg tenkte kanskje noen av dere hadde et bra svar på.

1: Vifta på varmlufta funker bare på trinn 4, altså "full pupp". Litt kjett å ha vifta på enten ingen ting eller max. Hva kan være feilen? Er det et relè som kanskje har klikka eller er det rett og slett bare bryteren?

FÅTT SVAR

2: Varmlufta funker bare på frontruta og føttene. Når jeg setter på lufta som går i ansikthøyde så kommer det kun kaldluft. Hva kan være feil?

FÅTT SVAR

3: Når jeg setter på for å spyle frontrutene så går vindusviskerene helt til jeg slår av tenninga og på igjen. veldig plagsomt.

Veldig takknemlig for alle svar.

Mvh: Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kjøpte en 88 mod 520 for ca ei uke siden. Er noe småfix med den, som jeg tenkte kanskje noen av dere hadde et bra svar på.

1: Vifta på varmlufta funker bare på trinn 4, altså "full pupp". Litt kjett å ha vifta på enten ingen ting eller max. Hva kan være feilen? Er det et relè som kanskje har klikka eller er det rett og slett bare bryteren?

2: Varmlufta funker bare på frontruta og føttene. Når jeg setter på lufta som går i ansikthøyde så kommer det kun kaldluft. Hva kan være feil?

3: Når jeg setter på for å spyle frontrutene så går vindusviskerene helt til jeg slår av tenninga og på igjen. veldig plagsomt.

1. kan være en regulator eller noe.

2. det skal komme kald luft ut der.

3.sikkert ett rele som er kaputt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

1. kan være en regulator eller noe.

2. det skal komme kald luft ut der.

3.sikkert ett rele som er kaputt.

Altså. Når jeg slår på lufta som kommer i ansiktshøyde (Store luftutblåseren på dashen, på begge sider mot dørene og midt på over cd spiller) så kommer det bare kaldluft.. kommer varmluft både på føttene og frontruta, men ikke i ansikshøyde(midterste dra bryteren).

Skal det vær sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar:-)

Hørte noe om at det kan være noen motstander til vifta som gjør at den kun går på fullt.

Noen som vet hvor de motstandene sitter og om det kan være de som har gått?

Og noen som vet hvor releet til vindusspyleren sitte? Må evt bytte det hvis det er det som er gått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal blåse kald luft i mitten der ja.. skal du ha det varmt i bilen, så åpner du bare lukene til frontruta og bena :wink: på litt nyere modeller så er det en regulator i lukene over cd'spiller. da kan man velge om det skal blåse kaldt eller varmt, sånn har jeg.

Motstanden til vifta sitter bak klimapanelet. mange kaller denne motstanden for sverd. her er link til hvordan den byttes.

http://www.bmwe34.net/e34main/maintenan ... /sword.htm

lykke til :wink: husk å bytte kupefilter i samme slengen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal blåse kald luft i mitten der ja.. skal du ha det varmt i bilen, så åpner du bare lukene til frontruta og bena :wink: på litt nyere modeller så er det en regulator i lukene over cd'spiller. da kan man velge om det skal blåse kaldt eller varmt, sånn har jeg.

Motstanden til vifta sitter bak klimapanelet. mange kaller denne motstanden for sverd. her er link til hvordan den byttes.

http://www.bmwe34.net/e34main/maintenan ... /sword.htm

lykke til :wink: husk å bytte kupefilter i samme slengen

Takker for svar :D

Men noen som vet noe om det 3.spørsmålet mitt (1. post)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmapparat motstanden på din bil(altså før 1990) sitter på siden av varmapparatkassa mot hanskerommet,ta av trekket på siden av midtkonsolen(en stjerneskrue),motstanden er da festet med 2 skruer,sitter en kontakt med 4 ledninger på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar :D

Har funnet viftemotstanden og skal bestille ny..

Noen plasser hvor jeg kan bestille den? Ringte å hørte med bmw forhandler i tr.heim. De kunne skaffe men det kosta 900kr :?

Og noen som vet noe om vindusviskertrøbelet mitt som jeg har forklart i 1.post?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...