CyRius Skrevet Januar 24, 2008 Skrevet Januar 24, 2008 Hei. Jeg er HELT nybegynner på turbo området, men jeg har en T3 Turbo og en volvo intercooler, jeg skal bytte intercooleren i en som er minder for å få plass i bmwen. Jeg har en E-30, 4dørs, 320i. Vil det gå bra? Men det jeg lurer på er om noen har noen tegninger eller bruksanvisninger jeg kan få kopi eller kjøpe eller om noen vet om hvor jeg kan få tak i sånn? Har sendt mail til noen som selger det, men det eneste jeg får igjen er vi har det og det til 20000kr osv. Å Hvor vanskelig er det å gjøre det? Jeg er ikke helt på jorde, kan å skru bil, sveise osv. Så jeg kan litt. Tusen takk for all hjelp, mvh CyRius
Haug530D Skrevet Januar 24, 2008 Skrevet Januar 24, 2008 Kan ikke gi deg noen bruksanvisning på hvordan sette på Turbo, vel Turboen er nok ikke så vanskelig å sette på, men å bare sette på en turbo og tro at det er greitt er å ta grundig feil. Skal man lade med over 0.5 bar i trykk så bør innmaten i motoren modifiseres, det er mye annet å tenke på også, mapping, bremsing, tillegssprut, datasprut etc...
CyRius Skrevet Januar 25, 2008 Forfatter Skrevet Januar 25, 2008 Kan ikke gi deg noen bruksanvisning på hvordan sette på Turbo, vel Turboen er nok ikke så vanskelig å sette på, men å bare sette på en turbo og tro at det er greitt er å ta grundig feil.Skal man lade med over 0.5 bar i trykk så bør innmaten i motoren modifiseres, det er mye annet å tenke på også, mapping, bremsing, tillegssprut, datasprut etc... ja vet det er litt å gjøre, derfor jeg hadde trengt litt "hjelp". kan litt om det, men er bare det at jeg ikke helt vet hva jeg trenger av ting og tang, for å få alt til å fungere bra så trenger jeg sikkert litt hjelp av en som har gjort det før.
Mr.Silver Skrevet Januar 25, 2008 Skrevet Januar 25, 2008 du kan jo prøve et søk på m20 turbo så finner du nok ut mye
oddis Skrevet Januar 25, 2008 Skrevet Januar 25, 2008 Alle må starte et sted og alt må læres Det ligger mye nyttig info ut både på dette forumet, men først og fremst på pure-pf.com forumet (et svensk BMW turbo forum). Det kan du godt sette av et par uker til lesing, UHYRE mye intressant info der. Sjekk også ut webshoppen deres. Idag er turbodeler blitt temmelig billige (ihvertfall hvis man har "Kina/kopi" varer). A-dekk as her på forumet selger masse turbokit fra 10 til 20 lapper gjennom firmaet sitt og annonser her på forumet. Ta en titt på det. At en Volvo turbo intercooler er for liten i en BMW har jeg egentlig litt vanskelig for å tro. Hvor hadde du tenkt å plassere den? Er jo flust av E30er med 600x300x100 frontmonterte coolere rundtom. howstuffworks.com står det også mye matnyttig omkring dette temaet og det finnes MASSE bra bøker om emnet.
Frode_E30 Skrevet Januar 25, 2008 Skrevet Januar 25, 2008 Søk på forumet og les prosjekt tråder. Men ikke tro at det med turbo er billig. Vil anbefale deg å kjøpe et kina kit, da får du med nesten alt du trenger. Hart sett flere som skal selge "brukte" kit som de har kjøpt nytt men endret planene og skal selge istedet.
CyRius Skrevet Januar 25, 2008 Forfatter Skrevet Januar 25, 2008 At en Volvo turbo intercooler er for liten i en BMW har jeg egentlig litt vanskelig for å tro. Hvor hadde du tenkt å plassere den? Er jo flust av E30er med 600x300x100 frontmonterte coolere rundtom. Nei tror ikke den blir for liten, men alt for stor. Takk for all hjelp av alle sammen
Bonden Skrevet Januar 25, 2008 Skrevet Januar 25, 2008 Det finnes mye bøker om dette ,et sted å begyne er AUTOMOBILIA BOOKSHOP (butikk i oslo men har også nettside)
CyRius Skrevet Januar 26, 2008 Forfatter Skrevet Januar 26, 2008 Det finnes mye bøker om dette ,et sted å begyne er AUTOMOBILIA BOOKSHOP (butikk i oslo men har også nettside) Takk for det, har sendt dem mail å spurt nå, venter bare på svar:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå