CyRius Skrevet Januar 24, 2008 Skrevet Januar 24, 2008 Hei. Jeg er HELT nybegynner på turbo området, men jeg har en T3 Turbo og en volvo intercooler, jeg skal bytte intercooleren i en som er minder for å få plass i bmwen. Jeg har en E-30, 4dørs, 320i. Vil det gå bra? Men det jeg lurer på er om noen har noen tegninger eller bruksanvisninger jeg kan få kopi eller kjøpe eller om noen vet om hvor jeg kan få tak i sånn? Har sendt mail til noen som selger det, men det eneste jeg får igjen er vi har det og det til 20000kr osv. Å Hvor vanskelig er det å gjøre det? Jeg er ikke helt på jorde, kan å skru bil, sveise osv. Så jeg kan litt. Tusen takk for all hjelp, mvh CyRius
Haug530D Skrevet Januar 24, 2008 Skrevet Januar 24, 2008 Kan ikke gi deg noen bruksanvisning på hvordan sette på Turbo, vel Turboen er nok ikke så vanskelig å sette på, men å bare sette på en turbo og tro at det er greitt er å ta grundig feil. Skal man lade med over 0.5 bar i trykk så bør innmaten i motoren modifiseres, det er mye annet å tenke på også, mapping, bremsing, tillegssprut, datasprut etc...
CyRius Skrevet Januar 25, 2008 Forfatter Skrevet Januar 25, 2008 Kan ikke gi deg noen bruksanvisning på hvordan sette på Turbo, vel Turboen er nok ikke så vanskelig å sette på, men å bare sette på en turbo og tro at det er greitt er å ta grundig feil.Skal man lade med over 0.5 bar i trykk så bør innmaten i motoren modifiseres, det er mye annet å tenke på også, mapping, bremsing, tillegssprut, datasprut etc... ja vet det er litt å gjøre, derfor jeg hadde trengt litt "hjelp". kan litt om det, men er bare det at jeg ikke helt vet hva jeg trenger av ting og tang, for å få alt til å fungere bra så trenger jeg sikkert litt hjelp av en som har gjort det før.
Mr.Silver Skrevet Januar 25, 2008 Skrevet Januar 25, 2008 du kan jo prøve et søk på m20 turbo så finner du nok ut mye