Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har i dag bestillt riks tv dekoder som jeg skal putte i min bil.

har orginal navi i den fra før med tv tuner,så det blir pure plug and play.

boksen går tilogmed på 12v.

kommer tilbake med feed back når jeg har montert og nyter discovery på vei til jobb...

Skrevet

Dette må du oppdatere oss på når du er ferdig og hvordan det fungerer i praksis med bilen i bevegelse. Gjerne bilder også.

Lykke til med montering.

Skrevet

klart jeg skal oppdatere.

bilder skal dere og få på kjøpet.

har til min store skuffelse funnet ut at jeg kun får nrk 123 her nede da det ikke åpner for de andre før nov 08

men har allerede planlagt en tur til stv da de har det på nett.

Skrevet

ja jeg har planer om å bruke den samme antennen som jeg bruker til tv tuneren orginalt.

må ha egen kontroll da jeg ikke gidder å stresse med å få den integrert.

kommer med bilder og sånn når boksen er i hus.

Skrevet
Noen som veit om det kreves lisens på slike tv-er? Veit alldri hva NRK kan finne på.

Du tenker jo som staten selv, det er jo slikt di tenker og finner opp avgifter, tror aldri i verden at det kommer til å bli noen lisens på dette :lol:

Skrevet

Du tenker jo som staten selv, det er jo slikt di tenker og finner opp avgifter, tror aldri i verden at det kommer til å bli noen lisens på dette :lol:

Aldri si aldri på nisseberget. Snart ser du en sluskete kontrollør som glaner inn i bilruta di på parkeringsplassen ;) Men jeg har hørt rykter om dette.

Skrevet
Noen som veit om det kreves lisens på slike tv-er? Veit alldri hva NRK kan finne på.

Teoretisk sett er det nok det ja, men om du har tv registrert på deg fra før kommer dette på den samme lisensen. Om du ikke har tv-lisens registrert på deg fra før, så tror jeg ikke du skal frykte så mye. Dette er en såpass sær ting at ingen gidder å bry seg om dette med det første. :)

Skrevet
Hvor har du kjøpt tvtuneren som du skal montere?

For at en tuner skal godkjennes av RiksTV må den gå på 12V (altså at man bruker trafo på 230V). Strømforbruket på Sagem-dekoderen skal være under 15W. Eneste du trenger å gjøre for å få den til å funke i bil er å kappe av trafoen og koble rett på +/-. :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...