Anderslien Skrevet Januar 25, 2008 Skrevet Januar 25, 2008 Jeg har nettopp solgt min E34 540. Jeg skrev i annonsen at det var sperre på bilen, fordi det har jeg trodd hele tiden, men så var det visst ikke det. Dette klager kjøperen på. Derfor lurte jeg på om det var mulig å bygge om diffen på 540 til sperre? Eventuelt hvor få kjøpt diff med sperre til 540 med 2.93 utveksling eller i nærheten av det?
S.Arnesen Skrevet Januar 25, 2008 Skrevet Januar 25, 2008 ingen biler som blir levert med sperre vel? diff brems mener du vel?
Anderslien Skrevet Januar 25, 2008 Forfatter Skrevet Januar 25, 2008 ingen biler som blir levert med sperre vel? diff brems mener du vel? Ja, diff brems jeg mener Hehe, kaller det sperre. Stuff04: Det trodde jeg også, men i følge ny eier er det ikke det.
Stephan.s Skrevet Januar 25, 2008 Skrevet Januar 25, 2008 Skal jo stå på selve diffen om det er brems eller ei. Evt sjekke chassinummer som var på bilen den ble tatt fra opp i mot BMW sitt register for bilen etter hva slags tillegsutstyr den ble levert med. Spesifikt hva som skal stå på diffen er jeg usikker på.
Steffan C Skrevet Januar 25, 2008 Skrevet Januar 25, 2008 Spesifikt hva som skal stå på diffen er jeg usikker på. Dette har jeg ikke 100% greie på, men har blitt fortalt at det skal stå en S på nr. merket på diff'n .
iittala Skrevet Januar 25, 2008 Skrevet Januar 25, 2008 Stemmer at det skal stå en S i forbindelse med utvekslingen på den fliken som sitter på en av boltene på difflokket. 540 ble ikke levert med brems som standardutstyr, og var kun tilgjengelig som ekstrautstyr på biler uten antispinn. Så har du antispinn kan du være sikker på at bilen ikke var levert med brems originalt. Dersom bilen ikke har antispinn kan du ta med chassisnummer til forhandler og få utstyrsliste for å finne ut om den er levert originalt med brems. BMW har en original brems du kan ettermontere, men den er alt annet enn gratis. Mener prisen på GS er nær 30k, altså lite aktuell.
S.Hafsmo Skrevet Januar 25, 2008 Skrevet Januar 25, 2008 hmm.. hvor skal denne S'n stå? kjekt å vite så man kan få gravd frem bokstavene under tectylen. og forresten (litt OT) men hva kan det ha seg at det står at jeg har antispinn i vognkort, når jeg faktisk ikke har det?
Sir Hofstad Skrevet Januar 26, 2008 Skrevet Januar 26, 2008 Bare lurer: hvilken info i vognkortet lister AS?
Steffan C Skrevet Januar 26, 2008 Skrevet Januar 26, 2008 hmm.. hvor skal denne S'n stå? kjekt å vite så man kan få gravd frem bokstavene under tectylen. Er et lite skilt på høyre side bak på diff'n! Høyre når du ser fra denne vinkelen .
Dr_S Skrevet Januar 26, 2008 Skrevet Januar 26, 2008 Bare lurer: hvilken info i vognkortet lister AS? Stussa jeg også på
iittala Skrevet Januar 26, 2008 Skrevet Januar 26, 2008 Bare lurer: hvilken info i vognkortet lister AS? Stussa jeg også på Er vel feil fra biltilsynets side det da. Dersom du lurer på hva du har hatt av utstyr originalt er ikke akkurat vognkortet stedet å lete.
Anderslien Skrevet Januar 26, 2008 Forfatter Skrevet Januar 26, 2008 Bilen har antispinn, så da har den ikke diffbrems da. Men da må altså diffen byttes ut. Hva slags diff har utveksling nærme 2.93 og er lik 540 diffen, men med brems?
S.Hafsmo Skrevet Januar 26, 2008 Skrevet Januar 26, 2008 hmm.. hvor skal denne S'n stå? kjekt å vite så man kan få gravd frem bokstavene under tectylen. Er et lite skilt på høyre side bak på diff'n! Høyre når du ser fra denne vinkelen . ai, hadde gjort seg om det så slik ut under bilen. får ta turen under en dag og sjekke.
iittala Skrevet Januar 26, 2008 Skrevet Januar 26, 2008 Bilen har antispinn, så da har den ikke diffbrems da. Men da må altså diffen byttes ut. Hva slags diff har utveksling nærme 2.93 og er lik 540 diffen, men med brems? Det nærmeste du kommer er å bruke en diff fra e32 750. Den er 3.15. Men den er nok like vanskelig å finne med brems som diff med brems fra 540.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå