Gå til innhold

Hvordan demontere ett ratt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å få av rattet mitt, men står fast helt i starten. Vet ikke hvordan jeg skal få av airbagen, noen som har noen tips?

Ratt av denne typen:

1767422-bilde5-25012008052.jpg

Skrevet

må vel koble fra batteriet og vente en halvtime.

så må du plukke av dekslet under rattstammen og koble fra den oransje pluggen som er under der.

så er det vel to hull på baksida av rattet, og inni der sitter noen torx skruer som må skrues ut. og da løsner hele dekslet på midten av rattet med airbagen på.

og når du har tatt av det så ser du den store bolten i senter som må av for å ta ut hele rattet.

Skrevet

du må vel ha torx bits T30 (tror jeg det var) og et kort bits-skrujern.

se på baksida av rattet ditt så ser du to små hull. et på høyre og et på venstre side. inni der ser du torx skruene.

Skrevet

Har akkurat hatt rattet av på min E34, kople fra batteriet, skru av dekslene rundt rattet, en skrue oppe å en nede, kople fra den oransje kontakten som sitter der, skru så av airbaggen, to skruer under rattet, en på hver side, så løfter du airbaggen forsiktig opp å napper ut av den ledningen som står der, legg airbaggen vekk, det beste er å ha den i baggasjerommet sånn i tilfelle, nå er det bare til å skru løs den bolten i senter, ikke skru den helt ut, skru den litt ut og ta tak i rattet å dra, før du tar det helt ut bør du merke hvor det står i forhold til de sporene som er der.

Skrevet

Takker for alle svar! Blitt litt klokere, men har fortsatt ikke fått av rattet :P

Ok, hvordan er det disse torx bits T30 ser ut da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...