Gå til innhold

Bimmers sin offisielle båttråd !


Thomaz
 Share

Anbefalte innlegg

27" syntes han jeg kjøpte den av hørtes stort ut.. Selv har jeg ikke peiling.. Hehe Skal prøve en 20" tror jeg det er Quiksilver Mirage snart å se åssen det er.. Alt er vel bedre enn orginalt :)

Får nosecone til 3-4000 vis jeg leverer den jeg har nå.. :) Får se om det kanskje blir det.. Hjelper det mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 303
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg kjører med 30-32" så jeg trur 27'n vil passe bra på båten din.. men kansje 25 passer bedre.. 20 er hvertfall ALT for lite, du vil jo få en sinnsyk aks men alt for lite fart til og få løfta den opp av vannet :S har du bunnstoff på båten?

men hvis ikke du har hatt nosecone eller waterpickup tideligere så har du jo aldri fått løfta motoren høyt nok opp til og få noe spess fart da

har du noen bilder av båt og motor? helst der jeg ser hvor høyt motoren står i forhold til båten osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki.. Ja med orginal propellen er det toppfart på noen sek ihvertfall..

Har ingen bilder nå.. Men kan ta noen en dag :)

Så nosecone og waterpickup er et must med andre ord? For å få det til å gå litt :)

Waterpickup er for no forresten? Er helt grønn på båt.. Hehe

Har ikk bunnstuff.. Ikke ny pålagt ihvertfall.. Har den i elv.. Skulle å fått tatt bort no sjøskjell å.. Men sommeren kom så altfor fort.. Hehe..

Noen som har en fiks ide for å få båten av henger for å fått pusset den litt under?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saltkjelen hvor stor er meridianen din? jeg har jobba hos importøren en god stund :D nå jobber jeg hos en av forhandlerne demmes.. kjøpte du hos telemark lystbåt formiddling eller baymax?

Steike, stilig! :D Har kjøpt den av Baymax, men har også hatt god dialog med Telemark. De har klargjort båten, montert ankervinsj, baugspyd og det jeg som ble bestilt med båten. Båten er 36 fot.. Hvilken forhandler jobber du hos? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jobber hos telemark med klargjøring av båter :D men jeg var faktisk ikke med på og gjøre klar din

36'n er gobåt det da :D men det er vel på tide og bytte den ut med en baja 35 outlaw siden vi har blitt forhandlere av det nå.. 35foter som gjør over 80knop med 1200hk.. syke syke båten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jobber hos telemark med klargjøring av båter :D men jeg var faktisk ikke med på og gjøre klar din

36'n er gobåt det da :D men det er vel på tide og bytte den ut med en baja 35 outlaw siden vi har blitt forhandlere av det nå.. 35foter som gjør over 80knop med 1200hk.. syke syke båten

Hehe, var innom Telemark for en stund tilbake (i den perioden hvor det snødde og var knall sol om hverandre, April?) for å titte på båten. Da lå den på brygge nedenfor bygget nettopp dratt av plast og alt.. Ja, det er absolutt en bra båt og jeg er strålende fornøyd med oppfølgingen hos dere og importøren. Venter på noen nye deler ettersom det var at par ting jeg ikke var helt fornøyd med (finish messig). 1200hk ja.. Og jeg som syns Meridianen bruker mer enn nok med sine 70-80 liter i timen i ca 25 knop... :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike.. Var et par sånne liknende båter som kjørte til og fra på Aker brygge i helgen og fytti grisen for noen über-coole monstre. Jeg skal love deg at jeg fikk et bredt smil ved gasspådrag og båten bare forsvant ut av synet, med den hysterisk gromme lyden.. Hvor mange knop gjør din? 8)8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja var ikke billge di felga der.. :lol:

Gjør en 55 mph ca nå målt med knop måler, noe som ikke akkuratt måler veldig korrekt.. Å det går unna på noen sek bare.. Må ha større propell så den blir litt mer langbeint..

For ikke hatt bånn gass for legger seg bare på sinnsykt høyt turtall.. Så må ha en propell som presser mer vann !!

Så blir VELDIG spennende å teste ut det.. :D

Burde gjøre en ihvertfall 60-70 knop med optimal propell tror jeg..

Ja grom lyd i di motora ja.. 8)

Har snust litt på Merc v8, 300 hk å med minn i innbytte.. Men for se åssen det blir.. Hehe.. Høres visst ut som formel1 bil når det drar avgårde :twisted:

Har litt lyst å reise til Oslo fjorden en lørdag med båten.. :) koster det no å sette ut båt der for en dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster ingenting med mindre du ikke må heise den ut med en truck eller kran. Det er utslipp på blandt annet Kongen i Oslo hvor du bare kan rygge ut hengeren og dra av båten. Det koster imidlertid penger å stå parkert der og det er kamp om parkeringsplassen i disse sommertider..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki.. Tenkte å kjøre den ned med henger.. Da blir det kanskje en helg nedi fjorden snart da :)

Hva er 451 brt? så ut til å være no stort no ihvertfall.. Hehe

Noen som forresten vet om selve størrelsen er lik på 2,0 ltr og 2,4 merc..?

Jeg skal visst ha 2,4.. Men har 2,0 deksel pga at dekselet som var med visstnok var så stygt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...