Gå til innhold

Bimmers sin offisielle båttråd !


Thomaz
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 303
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei... =P~

Neida, det skal sies at jeg prøver så godt det lar seg gjøre å vise hensyn til andre fartøyer som ferdes utpå med hekkbølgende, men det er ikke _så_ lett mht. at hun lager hekkbølger i de fleste fartsområder over 10 knop. Nå er det riktignok ganske mye mindre i plan, men hun lager nok for det.. Guttungene med mini-joller syns riktignok det er ganske så festlig med store hekkbølger som de hopper i.. :lol:

(Så alt i alt er det jo _litt_ glede, men vil nok tro det er mest irritasjon. Spesielt seilbåter som hater alt av motorbåter som lager den minste hekkbølge.. ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hekk bølger er jævli fett å hoppe i.. hoppa så propell og alt var i lufta til en båt tilsvarende din i størrelse :D

kom deg ut på åpent hav så blir det enda morsommere :D

kamerat som leker seg og baugen er 4-5m over vannet (den er til salgs)

sykt.jpg

<-- samme båt og motor som på bilde over.. 400kg med 270hk går noe jævli :twisted:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å bytte ut motoren på RIB'en min med en 25/30 hk og lurer derfor på et par ting i den forbindelse. Har jo en Tohatsu 9.9 som er trimmet til 15hk. Har kabler og alt for dette. Hvordan er det da med en Tohatsu 25 som er trimmet til 30hk? vil dette gå rett på disse kablene jeg har? Eller trenger jeg nytt? Og om noen har en Tohatsu motor på 25/30hk så er jeg meget interessert.. Med en slik motor vil jeg kunne forvente meg en toppfart på mellom 35 og 40 knop og dette i en liten RIB på 10-11 fot.. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe det kommer til å bli morsomt det :D

Er en sånn nede der jeg har båten med 15 hk.. Syns det ser morro ut det å.. :)

Kan prøve å ringe han jeg kjøpte båten min av.. Driver med motorer.. Utrolig hyggelig kar.. Holder til i Askim..

Tlf er Cato: 413 57 161 vis du vil prøve ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn kommer til helga.. ;)

http://www.youtube.com/watch?v=HBa9wdOANHw

Pris på den båten Eika?

det der er helt konge :D

han skal ha 110-120 for den men den er topp-rigga da.. tintorera threestepp som er støpt i kevlar med divinicell, bobs lift, hotshot fotgass, sparco bøtteseter, 30" ballistic som er preppa av olle terjesen, yamaha 225 som er trimma av pål torvund til 270hk men er såpass holdbar atte han har hatt 100 problemfri timer på vannet med den og han har logga 75knop med den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki. Ja vil tro det går bra unna ja.. Hehe..

Men får holde litt lenger den jeg har nå.. har no utlegg på M3`en å diverse nå å..

Men den flyve greia ser jævlig fet ut!!

Sikkert litt lei å dette av men.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Er det fler enn meg som er lei uerfarne båtførere som absolutt ikke har noe på fjorden å gjøre? Og er det rart det kommer til å bli innføring av obligatorisk båtførerbevis..?

Vel, etter en fantastisk uke i både Tønsberg og verdens ende har jeg en liten båtrapport. Lå fortøyd inne i havnen på Verdens ende inntill en fjellside i et smalt sund på styrbord side ved innseilingen til havnen ettersom gjestebryggene var stapp fulle. Forbi den lille, idylliske holmen vi (og mange andre) lå fortøyd er det grundt og det er selvfølgelig satt opp en stake som peker mot babord side. Man skal med andre ord holde til babord rett etter innseilingen pga. groms og skjær på styrbord side.. Vel, nå kommer noen sjokkerende opplevelser på kun 3 dager...

Fredag:

1 stk daycruiser holder til SB og kjører rett på skjæret. Fikk tiltet opp motoren og ble tauet av to stk. gummijoller. Vedkommende kunne dra fra stedet uten en eneste skade på drev og personer. Flaks.

Lørdag:

2 stk skjærgårdsjeeper holder til SB, men bakker ut i siste liten etter at vi fyrte opp med både plystring og roping.

1 stk skjærgårdsjeep holder til SB, men ser dumt på vi som vinker fra land og roper. Tar opp pilsen og skåler. Er heldig og ikke treffer noe.

2 stk daycruisere holder til SB, men bakker ut i siste liten etter at vi fyrte opp med både plystring og roping til vedkommende.

Søndag:

1 stk skjærdgårdsjeep holder til SB, men klarer også å bakke ut i siste liten etter å ha gjort vedkommende kraftig oppmerksomme på skjæret..

Så til dette, hvordan er det virkelig mulig at totalt 7 (!!!) stk på kun 3 (!) dager klarer å prestere å kjøre mot og PÅ skjæret? Er det rart det blir innføring av obligatorisk båtførerbevis? Nei! Vet ikke disse menneskene hva staken som peker mot BB side med [color=green]GRØNN farge betyr? Vi kan takke alle disse båtførerne (som absolutt ikke har noe på sjøen å gjøre) for at det blir som det blir! :evil::evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er ufattelig.. Til å med jeg med min lille båt erfaring skjønner det..

Men i elva så har grønn og rød forskjellig mening ettersom hvem kant man kommer fra..

Drev å leita etter lik i elva på fredag.. litt guffent å bade der nå syns jeg.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, forstår det, men dette var ved en innseiling og da skal man ha rød/grønn på rød/grønn. I tillegg pekte jo faktisk denne staken mot BB, så her skulle det absolutt ikke kunne forekomme noen misforståelse. Har bilde av det aktuelle stedet, men ettersom min datamaskin er på service og jeg befinner meg et helt annet sted enn hjemme får jeg derfor ikke lastet opp noen bilder.. :)

Driver å funderer å chippe cumminsene mine, har blitt anbefalt av MerCruiser verksted å dra dem opp til 370hk, altså en økning fra 660hk til 740hk på 2 stk Cummins QSB 5.9 330. Skal bli spennende å se forskjellen. Jeg gjør dette først og fremst for å redusere dieselforbruket. De få ekstra knopene har jeg ikke behov for på en 12 tonn tung båt.. :)

Båt er moro, nå har vi hatt 2 uker med tropevarme om nettene og bare velstand. Knallmoro. :D

Hadde vært moro med masse båtbilder, folkens! :)

Hørtes ikke som noen hyggelig opplevelse Thomaz, og jeg ville så definitivt ha drøyet badingen en liten stund mht. at du vet hva som har ligget i vannet.. Ikke koselig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange "erfarne" båtfolk som faktisk vet mye mindre enn de tror om sjøfart, vi tok en internett båtfører test på jobb med de som var størst i kjeften, å de skåret ikke veldig bra, jeg tror mye av problemet med ulykker kommer av at raske båter har blitt almannseie og at folk har fått lavere moral iforhold til alkohol og båt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...