Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Planlegger en tur tyskland og lure dermed på en del småting! Målet er Berlin. Tenkte eg skulle innom koed og kjøpe meg en M-tech fanger og kjøre videre te Berlin der eg har kjentfolk som skal lakkere den.(+ litt andre deler av bilen). Tenkte eg skulle ta servise og få montert senkesett et sted underveis oxo!Spørsmålene er:

- Er det vanskelig og demontere/montere frontfangeren? tid? utstyr? Vurdere å ta av fangeren her hjemme og kjøre uten ned til koed og få på den nye der og kjøre videre!? Høres det idiotisk ut?

- Skal ned ditt i mars en gang og lurer på hvordan de norsk vinterdekkene vil takle veienbanen der! kjører me 225/45/17! Disse tåler vel bare opp te 160km/h. Hva skjer viss jeg kjører fortere enn dette?

- Hvor ville dere tatt servise?evt få montert senkesettet. Ved grensen eller lengst mulig inn i landet?

- Noen som har peiling hvor lang tid det tar å kjøre fra grensen te Berlin? :lol:

Ble en del spørsmål og sikkert ganske uoversiktlig.

Stikkordet er vel "billigst mulig".

Får sikker spørsmål hvorfor eg ikke gjør dette her hjemme siden eg har 2 kostbare biler. Synes bare ikke at det er verdt å betale det de forlanger i dette landet! Og ikke minst elsker eg bare å kjøre uten mål og mening, bare for å kjøre disse fantastiske maskinene! Like greit å gjøre noe meningsfullt me denne turen :lol:

Har all verdens tid der nede så blir der te disse tingene er gjort!

Håper dere kan gi meg tilbakemld og synspunkter på mine små dilemma!Takker alle som kan gi meg verdifulle opplysninger :D

Skrevet

Hvorfor Berlin? Fantastisk by (mht arkitektur) men jeg anbefaler Stuttgart med det vanvittige Mercedes-Benz museet. I Stuttgart har du også Porsche museet. Husk også at turen fra Stuttgart til Munchen er svært kort, og der finnes det nye og fine BMW Welt som åpnet nu rett før jul.

Skrevet
Hvorfor kjøre ned med vinterdekk i mars? Da er det jo sommerdekk her hjemme ;)

Hehe...Fordi eg har mistanke om at det kan være snø/glatt i danmark og at sommerdekkene mine er fæl! Trenger noen nye men skal kjøpe et komplett sett, derfor vurdere eg vinterdekk nedover :lol:

Skrevet

Kan ikke tenke meg att det er så mye snø i Danmark i mars. Skal selv til Tyskland i mars, og da blir det med sommerdekk!

• 1 year later...
Skrevet

Det tar nå ikke så mange timene å kjøre til Berlin fra Tysklandsgrensa. Tror det er 4 timer eller noe sånt fra Kiel. 1 time ekstra fra Flensburg. Ca verdier, og dette er gjennomsnittsfamiliePassatogAvensistider.

Etter hva jeg har hørt er det ikke lurt å ta service ved grensa, da de vet å sko seg på dansker og nordmenn som tar med bilene på service dit. Lenger inn i landet skal visstnok derfor være billigere.

Berlin er dritbra! Håper du skriver noen linjer om hvordan det gikk med prosjektene når du kommer hjem. Lurer litt på å ta en tur til Tyskland for noe grovarbeid selv nemlig :) God tur!

Skrevet

Har selv lyst å ta turen selv ned til tyskland engang... kun vært der når jeg var mindre.

Men jeg ville aldri kjørt med vinterdekk ned der... Skal jo ikke være nødvendig å bekymre seg over farten på autobanen :)

Skrevet

Dette har jeg også tenkt på, hadde vert supert om du ga en tilbakemeld på hvordan det gikk å hva ting kosted tid osv :)

God tur! ;)

Skrevet
Er ikke noe problem og passere 160 på vinter dekk. Men ville ikke ligget langt over i så lenge om gangen.

Min bil ble litt "nervøs" om en kan si det slik da jeg passerte 160 med mine vinterdekk(205/55-16 Nokian R, som også skal holde til 160kmt)

Skrevet

Vinterdekk beregnet for nordiske forhold har for myk gummiblanding til at de kan takle høye hastigheter/temperaturer på noe god måte. Blir veldig fort for varme og da snakker vi gelefølelse. Ikke gøy :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...