Anderslien Skrevet Februar 11, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2008 Et spørsmål. Tenkte på det med å få litt ekstra krefter i bilen. Kan jeg da bruke gasspjeld fra en 330ci så passer dette? Eventuelt innsug fra en 330ci også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet Februar 16, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2008 Nå har jeg mottatt armlener og shortshift. Armlenene ble sendt fra Tyskland på torsdag, også kom de på døra med de på fredag!! Det er sinnsykt det. 1 dag fra Tyskland til Norge og gjennom toll og alt. Tollfri ble den også Skal montere det litt senere, så da skal jeg ta noen bilder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Februar 16, 2008 Share Skrevet Februar 16, 2008 Jeg brukte faktisk ikke mer enn 5min på å montere de. Gikk veldig fort. Hadde en liten skrutrekker som jeg stakk under listene og brukte hendene til å dra de av meg. Gikk veldig greit. Jeg har kjøpt listene på GS, mens jeg bestilte armlener fra USA. Armlenene kom på 2500kr inkl. frakt og listene på 900kr inkl. frakt. Men han jeg handler fra i USA har jo listene også da, så var egentlig tull å ikke handle de fra han også. Tror ikke han skulle ha mer enn 500kr for listene eller noe. Veldig seriøs kar som svarer med en gang på mail, og det er originale bmw deler. Han måtte bestille opp armlener til meg med svart skinn, så tok litt ekstra tid. Men han sender de i morgen og da fikk jeg de i slutten av uken sa han. Så går ikke akkurat lang tid å få de heller Kan hende det kommer på litt ekstra i moms og toll, men han skulle skrive en litt lavere sum og skrive at det var garanti greier og noe sånt. Kan sikkert gi deg mailen hans hvis du ønsker å bestille derfra. Jeg fant hvertfall ut at det ble litt billigere enn å bestille hos koed. Ja, sant som du sier at du ser fort steinsprut og sånt, men jeg har ikke fått noe på bilen min. Men så har ikke jeg kjørt mye heller da. Var noe steinsprut på gamle panseret så jeg. Jeg har som regel å ikke kjøre fortere enn 20km/t på grusveier, så skal vel gå greit tror jeg. Ellers så er en fin måte å skjule steinsprut med, er å bruke sånn poleringsmiddel med farge. Dette gjør underverker altså! Ja, kan hjelpe deg med å montere de jeg Prata med Geir Ove på koed, og han sa armlenene var noe herk. Må jo av med alle dørsidene så. Men skal vel gå det Har enda ikke sett bilen din jeg. Har du lagt ut noe post på bimmers om den egentlig? Kjører nok ikke fortere enn 20km/t på grusvei jeg heller, men så lenge en bruker bilen om vinteren og ligger bak biler så blir det visst steinsprut gitt. Men men, er vel å få lakkert opp igjen panseret om en vil det. Men dette er jo en bruksbil, så helt dønn strøken er det vel ikke noe vits å ha den. Har ikke noe bilder av bilen min inne her enda, foruten den linken om hvilke felger jeg skulle velge som sommerfelger. (valget ble slike du har). Du kan jo søke den opp, så ser du jo sånn ca hvordan min ser ut. Du kan jo sende meg mail adressa hans, så kan det jo hende jeg sender på en mail etterhvert. Skal nedover å hente felgene til helga, og da tar jeg med meg en ny bil oppover igjen også, så da spørs det vel om jeg gidder å handle noe mer på 320'n inntil videre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet Februar 16, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2008 Skal søke det opp jeg, så jeg får sett litt Kjøpt 19" eller? Hva slags bil skal du ta med deg nå da? Sender PM med mailen hans jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Februar 16, 2008 Share Skrevet Februar 16, 2008 Det var ikke så stor gleppe det, men du kan løsne på skjermene og dra de ligg opp og ut mener jeg, så kan det bli enda bedre. Mener også jeg leste at man kan bytte de "demperene" som holder panseret oppe, men mulig det gjelder carbonpanser som er lettere i vekt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet Februar 16, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2008 Det var ikke så stor gleppe det, men du kan løsne på skjermene og dra de ligg opp og ut mener jeg, så kan det bli enda bedre. Mener også jeg leste at man kan bytte de "demperene" som holder panseret oppe, men mulig det gjelder carbonpanser som er lettere i vekt.. Hvordan løsner jeg skjermene på en enkel måte da? Kan jo legge i mellom noe skiver eller noe. Må bare vite hvordan jeg løsner de og får lagt i mellom disse Demperne trenger jeg nok ikke å bytte. Funker fint med de jeg har. Spretter kanskje litt fortere opp, men det er bare bra syntes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Februar 17, 2008 Share Skrevet Februar 17, 2008 Skal søke det opp jeg, så jeg får sett litt Kjøpt 19" eller? Hva slags bil skal du ta med deg nå da? Sender PM med mailen hans jeg. Har handla 19" ja. Jeg skal ha meg Boble av alle ting. hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet Februar 17, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2008 Skal søke det opp jeg, så jeg får sett litt Kjøpt 19" eller? Hva slags bil skal du ta med deg nå da? Sender PM med mailen hans jeg. Har handla 19" ja. Jeg skal ha meg Boble av alle ting. hehe. Boble ja... Ja, men de kan bli tøffe de. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Februar 17, 2008 Share Skrevet Februar 17, 2008 Poenget med å bytte demperene er fordi de holder panseret oppe, men ikke sikkert de gjør det i ditt tilfelle da.. Jeg vet ikke hvordan du justerer skjermene, du kan jo prøve å søke på e46fanatics.com sitt forum.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet Februar 17, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2008 Poenget med å bytte demperene er fordi de holder panseret oppe, men ikke sikkert de gjør det i ditt tilfelle da..Jeg vet ikke hvordan du justerer skjermene, du kan jo prøve å søke på e46fanatics.com sitt forum.. Skjønner ikke helt hva du mener altså. Fordi demperne mine holder fint panseret oppe Panseret er jo mye lettere enn originalt, så skal ikke være noe problem. Har søkt der, men finner ingenting. Fant en som hadde gjort det, og han la ut bilder og sa hvem han fikk hjelp av, men jeg finner ikke brukeren som hjalp han. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Februar 17, 2008 Share Skrevet Februar 17, 2008 Altså at de er så sterke at de presser panseret oppover når det er lukket igjen, slik at det blir større gleppe.. Kan hende jeg har misforstått eller at det ikke er tilfelle, men du skjønner sikkert hva jeg mener nå Ang det å dra skjermene opp og ut så kan du vel prøve å se hvordan skjermene er skrudd fast hen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet Februar 18, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2008 Altså at de er så sterke at de presser panseret oppover når det er lukket igjen, slik at det blir større gleppe.. Kan hende jeg har misforstått eller at det ikke er tilfelle, men du skjønner sikkert hva jeg mener nå Ang det å dra skjermene opp og ut så kan du vel prøve å se hvordan skjermene er skrudd fast hen.. Åja. Nei, det er ikke noe problem Ja, jeg får se litt på de skjermene. Kommer snart med nye bilder her. Venter bare på å få airbagen, led baklykter og angel eyes. Så kommer det masse bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet Februar 21, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2008 Nå har jeg fått led baklykter og airbag. Angel eyes blir ikke sendt til meg før i neste uke. Har montert alt, og led baklysene må jeg si jeg er veldig fornøyd med. Utrolig fint og stilig. Bra passform og bra kvalitet. Var også med sånne bokser som gjorde at check kontrollen fungerer som den skal. Har bestilt angel eyes lykter med automatisk høydejustering, som også er bra kvalitet, så tror det blir bra. Hvis noen ønsker det, kan jeg skaffe led baklys og angel eyes til en rimelig penge. I dag har jeg også modifisert framskjermene mine, så nå går glippa jevnt hele veien. Glippa er like stor som på original panseret hele veien utenom helt innerst, hvor den blir litt mindre. Ville ikke gjøre noe med dette, fordi da går framskjermen utenfor døra, og det ser rart ut. Så da vil jeg heller ha glippa litt mindre der. Ser det nesten ikke. Ble hvertfall mye bedre. Det jeg gjorde var bare å utvide skruehullene i framskjermen så jeg kunne justere de mye mer. Også justerte jeg til det ble fint. Skal ta noen bilder i morgen eller på lørdag tenkte jeg. Må bare få vasket bilen litt så jeg får bort fettmerker og sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet Februar 24, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2008 Da kommer det update Vasket bilen, men måtte kjøre opp til gården i sørpa, så ble fort møkkete igjen. Men det får gå. Tenkte jeg skulle montere senkesett i dag eller i morgen. Se hvor bra dette ble (har igjen å justere opp framskjermene så de ligger jevnt med panseret oppover, men ser ikke det så godt på bildene): Også inni. Nye lister og armlener, ny girkule og nytt ratt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sommerfelg Skrevet Februar 24, 2008 Share Skrevet Februar 24, 2008 Veldig pen bil du har, med riktig motor;) Hvor kjøpte du de led lysa ? pris? tenker å kjøpe meg også heheh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå