stjerna Skrevet Februar 3, 2008 Share Skrevet Februar 3, 2008 Har skjedd 5 ganger at vindus viskerne bare plutselig slutter å virke. Kan gå 5 min å så fungerer de igjen. Har regnsensor på bilen. Noen andre som har vært borti det problem??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Captain Skrevet Februar 3, 2008 Share Skrevet Februar 3, 2008 Vindusvisker-motoren som holder på å ta kvelden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stjerna Skrevet Februar 4, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 4, 2008 Vindusvisker-motoren som holder på å ta kvelden?Mulig det, men går ikke an å få spyler væske opp på viduet heller når den ikke viker!! Har sjekket ved å koble til data og det ligger ingen feil koder inne på det, men det gjør det kanskje ikke uansett?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune H Skrevet Juli 9, 2011 Share Skrevet Juli 9, 2011 Fant du ut av dette? Har det samme på min e46,Bavaria bytta rele i 2009 så var feilen borte Men nå har jeg det samme problemet igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lasseln Skrevet Juli 10, 2011 Share Skrevet Juli 10, 2011 Har samme problem på min E39, kunne vært interessant å høre om du fant feilkilden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stjerna Skrevet Juli 10, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 10, 2011 Fant aldri ut av det, slapp egentlig å finne ut av det da en bil som hadde vikeplikt kjørte ut rett foran meg i 60 sone.Resultatt bilen ble vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lasseln Skrevet Juli 10, 2011 Share Skrevet Juli 10, 2011 Kjedelig det der, har selv vært med på å levere bilen til takst og fått beskjed om at bilen lever sitt neste liv som spiker. (I motsettning til deg så var det jeg selv som var syndebukken). Ikke no kult i det heletatt, selvom jeg for min del kom veldig godt ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune H Skrevet Juli 12, 2011 Share Skrevet Juli 12, 2011 Har satt i nytt rele i dag så får jeg se. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andrej1 Skrevet Desember 16, 2015 Share Skrevet Desember 16, 2015 Er det noen som har blitt noe klokere på dette?Jeg har en 2000 E46 316i med regnsensor. Fikk beskjed av selger at regnsensoren dessverre ikke fungerte, men at viskerne fungerte helt fint uten den. Og det har de også gjort frem til i dag. Midt i snøværet stoppet viskerne å fungere og det samme gjorde også funksjonen for vindusspyling. Det første jeg tenkte var at jeg måtte sjekke sikringene og dro derfor på nærmeste bensinstasjon. Der fikk jeg tak i en 30 A til vindusspylingen og en 5 A til regnsensoren, da jeg ikke fant noen sikring til vindusviskerne. Finnes det forresten, eller har de ett eget relé? Hvert fall så fungerte nå vindusspylingen, men ikke vindusviskerne etter å ha byttet 30 A sikringen. La også merke til at sikringen til regnsensoren var fjernet og antok at dette var gjort i sammenheng med at regnsensoren ikke fungerte. Jeg tok allikevel sjansen og puttet inn en sikring der. Resultatet er at vindusviskerne nå fungerer, dog får jeg ikke brukt første steg på riktig måte da den tror at regnsensoren skal reagere. Derav kan vi konkludere med at selve motoren/armene osv. er i orden, men at det må være en elektrisk feil ett sted. Skal vedde 20 kroner på at viskerne slutter å fungere hvis jeg tar ut sikringen til regnsensoren (som har vært borte siden jeg kjøpte bilen to uker siden). Er det noen her inne som vet hvor man bør begynne å feilsøke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet Desember 17, 2015 Share Skrevet Desember 17, 2015 Dersom vindusviskerne brått slutter å fungere for å fungere igjen etter 5-10 min er det nærmest garantert relé. Det overopphetes og kobler ut; for så å virke igjen når det har fått kjølt seg ned. Nytt relé vil fikse problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet Desember 17, 2015 Share Skrevet Desember 17, 2015 Hadde samme problem på min E46. Bytta rele og alt ble bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andrej1 Skrevet Januar 13, 2016 Share Skrevet Januar 13, 2016 Tusen takk for svar. Byttet relé og alt fungerer som det skal igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå