Hoem Skrevet Februar 11, 2008 Skrevet Februar 11, 2008 "vakumslange til sekk" vil jeg anbefale. Det heter da en injektor og er utrolig effektivt og rått, OM man har brukbar kompressor
plumbo79 Skrevet Februar 12, 2008 Forfatter Skrevet Februar 12, 2008 Har 3 x 2,5 hp presser sammen, har egentlig ikke prøvd denne vakum sugeren med så mye kraft før, det blir jo 7,5hp, må bruke 2 kurser.
plumbo79 Skrevet Februar 23, 2008 Forfatter Skrevet Februar 23, 2008 Har lest litt om rust å det viser seg at den lager porer, så selv om man har blankt metall bør man fordet bruke rust binder som grunning? vil gjerne ha forskjellige synspunkter på dette hvis jeg først skal gjøre dette.
plumbo79 Skrevet Mars 24, 2008 Forfatter Skrevet Mars 24, 2008 Ingen som svarte meg på hva en syregrunning faktisk gjør.
Hyggmaister Skrevet Mars 24, 2008 Skrevet Mars 24, 2008 Kunne og tenkt meg å høre litt mer om syregrunning Blir hjemmesandblåsing og lakking på meg og til sommmeren om jeg skulle få et par lapper til overs
JoCCe Skrevet Mai 12, 2008 Skrevet Mai 12, 2008 Utdanner meg til bil lakkerer og bruker syre grunning på alle plasser hvor vi har bart metall, for og hindre rust og få en overflate grunningen fester seg i. Syregrunning/etsegrunning er tilsatt fosfatsyre og ett spessielt alkydebinnemiddel. Hindrer kryprust kvis du skulle få ett hakk/steinsprang osv Ville ikke brukt en epoxy grunning da levrandørene sier den kun kan brukes på plasser med bart metall på 2kvadrat cm. Dette er RM lakk (BASF) som sier, men har sett han lakkern på american hot rod, når dem får sandblåst hele karosserier, så legger han en epoxy non sanding grunning direkte på. En grunning dem spakler utenpå ser det ut som. Kan fårhøre meg litt om dette
plumbo79 Skrevet September 3, 2009 Forfatter Skrevet September 3, 2009 Vil syregrunningen stoppe rusten som blir igjenn i porene?
Tommy91 Skrevet September 3, 2009 Skrevet September 3, 2009 Vil syregrunningen stoppe rusten som blir igjenn i porene? Den vil ikke stoppe den, men det vil ta lengre tid før den dukker opp igjen
plumbo79 Skrevet September 4, 2009 Forfatter Skrevet September 4, 2009 Hvis den ikke stopper så må det vel være bedre å ha på en rustdreper eller ovatrol først vel?
plumbo79 Skrevet September 5, 2009 Forfatter Skrevet September 5, 2009 Drite i vanlig primer og heller kjøre på epoksy eler syregrunning, skal du ha det til å vare.PM meg kan jeg hjelpe deg med kontakter på gode produkter til god pris. Kan du fortelle litt om produktene?
xracer Skrevet September 5, 2009 Skrevet September 5, 2009 Ville bare skyte inn et innlegg her som er litt på siden, men dog VELDIG viktig. Hvis dere bestemmer dere for å bruke et epoxyprodukt, så for all del bruk spesiell filtermaske når dere holder på med det. Har for litt siden vært på et spesielt epoxy kurs (3 timer) som ble kjørt av en av de ledende malingsfirmaene for offshoreindustrien og det første instruktøren sa og gjentok masse ganger under kurset var at "Dere har ikke peiling på hva dere driver med når dere jobber med epoxy uten maske"....Blir selvfølgelig værre jo høyere tempen er i omgivelsene og på produktet epoxy brukes. Effekten av dette på helse er mye mer spesielt enn hva f.eks tynnere etc. har. Tankekorset er også at epoxy brukes mye i hjemmet som vi vet og mange vet lite om virkningen...Jeg er ikke proffmaler av yrke men bruker disse tingene av og til på jobben. Jeg kan nevne at en av virkningene er XXL HYPER allergi p.g.a eksponering og denne allergien vil vare HELE livet ut hvis du får den....
Superbeetle Skrevet September 5, 2009 Skrevet September 5, 2009 Epoksy på bart stål har jeg ikke så god erfaring med... Bør ha noe under den.(syre)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå