Gå til innhold

Hvilken størrelse?  

38 stemmer

1. 1. Hvilken størrelse?

• 19"
      34
    • 20"
      4

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på hva folket mener jeg skal ha på E46'n...

Jeg vet selv hva jeg har mest lyst på og hvike felger jeg skal ha.. Men det forblir med meg inntill videre 8)

Men vil høre hva folk mener..

Alternativene er;

8,5x20" Round bout, usikker på dekkdim..

8,5X19" med 225/35 og 9,5X19 med 255/30 dekk..

Forøvrig 1,5" kant på 8,5 og 3" kant på 9,5 felgene..

Takk for svar :)

Skrevet

Er nå mer enn nok dekk på 19" med de dimensjoner du beskriver.. Du har omtrent like dimensjoner som meg på prosjektbilen.. Men har en 1/2" større.. Ser fint ut det.. På 225/35 profilen strekker gummien seg godt ja..

Skrevet
Er nå mer enn nok dekk på 19" med de dimensjoner du beskriver.. Du har omtrent like dimensjoner som meg på prosjektbilen.. Men har en 1/2" større.. Ser fint ut det.. På 225/35 profilen strekker gummien seg godt ja..

Det er samme dimmen som jeg har på min bil. Vil ikke si at gummien strekker seg noe i det hele tatt på 8,5 felg med 225 på.

Glenn

Skrevet

Det er samme dimmen som jeg har på min bil. Vil ikke si at gummien strekker seg noe i det hele tatt på 8,5 felg med 225 på.

Glenn

Det kommer helt sikkert an på merket. Har vært borti at samme dimensjon av forskjellige merker har hatt mønsterbredde som varierer med flere cm...

Skrevet

DSC00066.jpg

Vet ikke om du vil kalle det her mye strekk jeg da men.. Er 9" felger da, med Toyo dekk..

Syns det strekker seg ganske bra jeg.. Minner om at veggen egentlig skal være vertikal liksom.. Dessuten ligger jo felgbeskyttelsen på dekket en halv cm innenfor kanten..

Skrevet

Takk for svar.

Det ideelle på 8,5 felg er jo 235, så vil bli bittelitt strekk, men minimalt. 255 skal også gå veldig bra på 9,5.. Disse felgene fås kun i den dimmen så har ikke noe særlig valg..

Kunne selvfølgelig valgt 235 og 265, men da spørs det om jeg må valse etc og det gidder jeg ikke!

Men ser det er mange som er enig med meg på avstemmingen :)

Og mindre enn 19" blir ikke aktuellt ;) Comfort er oppskrytt :roll:

Kan forresten si at jeg har prøvd på like felger for å se hvordan det så ut på bilen.. Da med 8,5 og 10X20" felger.. Med henholdsvis 235/30R20 og 285/25R20 dekk... Kan bekrefte at det må valses med 285 dekk :D

Skrevet
trenger vel ikke mer enn 17 eller 18"

Enig... og 16" felger er heller ikke så dumt på norske veier (å kalle det vi kjører på for veier er dessverre å overdrive i mange tilfeller).... :roll:

Skrevet
trenger vel ikke mer enn 17 eller 18"

Enig... og 16" felger er heller ikke så dumt på norske veier (å kalle det vi kjører på for veier er dessverre å overdrive i mange tilfeller).... :roll:

18" er greit å kjøre med ihvartfall. Ikke noe problem på norske veier da. Har dette som vinterfelger nå, skal gå opp til 19" på sommerfelgene.

20" blir litt voldsomt og du ødelegger mye av komforten.

Skrevet

18" er greit å kjøre med ihvartfall. Ikke noe problem på norske veier da. Har dette som vinterfelger nå, skal gå opp til 19" på sommerfelgene.

20" blir litt voldsomt og du ødelegger mye av komforten.

Hmmm... når man kommer fra danske forhold er selv 15" felger (195/65-15) nesten for store. Det slår godt selv med 15" felger her i Oslo (vest) og "veiene" er en gjennomgående en skandale. Hvis og når jeg kjøper en "norsk" bil så skal den under ingen omstendigheter ha større felger enn 16"... til nød 18" hvis det f.eks blir en stor bil som f.eks E60/61 (det gjør det imidlertid ganske sikkert ikke). Alternativet er å kjøpe en traktor som f.eks X5 eller Land Rover Discovery 3... de har store felger og er ellers konstruert for norske "veier"... :wink:

Skrevet

Tull og tøys. :D hehe.

Greit nok, på min gamle E30 M3 så var 17" for digert. Det var jo rett og slett ikke å få kjørt med, men 18" på en E46 er ikke noe problem. Det er mye bedre komfort på den fortsatt i forhold til 17" på M3'n. Og her på Toten er det ikke akkurat bra veier. (Ikke her heller. :D)

Skrevet
Tull og tøys. :D hehe.

Greit nok, på min gamle E30 M3 så var 17" for digert. Det var jo rett og slett ikke å få kjørt med, men 18" på en E46 er ikke noe problem. Det er mye bedre komfort på den fortsatt i forhold til 17" på M3'n. Og her på Toten er det ikke akkurat bra veier. (Ikke her heller. :D)

Dette er nok mest av alt et spørsmål om prioritering... funksjon foran form vs. form foran funksjon. En oppsetning fine 19" BBS felger på E46 ser selvfølgelig enormt bra ut, men jeg vil ikke klare å kjøre rundt med slike felger/dekk i lengden her i Norge. Ergo må jeg fokusere på at jeg tross alt ikke selv ser felgene/dekkene når jeg kjører bilen... og det er jo det viktigste... :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...