Gå til innhold

Snart på tide å oppgradere server/nettlinje på bimmers?

Ola.
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er klar over at ting koster penger, å at det drives privat osv osv osv, men det må gå ann å få til en løsning som ikke gjør at det tar 20sek++ å åpne en side her inne?

Jeg har 4Mb linje, å rekker å hente ny kopp kaffe på kjøkkenet på den tiden det tar å åpne en side her på kveldstid.. Å i og med at jeg leser opptil flere sider her når jeg er her, så blir det jo drøyt mye koffein i blodet :D

Måtte bare få ut litt frustrasjon.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg skjønner ikke at det går så tregt som enkelte beskriver. Nå tok det med 5 sekunder å åpne dette skrivefeltet for å svare i den tråden. Syns ikke det er så ille.. Bruker ikke stort lengre tid på andre tråder jeg åpner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber med saken, men ting tar tid.

Prøvde i første omgang å få bort alt annet på serveren, så det er nå faktisk kun bimmers på en server alene, uten at det hjalp lenger enn en liten stund.

Det er altså ikke linja som er problemet, den er god i lange baner, men serveren klarer ikke mer. Den kjører full pupp hele tiden.

Vurderer å bytte ut serveren, men har i dag serveren i Kristiansand, altså 25 mil herfra, og syns det er for langt for vedlikehold. Prøver å finne en løsning for å få plassert den på østlandet. Desverre er det for det meste veldig dyrt. Har prøvd å lufte dette her inne flere ganger tidligere, og syns det er helt utrolig at det ikke skal være noen her som har tilgang på linje. Det MÅ jo være noen som jobber med IT her blant de 9000 brukerne som er her, eller som har en OK linje hjemme, eller i det hele tatt kanskje har en server et sted som kan brukes... savner tiltakslyst og dugnadsånd for å holde sidene oppe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber med saken, men ting tar tid.

Prøvde i første omgang å få bort alt annet på serveren, så det er nå faktisk kun bimmers på en server alene, uten at det hjalp lenger enn en liten stund.

Det er altså ikke linja som er problemet, den er god i lange baner, men serveren klarer ikke mer. Den kjører full pupp hele tiden.

Vurderer å bytte ut serveren, men har i dag serveren i Kristiansand, altså 25 mil herfra, og syns det er for langt for vedlikehold. Prøver å finne en løsning for å få plassert den på østlandet. Desverre er det for det meste veldig dyrt. Har prøvd å lufte dette her inne flere ganger tidligere, og syns det er helt utrolig at det ikke skal være noen her som har tilgang på linje. Det MÅ jo være noen som jobber med IT her blant de 9000 brukerne som er her, eller som har en OK linje hjemme, eller i det hele tatt kanskje har en server et sted som kan brukes... savner tiltakslyst og dugnadsånd for å holde sidene oppe!

Hva kreves av specs. på en server som duger da? Eventuelt hva er det som er spesifikasjonene nå?

Forøvrig så merket jeg at det fungerte sjeldent godt tidligere i dag, rundt 12 - 13 tiden i dag.

mvh Lars Olafsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingenting er gratis.. Så bør heller ikke dette være.. Det her er en så ekstremt god nett tjeneste at jeg hadde vært mer enn villig til å betale..
tror det er fler som er av samme oppfattning som deg!

evt kunne jo hatt frivillig donasjon hver måned da? med et barometer over hvor mye man har fått inn sålangt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gunnar : Hva tror du om en liten kronerulling her på bimmers?

Jeg ser for meg at det kunne gått ann å få opp en tråd der det står f.eks. "Kronerulling - doner 100kr til nytt serverutstyr" også slik at den alltid ligger øverst på forsiden. Så kan den som vil bidra med en hundrings, kanskje vi kan få ordnet opp i det rustne utstyret vi har idag. En hundrings er ikke mye pr pers, men når det blir en god gjeng da så ender man opp med et ganske greit beløp vil jeg tro. Jeg stiller gledelig om dette blir aktuellt.

Vi kan jo se hvor mange som er innom bare den tråden her som er interesserte.

Om vi får igang en liten kronerulling her, kan de som er villige til å donere en liten sum (100kr?) si f.eks. "jeg er med"

Takk :)

"EDIT : evt. 2mMy's forslag over her"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...