Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Kronerulling er absolut positivt, men ikke la det bli for komersielt...... DVS at nye/gamle medlemmer føler at de må betale og dermed "melder" seg ut.

En annen måte kunne ha vært å "selge" en artig BMW artikle og ta "overskuddet" til serveren. f.eks. Bimmers refleksvester (BMW barne artikler ville nok være populært)......

Skrevet

hvis alle 9000 medlemene hadde betalt 100kr hadde det blitt nesten en million, så trenger søren ikke 100kr per pers for ny server, men alle her har vel råd til å gi bort en tier så lenge man har visa eller paypal eller en annen effektiv og sikker løsning. hvis det hadde blitt en innmeldings avgift på 10kr hadde det blitt nesten 100 tusen kroner, og økonomien til noen burde ikke blitt et merke på en gang.. 10kr får du ikke en pils for en gang.. og 100 tusen er vel nok til ny server og vel så det?

Skrevet

Jeg mente det skulle ver valgfritt, sånn at nye medlemmer ikke føler at de MÅ betale noe - og kanskje bare dropper hele greia for de rett og slett ikke gidder. Her er da sikkert nok av de som er seriøst engasjert ang. bimmers og vil støtte opp under det. Og det at alle 9000 medlemmene betaler inn 100kr tviler jeg meget sterkt på :P

Valgfritt 100kr, støtt opp under din bmw infokilde #1 :)

Skrevet

Så da kan vel egentlig Gunnar sette opp en greie for dette eller? Kommer det inn en 20-30 lapper får man jo ganske så greie servere...

Skrevet

Jeg har null peil på servere, men noe bør gjøres. Går veldig tregt til tider. Bruker Firefox og har 20 mbits linje (som om linja har noe å si).

Det du får inn fra sponsorene, dekker bare linja eller?

Skrevet

Tror kronerulling er veien å gå i første omgang Gunnar. Har vært oppe før og, men så er det den enkleste måten for å få inn en liten sum. Med tanke på timene vi bruker her inne på ræva til vanlig, så er vel litt mye å be at noen må reise seg for å sette opp en server :lol:

Blir da ikke enklere enn en liten donasjonsknapp hvor du kan velge å donere.

Ikke at jeg har noe som helst peiling på hvor mye arbeid det vil legge i å sette opp en slik donasjonssak. Men jeg er alikevel positiv til et slikt tiltak.

Skrevet

Kjører audi og jeg, så da sitter jeg en del på VAG forumet, der koster det 400 kr i året å være medlem. Den summen er det absolutt verd da det sitter en del kompetente personer bak et tastatur i det ganske land, som mer enn gjærne hjelper til når man sitter fast med teknikken. Så en donasjon på en hundrings for en ny server her, er bare good. Og det trengs ny ja:)

Skrevet

Tror få gidder å bruke visakort for å melde seg inn. Forum bør være gratis. Synes de som oppretter et sånt forum burde prioritert noen kroner på å holde det oppegående når de først har laga en slik side. Etterhvert kan de kanskje få igjen for det i form av reklameinntekter etc. Bare se på autopower.se

Skrevet

Må det nødvendigvis være 100kr da? Er det ikke like greit om folk bidrar med det de føler de har råd til og vil selv? Kanskje noen vil gi 500kr eller mer for alt jeg vet, og andre kanskje ikke har råd til all verden men gir noen få kroner som de har råd til. :)

Skrevet

Et alternativ er at en eller annen med god peiling på SQL/php tar et dypdykk i koden på sidene, og får optimalisert litt. Det er SQLen som går tar knekken på boksen.

sh0rty^ skrev:
Hva kreves av specs. på en server som duger da? Eventuelt hva er det som er spesifikasjonene nå?

Dette har vi vært innpå en del ganger før, men serveren i dag er en Dual P4 Xeon 1.7Ghz med 1GB Rambus-minne og SCSI-disker.

Vet ikke hva som vil kreves, men den er vel nå en 5 år gammel, så jeg regner med at en grei "PC" i dag bør klare seg bedre.

sh0rty^ skrev:
Forøvrig så merket jeg at det fungerte sjeldent godt tidligere i dag, rundt 12 - 13 tiden i dag.

Det er som regel helt greit fra midnatt til 14-15 tiden på dagen.

Skrevet
  morteym skrev:
Tror få gidder å bruke visakort for å melde seg inn. Forum bør være gratis. Synes de som oppretter et sånt forum burde prioritert noen kroner på å holde det oppegående når de først har laga en slik side. Etterhvert kan de kanskje få igjen for det i form av reklameinntekter etc. Bare se på autopower.se

Gunnar gjør en kjempejobb allerede. Å forlange at han skal gjøre enda mer, for at vi gratispassasjerer skal slippe å bidra med en hundrings når det trengs, er drøyt.

Jeg mener heller ikke at et medlemsskap bør koste noe, da ville nok aktiviteten og verdien av forumet vært mindre. Det er nok heller ikke 9000 aktive medlemmer på forumet som vil delta i en kronerulling.

Forslag på 100kr er bra. De som vil betaler mer, andre kan betale mindre.

Det blir sikkert også penger til å leie inn en konsulent for serveroptimalisering (Hvis ikke andre her på forumet kan hjelpe med dette da :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...