Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Nå skal jeg være litt forsiktig å påstå dette for bastant, men dersom jeg ikke tar helt feil så er 328 en M52b28TU motor, altså en dobbelvanos M52.

325 har en M54b25 motor og er en nyere dobbelvanos konstruksjon.

325 kom vel i 2001 så prismessig vil den nok ligge høyere enn en 328, det er jo en nyere bil så det spiller jo også inn.

Effektmessig er de oppgitt med 1hk i forskjell men 328 har noen NM mer i dreiemoment.

330 er dyrt ennå, men med sine 234hk så går den bra den, men jeg syntes ikke forskjellen var så voldsom i forhold til 325.

Det bunner nok ut i to ting tilslutt, nyest mulig, eller motor.

Du kan sikkert få en facelift 325 for det en 330 koster.

Få slike biler til salgs så det er ikke så lett å få prøvekjørt heller.

Jeg pleier som oftest å ende opp med å se på farge, interiør og utstyret når jeg kjøper bil, så har jeg et minstekrav på motorsiden.

Da jeg kjøpte min 325, så var kravet e46 coupè med facelift 325 eller større. endte opp med en 03 325ci Clubsport, mye pga Clubsport pakken og den estorill blå fargen.

Skrevet
Nå skal jeg være litt forsiktig å påstå dette for bastant, men dersom jeg ikke tar helt feil så er 328 en M52b28TU motor, altså en dobbelvanos M52.

325 har en M54b25 motor og er en nyere dobbelvanos konstruksjon.

325 kom vel i 2001 så prismessig vil den nok ligge høyere enn en 328, det er jo en nyere bil så det spiller jo også inn.

Effektmessig er de oppgitt med 1hk i forskjell men 328 har noen NM mer i dreiemoment.

330 er dyrt ennå, men med sine 234hk så går den bra den, men jeg syntes ikke forskjellen var så voldsom i forhold til 325.

Det bunner nok ut i to ting tilslutt, nyest mulig, eller motor.

Du kan sikkert få en facelift 325 for det en 330 koster.

Få slike biler til salgs så det er ikke så lett å få prøvekjørt heller.

Jeg pleier som oftest å ende opp med å se på farge, interiør og utstyret når jeg kjøper bil, så har jeg et minstekrav på motorsiden.

Da jeg kjøpte min 325, så var kravet e46 coupè med facelift 325 eller større. endte opp med en 03 325ci Clubsport, mye pga Clubsport pakken og den estorill blå fargen.

330 har 321hk/300nm som standard.

M52TU og M54 motorene bruker samme topp og samme vanos-mekanisme. Forskjellene ligger stort sett i underspylte stempler, andre stampler, smidd veiv (330), annet materiale på sylindervegger, annet innsug (som ikke er like restriktivt som på M52TU). Største merkbare forskjell ligger i motorstyring/elektronikk. En M54 motor er langt bedre på gassrespons enn M52TU.

Skrevet
Nå skal jeg være litt forsiktig å påstå dette for bastant, men dersom jeg ikke tar helt feil så er 328 en M52b28TU motor, altså en dobbelvanos M52.

325 har en M54b25 motor og er en nyere dobbelvanos konstruksjon.

325 kom vel i 2001 så prismessig vil den nok ligge høyere enn en 328, det er jo en nyere bil så det spiller jo også inn.

Effektmessig er de oppgitt med 1hk i forskjell men 328 har noen NM mer i dreiemoment.

330 er dyrt ennå, men med sine 234hk så går den bra den, men jeg syntes ikke forskjellen var så voldsom i forhold til 325.

Det bunner nok ut i to ting tilslutt, nyest mulig, eller motor.

Du kan sikkert få en facelift 325 for det en 330 koster.

Få slike biler til salgs så det er ikke så lett å få prøvekjørt heller.

Jeg pleier som oftest å ende opp med å se på farge, interiør og utstyret når jeg kjøper bil, så har jeg et minstekrav på motorsiden.

Da jeg kjøpte min 325, så var kravet e46 coupè med facelift 325 eller større. endte opp med en 03 325ci Clubsport, mye pga Clubsport pakken og den estorill blå fargen.

330 har 321hk/300nm som standard.

M52TU og M54 motorene bruker samme topp og samme vanos-mekanisme. Forskjellene ligger stort sett i underspylte stempler, andre stampler, smidd veiv (330), annet materiale på sylindervegger, annet innsug (som ikke er like restriktivt som på M52TU). Største merkbare forskjell ligger i motorstyring/elektronikk. En M54 motor er langt bedre på gassrespons enn M52TU.

Siden det er underspyling i M50, så er det vel i M52 også.

Har hørt at B28 veiva også er smidd. M50B25 og ned, er ikke det.

Skrevet

ville valgt 325 foran 328. Jeg hadde en 325 som var gått ganske langt så de motorene varer ihvertfall:)

Ser litt rundt etter z4 nå og da vil jeg ha 2,5 siden jeg vet det er en god motor.

Skrevet
Ville heller tatt en godt utstyrt 325 enn en 330 uten noe utstyr i det hele tatt!

Hehe 330 uten utstyr i det hele tatt? Tror du skal lete lenge etter en dårlig utstyrt 330Ci :)

Forøvrig er ingen av disse bilene noen sinker i trafikken.

Fins langt mer motorsterke biler der ute som sliter med f.eks. 0-100 på 7sek (328) 7,2sek (325) 6,5sek (330) Men hvis jeg skulle kjøpt meg en ny E46 i dag hadde jeg ikke vært i tvil om 330.

Høres så mye grommere ut med 231hk kontra 193.

Skrevet
Nå skal jeg være litt forsiktig å påstå dette for bastant, men dersom jeg ikke tar helt feil så er 328 en M52b28TU motor, altså en dobbelvanos M52.

325 har en M54b25 motor og er en nyere dobbelvanos konstruksjon.

325 kom vel i 2001 så prismessig vil den nok ligge høyere enn en 328, det er jo en nyere bil så det spiller jo også inn.

Effektmessig er de oppgitt med 1hk i forskjell men 328 har noen NM mer i dreiemoment.

330 er dyrt ennå, men med sine 234hk så går den bra den, men jeg syntes ikke forskjellen var så voldsom i forhold til 325.

Det bunner nok ut i to ting tilslutt, nyest mulig, eller motor.

Du kan sikkert få en facelift 325 for det en 330 koster.

Få slike biler til salgs så det er ikke så lett å få prøvekjørt heller.

Jeg pleier som oftest å ende opp med å se på farge, interiør og utstyret når jeg kjøper bil, så har jeg et minstekrav på motorsiden.

Da jeg kjøpte min 325, så var kravet e46 coupè med facelift 325 eller større. endte opp med en 03 325ci Clubsport, mye pga Clubsport pakken og den estorill blå fargen.

330 har 321hk/300nm som standard.

M52TU og M54 motorene bruker samme topp og samme vanos-mekanisme. Forskjellene ligger stort sett i underspylte stempler, andre stampler, smidd veiv (330), annet materiale på sylindervegger, annet innsug (som ikke er like restriktivt som på M52TU). Største merkbare forskjell ligger i motorstyring/elektronikk. En M54 motor er langt bedre på gassrespons enn M52TU.

M52B28TU har også smidd veiv og fikk oppgradering på sylinderforingene i 97/98 men ellers har du rett i det du sier :)

Skrevet
Ville heller tatt en godt utstyrt 325 enn en 330 uten noe utstyr i det hele tatt!

Hehe 330 uten utstyr i det hele tatt? Tror du skal lete lenge etter en dårlig utstyrt 330Ci :)

Forøvrig er ingen av disse bilene noen sinker i trafikken.

Fins langt mer motorsterke biler der ute som sliter med f.eks. 0-100 på 7sek (328) 7,2sek (325) 6,5sek (330) Men hvis jeg skulle kjøpt meg en ny E46 i dag hadde jeg ikke vært i tvil om 330.

Høres så mye grommere ut med 231hk kontra 193.

Joda. Selfølgelig ville 330 vært det beste, men har sett litt på det og tror det kan bli litt i dyreste laget... skal vel leite lenge for å finne en 330 ci med lav km til under 300k. 231 hk hadde vært mat

Skrevet
Du kan jo titte litt på tråden min;)

Har vært igjennom tråden din. Får ikke akkurat mindre lyst å kjøpe e46 etter de bildene der. Sinnsykt fin bil :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...