Gå til innhold

E92 - Justering av lyssensitivitet

Anbefalte innlegg

Skrevet

På min E92, og flere andre nyere BMW modeller, er det Angel Eyes ringene som benyttes som kjørelys på dagtid som standard, så lenge man har lysbryteren i "Auto" posisjon.

Jeg har merket meg at sensoren som bestemmer om xenon lysene skal skrus på eller ikke kan være litt overfølsom. Innimellom skal det ikke mer til enn å kjøre inn i en bakgate med litt skygge på dagtid, før xenon lysene skruer seg på.

Har sett på e90post.com at de i USA kan justere sensitiviteten på denne funksjonen, men dette valget har jeg ikke på min bil.

Er det noen her inne som har god teknisk kunnskap til denne nye lysjusteringen (jobber på BMW verksted e.l) som vet om det er mulig å benytte spesialutstyr for å justere dette på en norsk bil?? Har sjekket med forhandler, men fått et ganske vagt svar ... stoler ikke helt på at de som sitter og besvarer slike henvendelser per telefon nødvendigvis har dypt inngående teknisk kunnskap om bilene ... :)

Skrevet

Kan du ikke bare sette bryteren i posisjon 0 da? Jeg har aktivert mine kjørelys og de kommer automatisk på i posisjon 0. De går også på i AUTO, men da risikerer jeg - som nevnt at xenon kommer på å bakgater o.l.. Jeg valgte dette i iDrive under lys-innstillinger..

Min bil med kjørelys i posisjon 0...

k89utsausqzvscigtlxv.jpg

Skrevet
Kan du ikke bare sette bryteren i posisjon 0 da? Jeg har aktivert mine kjørelys og de kommer automatisk på i posisjon 0. De går også på i AUTO, men da risikerer jeg - som nevnt at xenon kommer på å bakgater o.l.. Jeg valgte dette i iDrive under lys-innstillinger..

Min bil med kjørelys i posisjon 0...

k89utsausqzvscigtlxv.jpg

Jo, det er absolutt en mulighet, men jeg liker Auto-funksjonen hvor bilen da skrur på xenon i tunneller og slikt, slipper jeg å tenke på det selv. I tillegg er ringene svakere i posisjon 0 enn i Auto, ihvertfall på E92.

Skrevet

Jeg tror problemet kan løses ved å fjerne "dimmingen" på H8'pæra.

Jobber med samme problemet på min bil, og ser at om den står i pos. 0, lyser det sterkt nok i pæra, men i andre posisjoner "dimmes" pæren ned.

Jeg har bestilt en "dings" som kanksje skal løse dette. Sier fra når jeg vet om det funker. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...