Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Yes da!

Da sitter jeg på et hotell i Verdal`n! (jobb)

Må bare få lov til å si en ting; har ALDRI sett mer råning enn her.. Vi satt og spiste å telte biler i dag.. Den jeg telte kjørte forbi 19 ganger mens vi satt der og spiste..

Jeg er vant til den berømte "stripa" på Jessheim, det var INGENTING i forhold til her.. Sitter og gliser.. Var dog et par feite bmw`r som kjørte forbi (Kanskje noen på bimmers.no??) Ellers gikk det i Volvo 240, 740, 850, 142(?) osv.. Morro og se :D

Noen holder på fra 12.00-02.00.. DET er mye bensin da, eller??

By the way, No Offence.. 8)

Måtte bare få det ut! Vet det er meningsløs tråd, men kanskje noen har noen innspill? Nok en dag på jobb :-)

/J

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Fins ikke noe vondt i rånere...

Her oppe har miljøet dabba mye de siste årene.. Husker gledelig tilbake til da jeg var 18 år og vi var vel omtrent 28 rånere som pleide å dra stripa i Gol Sentrum.. Den er forøvrig skremmende nøyaktig 1 km lang fra øvre til nedre sentrumskryss.. Og Rekorden var vel 128 lengder på en dag.. En lengde var opp og ned.. Det er 25,4 mil det.. Og det gikk ikke noe fortere enn 30 km/t.. Skulka skola fra halv ti om morran og var hjemme igjen klokka halv ett om natta... Og som seg høøør og bøøør, så foregikk lunjs og middag og kvelds på Shell...

:P For en tid..

Råning er forøvrig ikke noe nytt her oppi.. Fattern er gammel råner.. Og rekorden her oppe sies å være holdt av Harald Knaldre, som kjørte 25 000 km i løpet av ett år.. Og han var sjelden utenfor sentrum.. Rekorden ble satt med en Volvo Amazon... :D

Skrevet

Råning er like kult som sokker utenpå buksa etter min mening.

Men trodde stripa på jessheim var verdens navle? Var der en gang før jeg fikk lappen, og aldri igjen.

Skrevet

Neim finnes ikke noe vondt i rånerne... Sant det teddysen, har dabbet av noe ufattelig mye her oppe.. Husker når jeg var 18 0gså og året før jeg ble det. Var så sinnsykt mye folk ute å kjørte om kveldene og altid liv. Nå er jo stedet omtrent gjort om til en spøkelses by. Men får satse på at det tar seg opp igjen til sommeren..

Hehe, stipa på Jessheim pleier jo være enormt bra da. Husker jeg leste en reportasje om den i et gatebil blad eller om det kanskje var autofil.. Helt enormt.

Skrevet

Nei.. Råning her oppi er vl den mest naturlige form for å treffes om kveldene.. Har noen kompiser 4 mil unna.. Noen bor 1 mil andre veien igjen, og noen 2 mil en helt annen vei igjen..

Jeg MÅ kjøre bil skal jeg treffe noen venner.. Kan ikke ta trikken eller gå på Kino.. Om alle i min venneflokk reiser på Kino, er det normalt å bi stående å snakke sammen i bilene noen timer etter dette..

Om sommeren skjer det mest på Gol.. Greit nok, jeg bor her til vanlig.. Men kompiser fra øvre del av dalen, Geilo osv kjører jo ned da det er 5 mil unna.. Kompiser som bor i Hovet eller Skurdalen kjører jo 7-8 mil ned for å være med på livet.. Er vel kanskje forståelig da at nummer EN møteplass er Statoil Gol? og at vi gjerne blir sittende i en bil å prater, iom at benkene pleier å være fulle av turister.. Begrenset hvor lenge jeg vil stå også.. Sån sett er det uoffesielt street-meet hver gang det skjer noe på Gol.. Er jo seff ute å titter på hverandres biler også seff..

Jeg gidder ikke være flau over at jeg flere ganger "råner" rundt.. Dog skal det sies at det er lite med Terninger, Wunderbaum, Volvo 240'er og Laurel og Golf.. Vi møtes i de bilene vi har.. Som de fleste 18-åringer flest, har også 18-åringene her tildels "Pimped by BilteXtra" biler.. Men kommer du opp til de i 20-26 år går det jo noen fine biler her... Mange tar seg råd til å koste på bilene sine MASSE penger... Men er jo greit nok det.. Hvorfor ikke ha det bra i og være stolt av den bilen du har, når du allikevel bruker så mye tid i den?

Vil nå si, at for Hallingdals tilfelle, så er det de som ikke råner som er usosiale.. De sitter hjemme for seg selv.. Ellers er de vel i fjøset.. Mulig de kommer ut i helgene og drikker bort pengene og da syns jeg ærlig talt det er best å bruke de på bensin.. Som regel møter vi jo de på pubben, og får noen kroner om vi kjører de hjem så slik sett går jo kveldene i null..

Nei ikke noe vondt i å være råner.. Her oppi er det helt naturlig å møte vennene sine i biler.. Hvor skal vi tross alt ellers være? På gutteromma? Eller på de små hyblene til de som ikke bor hjemme? Ute treffer jeg alltid en jeg kjenner og kan slå av en prat med.. Og for meg virker det litt for Homofilt å gå på kaffe"bar" for å slå av en prat..

Skrevet

Hehe, jeg tror faktisk Verdal kanskje er like stor når det gjelder råning som jessheim. Eneste forskjellen er bilparken. Går nok mye i Volvo som du sier, mens det er mere moderne biler på Jessheim? Jeg kjørte igjennom Jessheim i sommer og så faktisk ikke en eneste bil så ble ganske skuffa :(

Skrevet

Har nok blitt litt mere moderne bilpark på jessheim nå ja.. Er mange kule biler i området her, ikke bare gammle 240'er med wunderbaum i speilet... Men er kanskje dabbet av litt med den "systematiske" råninga, mye kult som kjører rundt på Jessheim, men er ikke så mye av den klassiske opp og ned stripa kjøringa som det en gang var, synes jeg hvertfall...

Skrevet

Da har jeg forflyttet meg til Trondheim sentrum.. Her går det mer i "nyere og penere" biler.. Så her er det morro og se de kjører forbi ;-)

skal bli deilig og komme hjem til Akershus :D

Stripa var mer kjent før, nå er det nesten ingen biler som kjører der utenom i helgene..

Jeg kjører jo E39, så er ikke akuratt en rånebil..

Verdal var morro det, men må si det er sinnsykt at mange holder på fra morran til natta.. Fikk ikke tatt bilder :-(

Skrevet

Ja vi trønderne har stil i gatene som regel ;) Legg merke til at av Bmw'ene som kjører er det nesten ikke "Pakkiser" kontra hvordan det er i Oslo og omegn. Er folk som kjører Bmw fordi de liker bilene og ikke pga. statusen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...