kawaman Skrevet Februar 18, 2008 Skrevet Februar 18, 2008 hvordan finne ut om det er juksa med km stand? har hørt at man kan holde trippteller knappen nede,også skru av og på tenninga,så kommer den ærlige km opp.. dette gjelder en 318 i 92 mod..
Azeton Skrevet Februar 18, 2008 Skrevet Februar 18, 2008 Nei, det går ikke.. du vil uansett få opp et HØYT tall.. og om du gjør det der når selger ser på. og da sier "du lyver" hadde jeg ALDRI solgt bil til deg..
kawaman Skrevet Februar 18, 2008 Forfatter Skrevet Februar 18, 2008 det er kanskje derfor jeg SPØR,for og virkelig høre om dette stemte,ellers hadde jeg ikke spurt!!!
en325ic Skrevet Februar 18, 2008 Skrevet Februar 18, 2008 nei er vanskelig å finn rett km stand på eldre biler. på e46 kan man finne du ut med at det er en rød prikk i kombien, men di guttan som kan det fjerner denne prikken! du kan også finne det ut med å ta diagnose! km stand lagres i lysmodueln, men dæm som jukser med km stand bytter ut modulen.. måten du kan finne det ut på er å ringe tiliere eiera å høre hvor km bilen har gått når dæm solgte biln. og du kan se på rattet er det mye slitt å lav km så er det jukset med eller bytta ratt! seter er di slitt..
ingard Skrevet Februar 19, 2008 Skrevet Februar 19, 2008 nei er vanskelig å finn rett km stand på eldre biler. på e46 kan man finne du ut med at det er en rød prikk i kombien, men di guttan som kan det fjerner denne prikken! du kan også finne det ut med å ta diagnose! km stand lagres i lysmodueln, men dæm som jukser med km stand bytter ut modulen.. måten du kan finne det ut på er å ringe tiliere eiera å høre hvor km bilen har gått når dæm solgte biln. og du kan se på rattet er det mye slitt å lav km så er det jukset med eller bytta ratt! seter er di slitt.. Min gamle e36 hadde gått 260000 da jeg solgte den. Var utrolig fint interiør i den. Så er stoffinteriøret slitt i e36 har den gjerne gått langt ja..
Alf@75 Skrevet Mars 9, 2008 Skrevet Mars 9, 2008 Hva indikerer tallet som kommer opp i display når man holder inne nullstille knappen til trip telleren da??
Øyvind L. Skrevet Mars 9, 2008 Skrevet Mars 9, 2008 Når du tar den testen med tripptelleren så kommer det bare opp noe info om instrumentet. Noe software versjon osv, men punkt nr 4 viser de 7 siste(tror det var 7) sifferene i VIN nr.. Hvis ikke de stemmer så er instumentet ikke originalt og da kan det tyde på at km ikke stemmer.. Ellers kan du jo ringe BMW og be de sjekke opp VIN nr. Du kan jo være heldig at den har vært på et bmw verksted en gang elelr ringe forsikringsselskapet å høre om de vil gi ut km stand på bien de siste årene. Bortsett ifra det så er det ikke mulig og spore Km.
Alf@75 Skrevet Mars 9, 2008 Skrevet Mars 9, 2008 Hvordan kommer jeg til punkt 4 og får frem VINnr da?
Øyvind L. Skrevet Mars 9, 2008 Skrevet Mars 9, 2008 Den går igjenom punktene selv når du har startet testen. Du må sitte å følge med når den starter. Tall kombinasjon nr 4 er de siste tallene i VIN nr til bilen.
Alf@75 Skrevet Mars 10, 2008 Skrevet Mars 10, 2008 Prøvde dette på en kompis sin 325i coupe, der skjer det ingen ting når vi holder inne knappen og vrir om tenningen...dette er en 92 modell... er den så gammel at den ikke har denne test funksjonen.?
Pestario Skrevet Mars 10, 2008 Skrevet Mars 10, 2008 Det funker på min 92' 320 også, så den er nok ikke for gammel. Du skal bare vri tenningen ett hakk, ikke så langt at vifter og slik startet, bare slik at det kommer opp tall i instrumentpanelet ditt. Og det er som Øyvind.L sier, disse tallene er bare info, ikke noe med KM å si. Blir ofte brukt når bilen er inne på merkeverksted og slik. Da hender det at de trenger noen av de tallene!
Øyvind L. Skrevet Mars 10, 2008 Skrevet Mars 10, 2008 Den funksjoen er på alle E36er så det skal virke på den også. Enten er det feil med instumentet eller så er det dere som gjør det feil.
///M3 Skrevet Mars 10, 2008 Skrevet Mars 10, 2008 Hei Kawaman. Ser du har bildet mitt som avatar på profilen din. Lurte bare på hvor du har fått det fra..?
JoCCe Skrevet Mars 11, 2008 Skrevet Mars 11, 2008 send han bare pm du Hold inne nullstille knappen, vri tenninga til første hakk å vent pittelitt, da kommer tallene opp i dashbordet før det hele avsluttes med at alle målere går til topps og rolig ned igjen "Ta bilde mens nåla er på 240 å 7rpm :P" Utroli mange lettlurte kompiser som ikke vet dette finnes på BMW
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå