Sandersen Skrevet Februar 19, 2008 Skrevet Februar 19, 2008 Hva gjør ulinga i kompressoren egentlig? hva skal til for å få skikkelig uling? trykket? Uler noen kompressorer mer en andre?
doffa Skrevet Februar 19, 2008 Skrevet Februar 19, 2008 Hva gjør ulinga i kompressoren egentlig?hva skal til for å få skikkelig uling? trykket? Uler noen kompressorer mer en andre? skru kompressor uler mer en en sentifugal komp synst jeg og huske. er så lenge siden jeg høret en sentrifugal komp. men min skurcomp på min e30 hyler høyt.
morteym Skrevet Februar 19, 2008 Skrevet Februar 19, 2008 Det er vel lydenergi som utvikler seg når lufta presses sammen av kompressoren tror jeg?
Sandersen Skrevet Februar 19, 2008 Forfatter Skrevet Februar 19, 2008 forskjellen på skru og sentrifugal her da? viste ikke at fantes flere typer. hmm
Azeton Skrevet Februar 19, 2008 Skrevet Februar 19, 2008 Skrukompressoren har en utvekling som ikke kan endres. sentrifugal kompressor lader mer jo mer turtall du har. noe turbo lignende. Er dårlig på og forklare det der..
Superbeetle Skrevet Februar 19, 2008 Skrevet Februar 19, 2008 Kommer ikke ulingen fra "skruene" som komprimerer luften? F.eks en girkasse med rettskårne drev lager også slik ulelyd.. Eks reversdrevet i en normal kasse...
336mik Skrevet Februar 19, 2008 Skrevet Februar 19, 2008 Ulinga fra min kompressor tror jeg kommer av luft som slå`s i stykker,evt siver ut igjen,altså spill luft som kompressoren ikke får med seg. Det meste av lyden kommer ihvertfall fra der kompressoren har sitt luft-inntak. Kan sikkert dempes en del med luftfilter boks,og/eller lang innsugs vei.
Sandersen Skrevet Februar 19, 2008 Forfatter Skrevet Februar 19, 2008 http://s4.photobucket.com/albums/y139/w ... ressor.flv
336mik Skrevet Februar 19, 2008 Skrevet Februar 19, 2008 Det er så sinnsykt go lyd i den bilen sandersen. Skal absolutt få lagt ut noen filmer eller lydklipp av min når jeg får den i gang. Har (dessverre) bare inboard nå.
morteym Skrevet Februar 19, 2008 Skrevet Februar 19, 2008 Som et eksempel så kan kompressor til bl.a bilen min fra ESS nevnes. Den gamle modellen hadde vanlig kompressor hvor kraften kom på høyere turtall mens skrukompressoren gir mye mer effekt fra lave turtall samtidig som den holder mye av kraften opp i toppen av turtallsregisteret. Ulempen tror jeg er prisen (dog har ikke prisen økt på det nye kitet fra ESS såvidt jeg vet) og denne skrikelyden, som forøvrig ikke skal være så utpreget på den fra ESS. Fordelen i mine øyne slik jeg har vurdert kompressor tidligere til egen bil, er designet. Skrukompressordelen er montert på innsugsdelen av motoren slik at det ikke er like åpenbart at bilen har kompressor sett med litt amatørøyne (les: der jeg tar bilen på eu-kontroll, hehe). Det gjør også at OEM luftfilterboksen kan brukes, så slipper man å montere filteret nedi støtfangeren som må demonteres ca hver 3000 km for rengjøring/smøring. (I følge ESS selv så hadde de testa med forskjellige typer luftfilter og kom fram til at bmw sin orginale ga best restultat). Liff OT.
Sandersen Skrevet Februar 20, 2008 Forfatter Skrevet Februar 20, 2008 336mik: det MÅ du få gjort Okay, da må det bli være ypperlig med skrukompressor på m20 motorn klinker til samtidig mens 6'ern setter i gang på 3500, får du nokk et skikkelig kick. Synd den er ganske så synlig dog. Men som fks på den filmen jeg linka til over her. Hvordan få denne ule lyden? den jeg syntes er tøff litt ot: vist man tar av reima på kompressoren når man skal til eu kontroll, kan dem si noe da? den er jo ikke i bruk? er jo bare "ekstrautstyr" el no? hehe. Kan si den står der til man får godkjenningspapirer el no?
S.Hafsmo Skrevet Februar 20, 2008 Skrevet Februar 20, 2008 har og vurtert kompressor langt og lenge, men for min del har ikke lyst til å ha noe fæl ulelyd som skal ødelegge det flotte lydbildet bmw'n allerede gir.. Morteym: er det skrukompressor du har?
morteym Skrevet Februar 20, 2008 Skrevet Februar 20, 2008 Her i Norge så skal det være mulig å ta av reima og gå gjennom EU-kontrollen (i Sverige så er dette veldig vanskelig), men jeg tror reglene -kan- bli vurdert/tolket litt forskjellig. Stuff04: Nei, jeg har ikke kompressor, jeg har bare fått lyst på det flere ganger de siste åra, så har fulgt med litt på ESS sine. Når det gjelder lyden så hadde jeg ikke vært så bekymra for det, tror ikke det er så ille. De fleste liker den jo.. Er det e34 du tenkte på?
boost Skrevet Februar 20, 2008 Skrevet Februar 20, 2008 eg har kompressor til min e36 325. men har ikkje montert. pga eg har vurdert e46 m3. men når eg hører lyden her so er det fan so gooo lyd at eg ikkje vil bytte bil hehe..
vetu03 Skrevet Februar 20, 2008 Skrevet Februar 20, 2008 Lyden kommer jo veldig ann på ossen kompressor du har tror jeg. Noen som nesten ikke bråker i det hele tatt, annet når du klemmer skikkelig på. Mens andre står å hyler på tomgang også.. ESS sine tror jeg ikke er så ille..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå