Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hva gjør ulinga i kompressoren egentlig?

hva skal til for å få skikkelig uling? trykket?

Uler noen kompressorer mer en andre?

skru kompressor uler mer en en sentifugal komp synst jeg og huske. er så lenge siden jeg høret en sentrifugal komp. men min skurcomp på min e30 hyler høyt.

Skrevet

Skrukompressoren har en utvekling som ikke kan endres. sentrifugal kompressor lader mer jo mer turtall du har. noe turbo lignende. Er dårlig på og forklare det der..

Skrevet

Ulinga fra min kompressor tror jeg kommer av luft som slå`s i stykker,evt siver ut igjen,altså spill luft som kompressoren ikke får med seg.

Det meste av lyden kommer ihvertfall fra der kompressoren har sitt luft-inntak.

Kan sikkert dempes en del med luftfilter boks,og/eller lang innsugs vei.

Skrevet

Det er så sinnsykt go lyd i den bilen sandersen.

Skal absolutt få lagt ut noen filmer eller lydklipp av min når jeg får den i gang.

Har (dessverre) bare inboard nå.

Skrevet

Som et eksempel så kan kompressor til bl.a bilen min fra ESS nevnes. Den gamle modellen hadde vanlig kompressor hvor kraften kom på høyere turtall mens skrukompressoren gir mye mer effekt fra lave turtall samtidig som den holder mye av kraften opp i toppen av turtallsregisteret.

Ulempen tror jeg er prisen (dog har ikke prisen økt på det nye kitet fra ESS såvidt jeg vet) og denne skrikelyden, som forøvrig ikke skal være så utpreget på den fra ESS. Fordelen i mine øyne slik jeg har vurdert kompressor tidligere til egen bil, er designet. Skrukompressordelen er montert på innsugsdelen av motoren slik at det ikke er like åpenbart at bilen har kompressor sett med litt amatørøyne (les: der jeg tar bilen på eu-kontroll, hehe).

Det gjør også at OEM luftfilterboksen kan brukes, så slipper man å montere filteret nedi støtfangeren som må demonteres ca hver 3000 km for rengjøring/smøring. (I følge ESS selv så hadde de testa med forskjellige typer luftfilter og kom fram til at bmw sin orginale ga best restultat).

Liff OT.

Skrevet

336mik: det MÅ du få gjort :D

Okay, da må det bli være ypperlig med skrukompressor på m20 motorn :) klinker til samtidig mens 6'ern setter i gang på 3500, får du nokk et skikkelig kick. Synd den er ganske så synlig dog.

Men som fks på den filmen jeg linka til over her. Hvordan få denne ule lyden? den jeg syntes er tøff :)

litt ot: vist man tar av reima på kompressoren når man skal til eu kontroll, kan dem si noe da? den er jo ikke i bruk? er jo bare "ekstrautstyr" el no? hehe. Kan si den står der til man får godkjenningspapirer el no?

Skrevet

har og vurtert kompressor langt og lenge, men for min del har ikke lyst til å ha noe fæl ulelyd som skal ødelegge det flotte lydbildet bmw'n allerede gir..

Morteym: er det skrukompressor du har?

Skrevet

Her i Norge så skal det være mulig å ta av reima og gå gjennom EU-kontrollen (i Sverige så er dette veldig vanskelig), men jeg tror reglene -kan- bli vurdert/tolket litt forskjellig.

Stuff04: Nei, jeg har ikke kompressor, jeg har bare fått lyst på det flere ganger de siste åra, så har fulgt med litt på ESS sine.

Når det gjelder lyden så hadde jeg ikke vært så bekymra for det, tror ikke det er så ille. De fleste liker den jo.. Er det e34 du tenkte på?

Skrevet

eg har kompressor til min e36 325.

men har ikkje montert.

pga eg har vurdert e46 m3.

men når eg hører lyden her so er det fan so gooo lyd at eg ikkje vil bytte bil hehe..

Skrevet

Lyden kommer jo veldig ann på ossen kompressor du har tror jeg. Noen som nesten ikke bråker i det hele tatt, annet når du klemmer skikkelig på. Mens andre står å hyler på tomgang også.. ESS sine tror jeg ikke er så ille..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...