Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det nytter jo ikke da, men et godt tiltak. For de pengene skal de ha uansett, så om biavgiftene er høye eller mat og strøm dyrere spiller vel ingen rolle i den store sammenhengen. Men er jo kjipt at pengene vi billister betaler inn ikke blir brukt på vei...

Skrevet
Det nytter jo ikke da, men et godt tiltak. For de pengene skal de ha uansett, så om biavgiftene er høye eller mat og strøm dyrere spiller vel ingen rolle i den store sammenhengen. Men er jo kjipt at pengene vi billister betaler inn ikke blir brukt på vei...

Signert, og det nytter trolig ikke som du sier. Vi lever jo i ett demokratisk land :roll: Særlig :!:

Strømpriser ville ikke blitt påvirket, her er det andre momenter som styrer prisen, og særlig den tabben at staten ga fra seg styringen. Helt hinnsides den nettleien som idag blir tredd nedover ørene våre, og jeg blir rett og slett forbannet når jeg leser hva resultat Nordmøre energiverk sitter igjen med.

Når det gjelder mat, så er denne også styrt av andre faktorer, og uansett om prisen hadde gått opp på mat, så får ikke denne følgeskader(med mindre man bare spiser junkfood :wink: ).

Jeg skiftet foringer på bilen for 8,500,- i høst, og nå er f... mæ stabstaget(foringen) tatt kvelden også. Sinnsykt mange som får kjørt istykker felgene sine her i området, og sum sumarum så ville jeg heller hatt bedre veier. Rett forbi der jeg bor har vi en kort 80km/t strekning på 1,5km. På denne korte strekningen må jeg ned i 60km/t 2 plasser for å ikke stuke nedi, hele strekningen ser ut som en pløyd mark, 4 dype spor, og dette provoserer så inn i hel.....!!!

I tillegg skal de nå forlenge bomperioden på Krifast for å finnansiere en helt annen veistrekning. Dette er klaget inn for ESA og vil trolig ikke bli gjennomført, men det sier litt om hvor langt de tøyer grensene på dette området nå. Neste blir vel en bomring i Oslo for å finansiere en tunnel i Alta, det er jo tross alt flere biler som passerer i Oslo, og dermed sikrer intekten på kortere tid :roll: Heia Norge!!!

Det begynner å bli ille:

http://www.ostlendingen.no/article/20080226/NYHETER/924891628/1014/FORSIDE

Skrevet

Er jeg den eneste som ikke synest at vegavgiften er for høy?

Derimot så skulle jeg heller sett at det staten får inn i denne avgiften skulle heller gått til veiene våres slik som det ikke virker som den gjør nå. Nå er det bare bomringer som skal finansiere nye veinett. Tragisk land vi bor i.....

Skrevet

Derimot så skulle jeg heller sett at det staten får inn i denne avgiften skulle heller gått til veiene våres slik som det ikke virker som den gjør nå. Nå er det bare bomringer som skal finansiere nye veinett. Tragisk land vi bor i.....

Tror ikke det er flertallet som synes veiavgiften er for høy, det jeg/vi mener er at pengene i for liten grad går tilbake til vei som du sier selv.

Jeg hadde faktisk gladelig betalt 5000,- i året om jeg hadde fått tilsvarende bedre veier. Men det vil aldri hende, prisen vil komme, men veiene blir ikke bedre. Norge er på topp idag(økonomisk) og framtiden vil gi tøffere tider, så det lover ikke bra :x

Skrevet

Vil du betale mer, er det bare å kjøpe flere biler.

For min del holdt det i massevis å betale nesten halve månedslønna (etter skatt) i årsavgift.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...