marius-82 Skrevet Februar 23, 2008 Skrevet Februar 23, 2008 Når en har en bil, f eks en m3 som er import. Orker man da å kjøre kun på prøveskilt eller blir ikke bilen brukt da? Har kunnet tenke meg en supra og ha kun prøveskilt det første året(NEI, ikke hele året)
ingard Skrevet Februar 23, 2008 Skrevet Februar 23, 2008 Det er jo ikke alltid man bor så nært bt, så ja, det kan være litt stress.. Måtte ha prøveskilt før jeg fikk bilen godkjent.. Og da var det litt stress å kjøre 30km for å komme til nærmeste bt og så tilbake for å flytte bilen litt fram og tilbake. ..
Hyggmaister Skrevet Februar 23, 2008 Skrevet Februar 23, 2008 Øøøhm..Prøveskilter gjelder vel bare for et par dager elns?
schviiin Skrevet Februar 23, 2008 Skrevet Februar 23, 2008 du får vel røde stål skilt til 5000kr i året eller noe, visst ikkje eg har hørt feil.
Spiritus Sancti Skrevet Februar 23, 2008 Skrevet Februar 23, 2008 Hvorfor kjører ikke alle med importbiler med røde skilt da da? Tror du har hørt feil min gode mann..
336mik Skrevet Februar 23, 2008 Skrevet Februar 23, 2008 Må vel ha et firma som kan gjøre det legitimt å ha stål-prøveskilt da vel.
morteym Skrevet Februar 23, 2008 Skrevet Februar 23, 2008 Det var enklere å bruke prøveskilter på den måten før, nå tror jeg man må spesifisere hvor man skal fra A til B samt dato/klokkeslett på et papir som man må vise fram f.eks hvis man blir stoppet av politiet. Slik var det sist jeg lånte prøveskilt ihvertfall. Bryter man reglene kan man få bot, en annen ting er at forsikring ikke gjelder. Det er ikke meningen at man skal kunne ha en kul bil og leie prøveskilter hver helg for å ha det artig. Det er regler på antall ganger man kan få prøveskilter på en bil innenfor en tidsperiode. Man kan bruke prøveskilt på vei til registrering av bilen, for å parkere den et annet sted, vise fram for å selge, prøvekjøring osv.
janerik171187 Skrevet Februar 23, 2008 Skrevet Februar 23, 2008 Det var enklere å bruke prøveskilter på den måten før, nå tror jeg man må spesifisere hvor man skal fra A til B samt dato/klokkeslett på et papir som man må vise fram f.eks hvis man blir stoppet av politiet. Slik var det sist jeg lånte prøveskilt ihvertfall, vet ikke hvordan det fungerer når man kjøper disse klistremerkene. med klistremerkeskiltene så har man visse valg, flytting (dvs a til , testing/prøving (dvs det man helst bør ta siden da kan man kjøre hvor man vil innenfor de oppgitte kommunene) og en til om jeg husker rett men husker ikke hva det er. jeg tar alltid testing/prøving, samme hva jeg skal. skal senest ut å kjøre litt med bmw'n nå på prøveskilter,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå