Mexos Skrevet Juni 18, 2008 Share Skrevet Juni 18, 2008 Jeg kom meg endelig hjem fra Mo i Rana klokka 1 inatt. Reisebrev med full oppdatering skal legges ut. Var mye sykt som skjedde på denne turen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Juni 18, 2008 Share Skrevet Juni 18, 2008 Espen M33: Hva er en S14B23 kapabel til å kjøre på rundt ACR? Jeg har MYE å hente på sporvalg, nedbremsninger foran svinger og fart ut av svinger. Ellers er jeg enig i at det begynner å bli for mye folk på disse treffene. Syns iblant det er for mange biler utpå også, selv om dette bedret seg lørdag og søndag. Hva en frisk oppsatt E30 M3 med S14B23 er kapabel til vet jeg ikke, men jeg kan jo si hva min til nå har greid med meg bak rattet. Følgende oppgraderinger er gjort med min: Gruppe N understell, gruppe N traversforinger bak, K-mac camberplater foran, E36 M3 bremser foran og bremsekraftforsterker fra E32 750i.. Motor,gir og utveksling er helt originalt. På tørt føre, og uten passasjer har jeg vært nede i lave 1,51 runder. Dette med både 17" og 18" hjul med vanlige dekk. Med 16" Dunlop Direzza R-dekk var jeg, de få rundene jeg fikk kjøre uhindret nede i høye 1,47 runder. Er dog relativt overbevist om at jeg skulle greid å kappe ytterlige et par sekunder om en dreven sjåfør kunne ha gitt meg noen råd og vink, samt at horna kunne holdt seg innunder hjelmen litt oftere... Tidene er forøvrig ikke målt med stoppeklokke, men med en MyChron Ir-laptimer, så de skal være relativt riktige. Såpass ja. Jeg har endel å hente for å si det mildt Vil tro det er en fordel å oppgradere bremsene ja. Er det forresten normalt at det blir endel risting i rattet når bremsene har blitt skikkelig varme etter å ha kjørt en stund? Opplevde ikke dette ellers. Hva er sperra på originalt? Mener å ha lest at den skal sperre på 6900, men min sperrer på 7400-7500. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skimmy Skrevet Juni 18, 2008 Share Skrevet Juni 18, 2008 DAN: var det du som hadde den svarte M3`n? vist d var d så tror jeg at jeg kjørte forbi deg. såvitt på langstrekka med en opel calibra:P etter jeg har lie å pusha deg ei stund i svingene:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Juni 18, 2008 Share Skrevet Juni 18, 2008 Skimmy: Stemmer det. Jeg husker det Merkelig du ikke kjørte forbi før...hehe. Men bra du pusha meg litt. Trengte det. Han som hadde M3'n med hvite felger hadde et helt annet tempo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Juni 19, 2008 Share Skrevet Juni 19, 2008 Espen M33: Hva er en S14B23 kapabel til å kjøre på rundt ACR? Jeg har MYE å hente på sporvalg, nedbremsninger foran svinger og fart ut av svinger. Ellers er jeg enig i at det begynner å bli for mye folk på disse treffene. Syns iblant det er for mange biler utpå også, selv om dette bedret seg lørdag og søndag. Hva en frisk oppsatt E30 M3 med S14B23 er kapabel til vet jeg ikke, men jeg kan jo si hva min til nå har greid med meg bak rattet. Følgende oppgraderinger er gjort med min: Gruppe N understell, gruppe N traversforinger bak, K-mac camberplater foran, E36 M3 bremser foran og bremsekraftforsterker fra E32 750i.. Motor,gir og utveksling er helt originalt. På tørt føre, og uten passasjer har jeg vært nede i lave 1,51 runder. Dette med både 17" og 18" hjul med vanlige dekk. Med 16" Dunlop Direzza R-dekk var jeg, de få rundene jeg fikk kjøre uhindret nede i høye 1,47 runder. Er dog relativt overbevist om at jeg skulle greid å kappe ytterlige et par sekunder om en dreven sjåfør kunne ha gitt meg noen råd og vink, samt at horna kunne holdt seg innunder hjelmen litt oftere... Tidene er forøvrig ikke målt med stoppeklokke, men med en MyChron Ir-laptimer, så de skal være relativt riktige. Såpass ja. Jeg har endel å hente for å si det mildt Vil tro det er en fordel å oppgradere bremsene ja. Er det forresten normalt at det blir endel risting i rattet når bremsene har blitt skikkelig varme etter å ha kjørt en stund? Opplevde ikke dette ellers. Hva er sperra på originalt? Mener å ha lest at den skal sperre på 6900, men min sperrer på 7400-7500. Dersom du opplever vibrering i bilen når bremsene er varme så er de nok modne for utskifting. Hadde akkurat samme problemet på mine forrige skiver. Grunnen til at jeg oppgraderte bremsene var at jeg etter å ha kjørt 17-18 runder i strekk som haleheng til Robert Nilsskog med M3 SE oppe på acr holdt på å renne rett inn i en volvo 240 som sto på tvers rett etter en sving. Hadde da tilnærmet null bremseeffekt og innså at dette ikke gikk an. Den unnamanøveren skulle ha vært på film! Min oppgradering er riktignok av den enkle og rimelige sorten, men har ikke opplevd fading etterpå, så det hjalp iallefall Originalt skal S14B23 sperre på 7.250rpm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skimmy Skrevet Juni 19, 2008 Share Skrevet Juni 19, 2008 Skimmy: Stemmer det. Jeg husker det Merkelig du ikke kjørte forbi før...hehe. Men bra du pusha meg litt. Trengte det. Han som hadde M3'n med hvite felger hadde et helt annet tempo. trodde ikke jeg skulle klare å kjøre forbi deg, har bare 150hk, men vart litt lei av ligge bak deg i svingene å mått brems:p så fant jeg ut at nå skulle jeg komme meg forbi. Fin bil du har. hvor mange hk er det i m3`n din? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Juni 19, 2008 Share Skrevet Juni 19, 2008 Espen M33: Hadde mistanke om noe sånt ja. Da blir det nye skiver,klosser og bremsevæske i samme slengen. Er ikke bare bare å ligge bak Robert nei. Skal få litt kursing av ham, så da bør det bli bedre Skimmy: Takk for det. Jeg har aldri kjørt på bane før og var i tillegg litt redd for bilen, så turte ikke kjøre så fort. Fulgte med i speilene og prøvde å slippe forbi de med større tempo. Er 195 hk. Bilen funker bra den, er sjåføren det er noe i veien med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Juni 19, 2008 Share Skrevet Juni 19, 2008 Espen M33: Hadde mistanke om noe sånt ja. Da blir det nye skiver,klosser og bremsevæske i samme slengen. Er ikke bare bare å ligge bak Robert nei. Skal få litt kursing av ham, så da bør det bli bedre Skimmy: Takk for det. Jeg har aldri kjørt på bane før og var i tillegg litt redd for bilen, så turte ikke kjøre så fort. Fulgte med i speilene og prøvde å slippe forbi de med større tempo. Er 195 hk. Bilen funker bra den, er sjåføren det er noe i veien med 195Hk er nok til å ha det morro lenge det. Lønner seg mye mer å oppgradere understell og bremser før man tenker på mer effekt. De små oppgraderingene jeg har gjort har forandret bilen totalt. Den er nå så nøytral og fin å kjøre at jeg tror selv min mor kunne ha kjørt respektable runder med den ! Det i stor kontrast til da jeg kjøpte den. Da var det mye gammel gummi som førte til at den levde litt sitt eget liv gjennom svingene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skimmy Skrevet Juni 20, 2008 Share Skrevet Juni 20, 2008 hehe, ja er en fordel å følge med i speilene, så jeg en bil som dro innpå meg var d bære å slippe forbi. men er jo litt arti å kappkjøre litt og, skjønner at du er redd for bilen din da, koster jo ca 150 000 mere en min gjør:p hehe, har du fått coilovers, og gateslikcs eller R slicks, så har jeg nok ikke hatt noen sjangse! jeg kjører med Rslicks og sitter som FAEN:P er sinnsykt gøy, var førstegangen jeg også kjørte på bane, så var litt feig i starten, helt til gammeleieren av bilen min viste meg hvordan man skal kjøre, han har kjørt løp på acr med denne bilen før.. gleder meg sinnsykt til neste treff der oppe:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Juni 20, 2008 Share Skrevet Juni 20, 2008 Jeg har H&R fjærer og Bilstein Sprint dempere, så bilen sitter bra den. Eneste må være dekkene. Syns de ble litt svampete etter endel runder. Har sjekket bremseskivene, og de må byttes. Var biler med svakere motor som kjørte mye fortere enn meg. Det viser jo bare hvor mye sjåføren har å si. Men trening og atter trening, så kan det bare bli bedre. Kjørte 20 sek fortere på søndag. Skal under 2 min neste gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e46diesel Skrevet Juni 20, 2008 Share Skrevet Juni 20, 2008 Kjørte på 1,59 med min 320 diesel etter en stoppeklokke, hvor nøyakti det ble vet jeg ikke men ligger rundt der. Hadde ikke optimale dekk og en pasasjer i bilen. den er chipet til 185hk. Bestilt nye bremser nå så da kan man bremse litt senere:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå