ReWrite- Skrevet Februar 27, 2008 Forfatter Skrevet Februar 27, 2008 Ja, E39 ligger gunstig lavt.. den jeg er mest interessert i har nettopp passert 215k, men bærer ikke preg av dette utenom litt steinsprut etc. Er svart skinn som har fått seg noen skrapemerker i førersetet etc.. Eneste jeg synes er krise er at serviceheftet stopper på 136k, men vet ikke hvor mye jeg bør henge meg opp i dette? Bilen virker forsåvidt fin, men har ikke fått prøvekjørt den skikkelig pga gåen vannpumpe som blir skiftet før salg..
Gunnar Skrevet Februar 27, 2008 Skrevet Februar 27, 2008 Når du er i et prissjikt på 150k og nedover vil jeg påstå at du aldri kan kunne forvente å få et komplett servicehefte, og i de tilfellene du får det på en bil til under 100k er det like stor grunn til skepsis som om den ikke hadde kommet med servicehefte. Hvor mange er det som leverer en såpass rimelig bil til merkeverksted for oljeservice? Ikke mange... Stemplene er ikke verdt mer enn papiret de er skrevet på med mindre du tar ringerunde til alle som har stemplet og begynner å sjekke opp om at de faktisk har hatt service på den, og at de i det hele tatt er et eksisterende bilverksted. Har sett stempler fra alle slags rare firmaer i helt andre bransjer i slike servicehefter.. "komplett servicehefte".. Vær heller opptatt av at bilen er i god stand, og vær 100% sikker på at den ikke har tatt skade av den ødelagte vannpumpa. Der er det sikkert mange som kan fortelle om mye festlig på "engangsblokka" som er brukt på M52-motorene..
Mr_///M Skrevet Februar 27, 2008 Skrevet Februar 27, 2008 Når du er i et prissjikt på 150k og nedover vil jeg påstå at du aldri kan kunne forvente å få et komplett servicehefte, og i de tilfellene du får det på en bil til under 100k er det like stor grunn til skepsis som om den ikke hadde kommet med servicehefte. Hvor mange er det som leverer en såpass rimelig bil til merkeverksted for oljeservice? Ikke mange...Stemplene er ikke verdt mer enn papiret de er skrevet på med mindre du tar ringerunde til alle som har stemplet og begynner å sjekke opp om at de faktisk har hatt service på den, og at de i det hele tatt er et eksisterende bilverksted. Har sett stempler fra alle slags rare firmaer i helt andre bransjer i slike servicehefter.. "komplett servicehefte".. Vær heller opptatt av at bilen er i god stand, og vær 100% sikker på at den ikke har tatt skade av den ødelagte vannpumpa. Der er det sikkert mange som kan fortelle om mye festlig på "engangsblokka" som er brukt på M52-motorene.. Er du happy med din 7 serien GUNNAR? prøver å finne meg den rette bilen. i sarten var det snakk om max. 150 kr. men så har jeg funnet flere biler som liger over den priskl. en av dem er denne her http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... T.svl=Link Er ikke den motoren som du har i tralla di Gunnar, men tror med 185 disel hk vil bilen flytte seg litt. + at man kan chippe den lett. Har noen vært bort i den motoren før? 2,5 td? åssen er dem?
ReWrite- Skrevet Februar 27, 2008 Forfatter Skrevet Februar 27, 2008 Vannpumpa var ikke helt defekt, så fikk starte bilen etc, men han så helst at den ble byttet da den ikke var helt 100%.. egentlig ganske fair da vannpumpe er noe som kan være litt keitete og teste..
Gunnar Skrevet Februar 27, 2008 Skrevet Februar 27, 2008 Nå er jo ikke dette noen E38-tråd, men du skal få noen kjappe svar. Er du happy med din 7 serien GUNNAR? Deilig bil å kjøre, men har hatt litt mye driftskostnader så langt syns jeg. Men min har jo gått langt, og er en stor og tung bil, så man må nok regne med en del tusenlapper om man skal holde ting 100%. prøver å finne meg den rette bilen. i sarten var det snakk om max. 150 kr. men så har jeg funnet flere biler som liger over den priskl. en av dem er denne herhttp://www.finn.no/finn/car/object?finn ... T.svl=Link Jeg vurderte aldri diesel selv, men syns kanskje prisen virker i stiveste laget. Relativt strippa utstyrsmessig også.. vribrytere på klimaen (ikke digitalt), mangler PDC, telefon, el. gardin i bakrute og andre slike fiffige ting som man på mange måter får gratis når man handler brukt. Fint med soltak i glass. Har jo heller ikke steptronic-kassen da, men det har jeg ikke på min heller, og kan ikke si jeg bryr meg stort om det. Er ikke den motoren som du har i tralla di Gunnar, men tror med 185 disel hk vil bilen flytte seg litt. + at man kan chippe den lett. Chippe den lett kan du nok ikke, for hvis den har 185hk nå, så er den grundig chippa allerede. Originalt har den 143hk..
Mr_///M Skrevet Februar 27, 2008 Skrevet Februar 27, 2008 Nå er jo ikke dette noen E38-tråd, men du skal få noen kjappe svar. Er du happy med din 7 serien GUNNAR? Veldig god bil' date=' men har hatt litt mye driftskostnader så langt syns jeg. Men min har jo gått langt, og er en stor og tung bil, så man må nok regne med en del tusenlapper om man skal holde ting 100%. prøver å finne meg den rette bilen. i sarten var det snakk om max. 150 kr. men så har jeg funnet flere biler som liger over den priskl. en av dem er denne herhttp://www.finn.no/finn/car/object?finn ... T.svl=Link Jeg vurderte aldri diesel selv, men syns kanskje prisen virker i stiveste laget. takker for svaret Er ikke den motoren som du har i tralla di Gunnar, men tror med 185 disel hk vil bilen flytte seg litt. + at man kan chippe den lett. Chippe den lett kan du nok ikke, for hvis den har 185hk nå, så er den grundig chippa allerede. Originalt har den 143hk..
Mr_///M Skrevet Februar 27, 2008 Skrevet Februar 27, 2008 Nå er jo ikke dette noen E38-tråd, men du skal få noen kjappe svar. Er du happy med din 7 serien GUNNAR? Veldig god bil' date=' men har hatt litt mye driftskostnader så langt syns jeg. Men min har jo gått langt, og er en stor og tung bil, så man må nok regne med en del tusenlapper om man skal holde ting 100%. prøver å finne meg den rette bilen. i sarten var det snakk om max. 150 kr. men så har jeg funnet flere biler som liger over den priskl. en av dem er denne herhttp://www.finn.no/finn/car/object?finn ... T.svl=Link Jeg vurderte aldri diesel selv, men syns kanskje prisen virker i stiveste laget. Er ikke den motoren som du har i tralla di Gunnar, men tror med 185 disel hk vil bilen flytte seg litt. + at man kan chippe den lett. Chippe den lett kan du nok ikke, for hvis den har 185hk nå, så er den grundig chippa allerede. Originalt har den 143hk.. takker for svaret
Gunnar Skrevet Februar 27, 2008 Skrevet Februar 27, 2008 Æh, der var du litt rask for meg.. jeg skrev nettopp inn litt mer i det forrige innlegget mitt. Apropros utstyrslista, så står det at den har kjørecomputer, men jeg kan ikke se BC-knappen på blinklysspaken? Mulig jeg bare ser feil.. det skal være en knapp ytterst på spaken.
lynvingen Skrevet Februar 27, 2008 Skrevet Februar 27, 2008 ta det fra en som har eid både en 96mod a4 og 96mod e39 523i og kjøp bmw ,
Mr_///M Skrevet Februar 27, 2008 Skrevet Februar 27, 2008 Æh, der var du litt rask for meg.. jeg skrev nettopp inn litt mer i det forrige innlegget mitt.Apropros utstyrslista, så står det at den har kjørecomputer, men jeg kan ikke se BC-knappen på blinklysspaken? Mulig jeg bare ser feil.. det skal være en knapp ytterst på spaken. Det viste ikke jeg takker
PIIIPower Skrevet Februar 27, 2008 Skrevet Februar 27, 2008 med tanke på hvor mye penger jeg har brukt og tapt på Audien, må jeg bare si at jeg er MYE mer fornøyd med E39'n og den var b-b-billig. En annen ting er at det faktisk er ganke enkelt å jobbe med en E39 i forhold til en Audi. Det meste av "slite" deler på en bil som har gått 200" kan man faktisk bytte selv på en e39.. prøv det med Audien...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå