Frode D Skrevet Februar 27, 2008 Skrevet Februar 27, 2008 Er på tide å bytte skiver og klosser på bilen, en 96 328i. Tenkte å bytte det steinsputskjoldet samtidig. Men har hørt noe om at man må bytte ABS eller ASC sensor i samme slengen. Gjelder dette min bil også?
Pinky Skrevet Februar 27, 2008 Skrevet Februar 27, 2008 Nei, nei..det er slitasjevarsleren som sitter på den ene bremseklossen som ofte skiftes i samme slengen, da den lett blir ødelagt hvis du prøver å flytte den over..
kawaman Skrevet Februar 27, 2008 Skrevet Februar 27, 2008 Som regel følger di slitasjevarslene med klossene.
Frode D Skrevet Februar 27, 2008 Forfatter Skrevet Februar 27, 2008 Okei Noen som har erfarin med de skivene og klossene de har på koed? Sinnsykt billige vertfall
Pinky Skrevet Februar 27, 2008 Skrevet Februar 27, 2008 Jeg kjøpte originale skiver og klosser..jeg mener det er lurest, da det f.eks virker som billige uoriginale har det med å bli skeive..er ikke noe kjempe utlegg heller..Slitasjevarsleren(er kun på ene siden) kostet rundt 100-lappen
Arild G. Skrevet Februar 27, 2008 Skrevet Februar 27, 2008 jeg har handlet skiver og klosser fra koed, og godt fornøyd med de. skivene du får derfra er av merket febi bilstein.
///Mysild Skrevet Februar 27, 2008 Skrevet Februar 27, 2008 varslerene koster vel 150 kroner per stk hos forhandler i hvertfall... abs følerene koster rundt en høvding per stk, hadde vært dyrt å bytte de like ofte som bremser
Olelink Skrevet Februar 27, 2008 Skrevet Februar 27, 2008 annbefalt og skifte slitasje sensorne ja, sitter en venstre framhjul og en høyre bakhjul (i allefall på min 325) som ///Mysild sier er de relativt billige.
Frode D Skrevet Februar 27, 2008 Forfatter Skrevet Februar 27, 2008 Okei, da bestiller jeg nok på koed.. Skal på EU nå i mars, så må få ting på stell
Frode D Skrevet Februar 27, 2008 Forfatter Skrevet Februar 27, 2008 Jepp, det er det.. Men er bare å bytte bremsene og på håndbrekk på høyre bakhjul til å virke, så er alt på stell
Pinky Skrevet Februar 28, 2008 Skrevet Februar 28, 2008 Da må du sannsynligvis moe opp igjen ekspanderen som er i overgangen fra wire til bremsesko.. Edit: med "moe opp" mener jeg å få den til å bevege seg lett igjen, da denne ekspanderen trolig er grodd fast i seg selv og dermed ikke fungerer. Ekspanderen er et slags ledd som blir lengre når du drar i hånbrekket. Ikke bruk makt på å få av skiven/trommelen, da ødelegger du fort festene til pinnene. Hvis skive/trommel ikke vil ut må du først slakke inn skoene på stilleskruen som du kommer til med flattskrujern gjennom hjulbolthull.
Frode D Skrevet Februar 28, 2008 Forfatter Skrevet Februar 28, 2008 Hva vil det si? Stramme? Håndbrekket tar bra på venstre side bak, men høyre side er det null effekt
///Mysild Skrevet Februar 28, 2008 Skrevet Februar 28, 2008 den er en arm som dytter på bremseskoene inni skiva.... når du drar i wieren blir denne strørre, og dytter skoene som innsiden av skiva... kanskje denne er gåen siden du ikke har effekt på den ene sia den er nesten som et pluss tegn, som blir til en t når du drar i wieren altså, den får lenger armer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå