Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var babyen fikset, skiftet webasto i dag. En dyr fornøyelse men dog verdt pengene, kan sjefen på 4 uker komme til varm bil :-)

TAkk for hjelpen, Bonden og alle andre!

• 1 month later...
Skrevet

Hei dere webasto eksperter :)

Jeg var litt plaget med at det luktet brent diesel etter at jeg hadde kjørt.

Så spurte jeg forhandleren om de kunne sjekke ut dette.

Da sa de at det var dieselvarmeren/webastoen som kunne for dette, og at det var helt normalt. Men at når utetemperaturen blir varmere, så ville den ikke slå inn, og lukten ville forsvinne.

Ok greit tenker jeg, men er det ikke meninga at en sånn skal starte opp før kjøring? Med for eksempel en timer?

Forhandleren sa at jeg kunne kjøpe fjernkontroll for rundt 3000 kr og styre webastoen med den.

Men hvordan fungerer dette systemet når jeg ikke har noen form for styring da?

Skrevet
Forhandleren sa at jeg kunne kjøpe fjernkontroll for rundt 3000 kr og styre webastoen med den.

For 3000 kr må det vel vere inkludert ein eller anna form for styring...kan ikkje koste 3000 for kun ein fjernkontroll ;)

Skrevet

For 3000 kr må det vel vere inkludert ein eller anna form for styring...kan ikkje koste 3000 for kun ein fjernkontroll ;)

Hehe, du det er det F"#¤ meg ikke godt å si.

Spurte om pris på ferdig montert avtagbart hengerfeste til samme forhandler, og det kom seg på 25.000.

Ringte til Gs Bildeler, og der kom prisen seg på 10.000.

Så de er nokk ikke billige for å si det sånn.

Skrevet

Hei!

Du har nok en standard motorvarmer, som ikke er koblet på ventilasjonsanlegget/klimaanlegget. Det eneste din gjør er og holde korrekt drivstemperatur på motoren. kontra en motor og coupevarmer (parkeringsvarmer) som gjør det samme som din pluss at den varmer/forvarmer motor og coupe, kan stilles inn med timer, fjernkontroll og autofunksjon når motorens driftstemp synker.

Helt rett kan motoren holde rett temp, kobler ikke webastoen inn!

Den ligger bak venstre forhjul inntil torpedoveggen, altså bak innerskjermen. Har og et lite eksosanlegg som ligger under venstre kanal under fører døren.

Mulig du kan stille den med timer, gå inn på clima, se etter independent heater (webasto).

Lykke til!

Skrevet
Hei!

Du har nok en standard motorvarmer, som ikke er koblet på ventilasjonsanlegget/klimaanlegget. Det eneste din gjør er og holde korrekt drivstemperatur på motoren. kontra en motor og coupevarmer (parkeringsvarmer) som gjør det samme som din pluss at den varmer/forvarmer motor og coupe, kan stilles inn med timer, fjernkontroll og autofunksjon når motorens driftstemp synker.

Helt rett kan motoren holde rett temp, kobler ikke webastoen inn!

Den ligger bak venstre forhjul inntil torpedoveggen, altså bak innerskjermen. Har og et lite eksosanlegg som ligger under venstre kanal under fører døren.

Mulig du kan stille den med timer, gå inn på clima, se etter independent heater (webasto).

Lykke til!

Takker for et skikkelig bra svar.

Gikk inn på Clima og fant independent heater :D

Her kunne jeg stille inn klokkelettet på når webastoen skulle slå inn.

La også merke til at et rødt vifte symbol ble tent under knottet til hastighetsreguleringen av vifta.

Jaja, så har jeg lært noe nytt i dag å :D

Skrevet

Rød vifte betyr at indpendent heater er aktivert! meget kjekt og ha på kalde dager! :-) Lykke til Gjernes!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...