Jaws Skrevet Februar 29, 2008 Skrevet Februar 29, 2008 Hei folkens, når eg kjøpte bilen min så stod det en kjørekomp. montert i bilen med check (type liten), alt funker men pixler som var røket. eg skiftet ut kjørekomp. med 7" lcd skjerm men fant ut no nylig at eg ville ha kjørekomp. igjen. Eg fant ut at det var ledninger opplagt org. til stor kjørekomp. og anskaffet meg en som funker helt fint i dag, men når eg kobler den til så lyser bare knappene og ikkje noe lys eller noe i disp. har også lagt merke til at check lampen i instrumentene ikkje blinker når eg vrir om tenningen lenger, alt funket før, hva kan vere galt? noen som kan hjelpe meg litt kjapt her? på forhånd takk for rask og godt hjelp
Jaws Skrevet Mars 1, 2008 Forfatter Skrevet Mars 1, 2008 hmm... ingen??? eg har sjekket pærene og byttet med nye og sett etter at det ikkje det
Loffen Skrevet Mars 1, 2008 Skrevet Mars 1, 2008 Er vel en hvit og lilla ledning som skal skru på kjørekomputeren. Mål om denne gir +12v ved tenningen på.
Jaws Skrevet Mars 2, 2008 Forfatter Skrevet Mars 2, 2008 den ledningen kom det ikkje strøm på når eg slo tenningen på, eg skjønner ingenting, det er jo opplagt til stor kjørekomp., er det noen sammenheng med at check i instrumentene ikkje blinker når eg skrur på tenningen? håper noen har en løsning til meg
Jaws Skrevet Mars 2, 2008 Forfatter Skrevet Mars 2, 2008 driver og sjekker litt i bilen no, det er org. opplagt til stor kjørekomputer, hva skal eg se etter? hva ledninger som skal ha strøm og ikkje? trudde det skulle vere plug & play når det var opplagt til en stor kjørekomputer, dette begynner og bli litt frustrerende, er det ingen som har peiling på dette??
Jaws Skrevet Mars 2, 2008 Forfatter Skrevet Mars 2, 2008 vist det er de 3 sikringene som er i sikringsboksen i motorrommet du tenker på så er de på plass, eller er det flere sikringer?
Yngvejos Skrevet Mars 2, 2008 Skrevet Mars 2, 2008 Tror ikke det er noen utenom de i motorrommet. Jeg har ingen erfaring med kjørecomputer i e36, men på e30 får computeren strøm fra speedometeret. Har du sjekka om ledningsnettet er koblet til bakpå speedo?
Jaws Skrevet Mars 2, 2008 Forfatter Skrevet Mars 2, 2008 jepp det er tilkoblet bak på speedo, men det lyser vare i knappene på kjørekomputeren. vist eg kobler til den svarte kontakten bak på kjørekomputeren så begynner det og lyse i knappene men det skjer ikkje noe mer når eg kobler til den hvite på den lille som stod i når eg kjøpte bilen så var det bare den svarte som var tilkoblet
Jaws Skrevet Mars 3, 2008 Forfatter Skrevet Mars 3, 2008 bare lurer, kan det ha noe med at eg har skiftet chip i bilen at obc`en ikkje slår seg på?
Jaws Skrevet Mars 5, 2008 Forfatter Skrevet Mars 5, 2008 finnes det noen måte eg kan teste om displayet funker?
Jaws Skrevet Juni 6, 2008 Forfatter Skrevet Juni 6, 2008 Liten oppdatering her ang. montering av stor kjørekomputer, eg flyttet over + og - fra den svarte kontakten til den kvite og vips så funket kjørekomputeren og allt den kan tilby Til dere som vil skifte til stor kjørekomputer så er det bare og bruke denne linken: http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... conversion da skal nok alle klare og få det til, eg er happy og håper alle andre som prøve blir like happy, lykke til!!
Ballder Skrevet Juni 6, 2008 Skrevet Juni 6, 2008 Gratulerer med problemløsningen, og veldig nice at du fullførte tråden med løsning på problemet. Det er slik man hjelper andre. God helg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå