Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd med forskjellig lufttrykk og kom fram te at 2.7bar var det minst sporing på, men det sporer en del fremdeles! Hva annet kan jeg gjøre for å bli kvitt dette! :roll:

Kjører me 225/40/18 foran og 255/35/18 bak!

Har lufttrykket bak mye å si for sporingen?Kjører på 2.9bar der!

Dekkene er nye og er av merke "kumho KU31"!

Kan si at mine vinterdekk på 225/45/17 sporet ikke i det hele tatt! De var dønn stabile!

:D

Skrevet

hm...jeg har nettopp klaget på det samme i tråden om bilen min!

Jeg har hatt et sett 18" med den dekkdimensjonen som du har, og et sett med 17" og 235/40-17 / 245/40-17....

Har hatt akkurat samme problemet som deg.. Har nå gitt opp 18" felger...

Skrevet

Mye av skylden for sporing er dårlige dekk.Og da mener jeg ikke gamle slitte dekk, men merke og dens kvalitet.

Dekk med rette kanter og dekk med bua kanter osv

Jeg kjører med kjempe gode dekk og det er DUNLOP Sportmax XL og med 225/35 X 19 og 255/30 X19 og det er svært lite sporing. Trykket jeg har framme er mellom 40 til 45.

Skrevet

Blir nok ikke aktuelt me andre dimensjoner enn de eg har nå. Dekkene eg har får jo bra me tilbakemld fra folket her inne! Ikke blandt de beste men ganske bra virker det som! Poenget med hele tråden var jo å få litt tips og råd. Er ikke så veldig interessert å høre at dekkene er for stor, bred eller hva det nå måtte være!

40-45 Psi er litt mer enn det eg har prøvd! har bare prøvd opp til 2.8bar! Skal ut å fylle i litt mer og se om det hjelper :lol:

Skrevet

Det er nok dessverre dekkmerke/typen som er problemet. Noen dekk sporer mer enn andre. Et mykere dekk sporer mindre en et hardt, og mønster og skulder på dekket har også stor betydning. Men kommer man opp i en viss bredde på dekket vil det jo spore litt uansett.

Skrevet

Glemte å si at hvis du kjører med for mye luft i dekket, så vil det slites mye mer, som oftest i midten. Du får også dårligere veigrep.. prøv et annet dekk neste gang heller ;)

Skrevet

Jeg har kjørt litt med KU31 og ikke merket noe særlig sporing. 2,8 bar er akkurat passe dekktrykk etter min smak. Hjulstilling og samsvar mellom bredde på felg og dekk har også litt å si for sporing. Men litt sporing vil det jo alltid bli på slitt og ru asfalt da.

Skrevet

er enig i at sporing kommer ann på dekktype...har kjørt med 235 foran og 255 bak og minimalt me sporing...og da kjørte jeg på pirelli...

er jo selfølgelig dyrere men heller det enn å ha en bil som er ræva å kjøre

Skrevet

Kjøp merke dekk, da kommer dere til å merke forskjell.

HAr prøvd mange typer, bla. dekkpakker fra GS etc. kumho mm.

Etter jeg skiftet til bedre dekk, litt rundere i kantene sluttet det å spore.

Pirelli, Conti, Good year er gode dekk.

Koster men det er vært det med tanke på sporing.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...