Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Nei har dessverre ikke bilde, kan se om jeg kan få tatt ett. har bare bilde med 225.

Høres ikke forsvarlig ut å kjøre med, subber ikke felgkantene nedi ved stor belastning?

Skrevet

215 på 9 1/2 toms felg er horribelt..altfor smalt dekk / bred felg..passer ikke sammen..ja, høres veldig uforsvarlig ut. Husker de sa hos dekkforhandleren til meg at 235 dekkene mine var i smaleste laget på 9 tomms felgene, var på en amcar, men allikevel.

Skrevet

vredestein ultrac er et dekk designet for for å hindre sporing...har selv prøvd dekket i dim. 225/45-17 og var ikke antydning til sporing....

Skrevet
215 går fint på 9,5" 2 felg=)

Det går, du får dekket til å sitte, men det ser helt for jævlig ut. Har prøv sjøl. Liker litt dekkstrekk men det ble for drøyt gitt..

• 4 months later...
Skrevet

Dekkets kvalitet bestemmer mest etter min erfaring. Byttet nettopp mine Conti Sport contact 2 (225/45-17). Disse sporet mye. Nå har jeg Michelin Pilot sport 2 (225/40-18 og 255/35-18 bak). I teorien skulle jo disse sporet mer, men de er så og si sporingfrie. Dessuten bråker de mindre, er like komfortable på dårlig vei og, aller viktigst; har nydelig styringsrespons. De første dagene svingte jeg ofte for mye, så presist reagerer bilen nå. Contiene er en flere år gammel konstruksjon, mens Michelin er nyere i dette tilfellet.

Altså: Dekk er en investering i sikkerhet og komfort!

Skrevet

Kjører selv Michelin Pilot Sport 225/35/18 rundt om med ca 3 bar trykk og Eibach-fjærer. Det sporer litt på dårlig vei, men ingenting som er plagsomt. Veldig gode dekk! Har ikke prøvd andre dekk i den dimensjonen så jeg kan verifisere det Beach sier, men kanskje det er pga dekkene jeg synes det er så bra styrerespons på bilen :)

Skrevet

Jeg har conti SP3 og de er ikke frie for sporing, ikke er det et billigdekk heller, så det er nok ingen garanti å bare gå for et dyrere dekk!

Men Khumo spora ennå mere. (vinterdekkene i 17" sporer null)

225/40 og 255/35 18" på org felger

• 1 year later...
Skrevet

Det er bare å fylle opp sporene i veien til det ikke sporer lengere! , eller bare kjøre på slett vei:-) klart det sporer mer med brede dekk, men det biter også bedre når farten øker. Anbefales dog ikke til "hverdagskjørere".

----og husk masse luft, eller aller helst ; nitrogen. har selv 45 psi Nitrogen bak på mine 265\35\19 dunløp sportmax (e39 wagon). Ikke registrert innvendig slitasje ennå, slik det var på forrige dekksett tilhørende forrige eier. Har også tatt 4 hjuls kontroll med ferske dekk. 39 psi framme på 235\35\19 (en tomme bredere felg bak)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...