Gå til innhold

Handling på e-bay. åssen gå frem?

steffen-
 Share

Anbefalte innlegg

som topicen sier da. hehe.

jeg vurderer og kjøpe noen ting derifra eks:

Matter

tåkelys

mlister

Mspeil

Gtsplittere

osv

men lurer på åssen jeg gjør det når jeg skal gå fram.

eksempel på en ting står det shipping worldwide osv. er det bare og trykke på buy da? osv. eller bare det ann og bli lurt angående frakt osv.

har sett på et par lykter til fattern sin bil. der står det ikke noe shipping til norge så derfor burde jeg spørre selger om hvor mye det er for og få det til norge eller åssen dette er? vet ikke om jeg har forstått dette riktig. hehe.

noen kan utdype meg nærmere så jeg lærer meg dette : p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

først må du lage en paypal konto, som fungerer som en bank som overfører penger... når dette er gjort, kan du kjøpe deler, de kan sende til norge, men det koster somregel litt, så hvis du kan kjøpe deler fra samme person, er det er god fordel ;-) hvis ikke det står shipping worldwide, må du spørre hva frakten er, hvis det står, er det bare å overføre pengene for tingen, pluss det det står frakta er på ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan jo lage deg en papal konto her https://www.paypal.com/us/cgi-bin/websc ... ration-run

det er ikke samme for selger hvor varen skal sendes mange som ikke gidder og ta bryet på å stå lengre på post kontoret for og få varen sendt til norge.

det er jo tross alt amerikanere vettu ;)

når du skal kjpe flere ting fra selger så lønner det seg og kontakte selger og si alle varene du ønkser og kjøpe så ordner han med og sjekke hva alt koster og sende da han seier det er det bare og kjøpe i vei men det beste er og si ifra så alt blir i en pakke, så slipper du og få mange pakker du må hente :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe jeg har hørt om som man må være på vakt for er de som tar full frakt osv for hver ting man kjøper..

Bestiller 6-7 ting da, til 10dollar pr stk..

Så tar de 50 dollar i frakt PER ting..

Er noen som tjener det lille ekstra på nettopp det..

Tom egil

Ja dette er utrolig irriterende, sånne folk bruker jeg å styre unna, men ellers har jeg bare gode erfaringer med Ebay, har alltid fått det jeg har bestillt, untatt en gang, men da fikk jeg tilbake pengene fra Paypal.

Så det man bør se etter er at selger har mange og gode feedbacks og at varene er forsikret gjennom Paypal (altså at du kan få pengene igjen) Buyer's protection heter det vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:

begynner etterhvert å få litt peiling på hvordan man kan kjøpe de bra tilbudene. De som skriver i annonsen at de ikke sender til europa eller ONLY US, burde man ikke handle med fordi de som regel er MYE dyrere enn andre.

For det første lønner det seg alltid å sende melding til selger og spørre om de helt banale tingene som tilogmed står i annonsen. Da står du sterkere i en eventuell sak mellom deg og selger, ihvertfall hvis du bruker pay-pal. Da pay-pal kan garrantere for varene, se etter paypal symbolet og hvor mye de garanterer varen på item-siden.

du må også opprette en konto på pay-pal, det lønner seg å godkjenne kredittkortet du skal bruke før du begynner å by på varer da er det nemlig bare noen tastetrykk unna å få godkjent handelen hver gang du vinner.

Alle varer du skal kjøpe burde det stå at selgeren sender world-wide, og du må sende spørsmål om prisen på frakt FØR du byr, med mindre det står klart i annonsen.

Har nå handlet for over 20.000 på ebay og er fortsatt utrolig fornøyd og har handlet fra litauen, usa, gb og Italia. Husk bare å handle fra folk med mange og gode ratinger fra andre som har handlet, folk med 5 eller mindre salg, er usikre disse kan ofte være svindlere(Har en venn som trodde han skulle få nye Xenon lykter og endte opp med å få ingenting men betalte over 2500kroner, selgeren logget seg aldri på ebay etter at pengene var mottatt).

Dette var kanskje en noe unyttig oppramsing av synsing, men ihvertfall mine tips. Be alltid om Tracking No for å kunne spore varene etter at de er sendt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...