Gå til innhold

Høynivå inn på forsterker..?


Anbefalte innlegg

Hvordan blir resultatet dersom man velger å kjøre de vanlige høyttalerutgangene inn på en forsterker? Istedenfor vanlige lavnivåsignal? Blir det forstyrrelser, dårlig lyd, kan inngangene brenne, eller hva skjer egentlig?

Forsterkeren har Gain justering, og det dreier seg om en MacAudio fra midten av 90 tallet.

Forsterkern har i tillegg en gammeldags DIN plugg, men jeg vil tro det dreier seg om en lavnivåinngang det også. En DIN inn og en DIN ut.

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok

Jeg har allerede planene klare for et opplegg som inkluderer forsterker med høynivå innganger. Poenget var bare at den nevnte forsterkeren ligger i en hylle hjemme, og er gratis. For med årsavgifter, kommunale avgifter og ferietur til USA, havarerte planene om å kjøpe komplett sett med egnet forsterker og 4 nye høyttalere nå. Det ble kun penger til høyttalere.. :-(

Men da får jeg klare med med dem, og vente til lenger utpå våren før det blir noe mer effekt..

Takker for svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkje begynn med sånn jallatilkoblinger.

Lyden blir dårligt og du risikerer at forsterker og spiller blir øydelagt.

Det er mykje bedre å kjøpa ein skikkelig spiller istedet. (med utganger til forsterker)

Går utifra du har erfaring med dette da isåtilfelle?

Om det er lavnivåutgangen du snakker om da vel og merke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig løsning. Forsterkren havner nok på repp da. Om det er krise har du vel råd til 49kr oå biltema? Er vel noe sant alt koster der. Men vil nesten garantere deg støy med denne løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he. Nei, noe Bilteme greier kommer ikke inn i bilen min uansett krise eller ikke. Vil ha det skikkelig, derfor venter jeg til det blir penger til en egnet forsterker. Andre ting prioriteres før dette.

MacAudio forsterkeren i seg selv ville blitt grei nok, men måten å koble den opp på ville ikke blitt skikkelig.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...