Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Haha.. Siste to leveår! Nå har dere kosta på masse. Tenk bare på den clutch incidenten i høst. Nei, denna må gå minst to perioder til.

Det hadde jo hjelpa og justert gasswiren også. Det i kombinasjon med høyt turbotrøkk, så blir den nok noe å regne med. Men da får jeg bare "kjippe" min kamikaze trailer til det ugjennkjennelige jeg da. Tyne ut 180 turtallsponnier til våren. Med det understellet som er på høyluksusen blir det en bil å IKKE regne med. Den er jo livsfarlig med dagens effekt :wink:

• 1 month later...
  • Svar 220
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

NEEEEI, detta er gjeng;) hehe... stå på Trondebass:) blir det kjøring til helga på gutta boys eller? har en crazy crip i bygda som lengter etter litt lufting:P hihi.. :P

Skrevet

Hallo Kicker-mann!

Hadde tenkt å kjøre til helga da. Ser det er meldt drittvær, det er jo litt kjipt. Er ikke sikker på hvor bra grep det er i de forhjula som sitter på bilen nå, men morro å kjøre litt uansett. Artig at du blir med tross dine "handicap" da :)

Kan jo si litt om bilen også når jeg først er inne å knotter i denne tråden. Som vanlig er jeg jo litt treig av meg, så hele forsøket med 5-bolt foran har gått veldig dårlig. Nå kjøpte jeg jo inn det jeg trodde jeg trengte men det gikk rett til hel.ete egentlig. Hele morroa kan vel beskrives ca sånn:

1. De som dreide hylsene for å bruke e36 hjulager på e30 fjærbein klarte å bomme på målene jeg oppga så de passer ikke.

2. Skivene ligger så vidt jeg har fått prøvd for nære styrekula så de må flyttes ut.

3. Calipperen fra e36 havner for langt ut på skiva så jeg skal prøve med e46 skiver på 300mm, men det går sikkert dårlig det også.

Også la jeg på dekk på en av M5 felga og pøvde på bak. Når jeg slapp den ned stod hjulbua rett i dekket. Kjøpte Federal 595SS i 205/40-17". Var jo såpass heldig at akkurat de dekka var like breie som andre 225-dekk :( Da må det kraftig valsing til baki der for å få det på. Virker som compact-bakstillinga er mye breiere enn E30 M3 sin. Så sånn har det seg at bilen står på kjipe rare hjul rundt om fortsatt.

Sånn, det var nok syting over ting som ikke har gått helt som planlagt så da får vi gå over til det som er bra. Noe som er veldig bra er jo at bilen fortsatt går som den skal :) Har også fått kjørt et baneteff i år. Var på Powerdrift Licenseday for snart 2 uker siden å fikk kjørt noen runder. Sleit med litt tung utveksling, men skal byttes til fredag'n. Som alltid er det jo viktig med bildebevis siden det er så få som gidder å lese sånn tørr tekst som detta :) Er jo alltid noen trofaste fotografer som møter opp på alle teff og denne gangen har jeg stjelt bilder fra http://blog.haukhe.com/:

7dnzvxl1su8imvvppb04.jpg

Og et fra http://kjeltring.no

y7z6b13p87kjkzlmlini.jpg

Takk for meg :)

Hilsen Trond

Skrevet

I helga var det banekjøring på Rudskogen igjen. Siden de siste dagene før kjøringa gikk med til å få bilen til Rune klar så det ble det ikke tid til å gjøre noe med bilen min. Men det gjorde jo egentlig ikke noe for bilen virker som den skal. Peila olje og så etter vannet så var det bare å kjøre i vei :) Fikk ikke ordna noe dekk da så jeg tok de gamle sommerhjulene fra bilen til mamma. De viste seg å være fra 1994 og rimelig glatte :) Siden jeg ikke hadde med mer enn 4 bakdekk ble det til at jeg prøvde å kjøre litt spor. Var ganske artig det også, men kunne kanskje ønska meg litt bedre grep enn det 15 år gamle Sportiva G80 klarer å skilte med. Satt på med Joachim Lie fra BMWCCN noen runder i E30 325'n hans med R-dekk. Det var litt andre saker gitt. Han fortalte at han ikke bremsa inn i første delen av langsvingen akkurat ved utslippet, så smart som jeg er tenkte jeg at jeg skulle prøve det samme. Akkurat i det jeg svingte inn glapp bakhjula og jeg endte rett i sandfella med ræva først. Litt midre kjepphøy fortsatte jeg å bremse før den svingen resten av dagen ;)

Thorbjørn hadde også første turen på bane etter han fikk inn S38'n i bilen sin. Var artig å sitte på, men regner med at det var mer artig senere på dagen da gasswiren ble justert så det gikk ann å gi full gass ;)

Om noen var der å tok bilder er det artig om dere legger dem ut eller sender meg en PM :)

Hilsen Trond

• 4 weeks later...
Skrevet

Da har det vært et par kjøringer til på oss pojkarna. Forrige helg kjørte både Thorbjørn, Rune og jeg på Gatebil. Artig treff med sjukt mye gromme biler som vanlig :)

Denne helga var vi egentlig klare alle 3 til kjøring på BMWCCN's treff på Rudskogen, men Runemann måtte melde pass da han ble pappa for første gang på torsdag kveld :) Gratulerer til Rune og Nina med vesle jenta!

Så da ble det jeg og Thorbjørn som stilte med biler denne gangen. Vi dro med oss et par Mariuser og en Ole og møtte opp der vi hadde avtalt. Jeg var utrolig nok tidsnok ute men Thorbis var antakeligvis forsinka for første gang i sitt liv(har vel hendt av vi andre har forsinka han et par ganger 8))!

På turen nedover med våre japanske trekkvogna ble vi tatt igjen av

helgeb, Geir Andre og en svart og pent e46 touring som kom kjørende i følge. Jeg ble hengende litt etter men kom da fram i tide til førermøte og kjøring. Var mye hyggelig folk å treffe denne gangen også og mye kjøring så alt var vel egentlig bra :)

Begge Mariusene er hobbyfotografer så det ble tatt noen bilder av meg denne gangen. Har fått tilsendet noen av Marius K i kveld, tusen takk for dem. Dere som er skarpsynte legger sikkert merke til at jeg har fått 5-bolt foran, satt på M5 turbinfelga med de nye dekka jeg kjøpte tidligere i vår og satt på camberjusteringsplater som slapp den ned ca 15mm i fronten. Nå går også bilen som en drøm og det eneste jeg trenger å gjøre er å fylle bensin og pejle olja sånn for å være på den sikre siden. Det er morro!

v3qe8udjy7kqvxu829po.jpg

w65p9v5gjnrdussc7dpk.jpg

uhkeng3b75z9sbekdv8k.jpg

cw7zn0qx8wli10rhr6h4.jpg

k26h12xyx3qzk2rhv9ra.jpg

l7mjyx9hxbsqzcweay15.jpg

Hilsen Trond

Skrevet

Heia Trond! :D

Jeg elsker stuket på bilen din nå! Ikke rør den. Ja.. Ok. Is leppe da. Men da er den akkurat sånn jeg vil ha den!! 8)

Så en film fra lørdag også. Så du bremsa deg forbi en hel haug med biler på enden av langstrekket! :P Konge.

Er jo reine Ayrton Senna blitt du. 1.09 med ordinære dekk er BRA! Også du som sa du ikke kunne kjøre fort. Tullebukk. 1.09 uten å prøve å kjøre fort er impressive. Snart så banker du e28`n langt nedi sandfella. Men da skylder jeg bare på utvidet ansvar på hjemmefronten! :wink:

Hadde vært gøy å blitt med, men det er pokker meg moro her om dagen også Lillejenta ligner etter min mening mest på mora si, og godt er det! Noen har sagt at hun har noen trekk etter meg. Men det er ikke sant.

Livet er hærlig. :lol::lol:

Skrevet

"Hvorfor kjører du med kapsler?" :lol:

Må slenge meg på de andre her med superlativer. Bilen har blitt kjempebra nå! Tusen takk for prøvekjøringa også, det fikk meg til å glemme diverse andre bil-problemer en stund :D

Skrevet

Clipictrial og Luksengård: Takker for det :) Kommer nok til å møte opp på et par treff til i år.

Rune: Heisann. Begynner å bli fornøyd med bilen nå ja. Den ser sånn nogenlunde ut og virker veldig bra. Skulle absolutt hatt ei leppe i fronten der ja.

Så den filmsnutten jeg også, artig at jeg har klart å snike meg med der. Har glatt klart å unngå alle kameralinser utenom de som skulle sitte på med meg hjem igjen :)

Hvor har du fått den 1.09-tiden fra? Om det stemmer så er det jo langt over hva jeg forventa, hadde liksom håpa å komme under 1,15 i år jeg. Det skal sies at jeg prøvde alt jeg kunne å kjøre fort denne gangen :)

Hehe.. kommer nok ikke til å gruse noen E28 nei. Havna bak et par stykker denne gangen å ble liggende bak å nyte synet av BMW's deligeste kaross i fri utfoldelse på banen. Tror det var ærefrykt som holdt meg bak. Merkelig nok rista bare passasjerene mine på hue når jeg begynte å skamrose E28 :lol:

Hehe.. den der utvidet ansvar hjemme er bra!

Kan tenke meg det er koselig hjemme også nå ja. Får håpe hu blir mest lik morra si ja :wink: Regner med at dere har blitt sendt hjem alle 3 nå? Tenkte jeg skulle ta meg en tur utover i kveld om det passer for dere.

Marius: Har sett at så mange kjører med kapsler med spinner på om dagen. Siden jeg er gjerrig kar gikk jeg for billigvarianten uten spinner, men jeg har i hvertfall kapsler 8)

Bare hyggelig det veit du. host, hark, kjøp banebil, host, host, hark!! Unnskyld, fikk noe støv i halsen eller noe der :wink:

Hilsen Trond

Skrevet
elsker stuket på bilen trond:D

gratulerer med bra runde tider...

Kunne ikke vært mer enig i det ass :D Syns bilen din gikk som ett uvær utpå der!!

så lenge det går fortere en Julian S heeh

+1 :lol:

Skrevet

kommer nok ikke til å gruse noen E28 nei. Havna bak et par stykker denne gangen å ble liggende bak å nyte synet av BMW's deligeste kaross i fri utfoldelse på banen. Tror det var ærefrykt som holdt meg bak.

he he ,vanvittig bra uttalt, må si du kjører bra ja med standard dekk trond

Skrevet
kommer nok ikke til å gruse noen E28 nei. Havna bak et par stykker denne gangen å ble liggende bak å nyte synet av BMW's deligeste kaross i fri utfoldelse på banen. Tror det var ærefrykt som holdt meg bak.

+1 :D

Skrevet

Hei på er!

Tusen takk for hyggelig kommentarer pojker, det er artig :)

Har ikke prøvd å kjøre noe særlig fort før men dette var jammen morro. Har en del å lære når det gjelder sporvalg og innbremsinger. Hadde kanskje hjelpa å dra med noen av instruktørene, men får ta det senere :)

Hilsen Trond

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...