Hitokiri Skrevet Mars 6, 2008 Skrevet Mars 6, 2008 Da var den nye 523ia-en hentet hjem - etter mye strev med å komme seg over fjellet til Bergen! Alt i alt er jeg greit fornøyd, men det er en del småplukk med bilen: Den har hundelukt inni, siden forrige eier hadde hund. Han har forsøkt å dekke over lukta med noe wunderbaumlignende drittlukt, så akkurat nå stinker bilen ganske vondt inni. (Noen gode tips for luktfjerning btw?) Det rister litt i bilen over 60 km/t, noe jeg tror kan ha med dårlig avbalansering å gjøre, men vi får nå se hva stamverkstedet sier. Ellers er dysene til vindusspylerne tette, så disse må byttes eller renses. Og de frontlyktene han har montert er i tillegg til å være RÅSTYGGE helt forbanna ubrukelige, og lyser i alle forbanna retninger, men spesielt oppover. Det er jo morsomt når man kjører i snøvær. Originale facelift-lykter er på handlelista. Det positive er: Bilen er utrolig pen i lakken. Fargen (fjordgrå) er lekker. Både sommer- og vinterfelgene er nydelige M5-felger som er gode som nye. Facelift med LED på baklyktene, og det er jo pent det og. Det er veldig mye mer "punch" i denne 523i-en i forhold til den jeg nettopp solgte. Jeg opplever den som mye sprekere. Om dette har med steptronic ift AGS eller dobbel vanos (som jeg ikke vet hva er egentlig), aner jeg ikke. Motorlyden er råere også. Det er skinninteriør, noe jeg absolutt setter pris på. Ellers er vel utstyrsnivået som før, dvs generelt lavt. Skulle hatt takluke, menmen. Alt i alt er jeg sånn passe happy. Ikke mer enn man kan forvente når man i praksis kjøper en bil usett. Når alt er på stell blir det bra å cruise på autobahn i sommer
Mikke1981 Skrevet Mars 6, 2008 Skrevet Mars 6, 2008 Stilig bil samme farge som jeg har du da:) Fargen passer perfekt til E39
Hitokiri Skrevet Mars 6, 2008 Forfatter Skrevet Mars 6, 2008 Ja, flott farge. Den gamle... som var... eeeh... silbergrau(?) var mye mer gubbete syns jeg. Men det har vel mye med felger å gjøre også da
Dr_S Skrevet Mars 7, 2008 Skrevet Mars 7, 2008 Sett en skål med eddik i bilen over natta noen dager...fjerner vond lukt. Faktisk
Dr_S Skrevet Mars 7, 2008 Skrevet Mars 7, 2008 Når det er sagt, så må selvsagt også kilden til lukta fjernes. Så du må nok rense setene dine skal du fjerne lukten for alltid.
Yngvejos Skrevet Mars 7, 2008 Skrevet Mars 7, 2008 For å bli kvitt lukta permanent, er det første trikset en ordentlig vask. Kjøp et godt rensemiddel til tak og teppe. Skinnrens og skinnlotion til stoler og dørsider. Til slutt kan du spraye bilen med Meguiars odor-x. En lukt kan ikke fjernes ved å dekke over den. Er du i tvil om hvilke produkter og metoder du bør bruke, ta turen innom www.detailersclub.no/forum .
Jokkis Skrevet Mars 7, 2008 Skrevet Mars 7, 2008 Bytte pollenfilter og...de kan lukte litt "våt hund" hvis de har vært fuktige.
Hitokiri Skrevet Mars 7, 2008 Forfatter Skrevet Mars 7, 2008 Takk for gode tips. Skal prøve med eddik et par dager og se om det hjelper, så evt gå over på hardere lut.
Mexos Skrevet Mars 7, 2008 Skrevet Mars 7, 2008 Ta ut setene og rens gulvteppe og alt av teppebiter med meguiars tepperens. Jeg brukte det på teppet i min forrige bil som der var røkt i før jeg kjøpte den. Lykten forsvant og teppet ble mykt og rent Turtle wax og andre drittmerker hjalp ingenting. Den meguiars rensen var helt rå! Rens også skinn med skinnrens og ha på lærbeskyttelse etterpå. Da har du nok kommet langt med lukta Spander i tillegg noen nye m-tech matter på interiøret så blir det 7 hakk lekrere tvert
rottert Skrevet Mars 7, 2008 Skrevet Mars 7, 2008 Takk for gode tips. Skal prøve med eddik et par dager og se om det hjelper, så evt gå over på hardere lut. Heng opp en wunderbaum skogfrisk så løser det seg Fra spøk til alvor. Gratulerer med flott bil! Er vel en grunn at folk med 5serie holder seg til det
Hitokiri Skrevet Mars 7, 2008 Forfatter Skrevet Mars 7, 2008 Det er nok en grunn til det ja Vi får se hvor godt kjøpet faktisk var når jeg har hatt bilen inne på verksted en tur. Noen tusenlapper må vel påberegnes på en gammel bil. Får et like bredt smil om munnen hver gang jeg tråkker inn gassen på denne bilen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå