Gå til innhold

Min 2002 E46 Compact

Share

Anbefalte innlegg

Det er ikke nødvendig å plukke fra hverandre noe for å få av lyktene. Måtte bytte den ene tåkelykta på Compacten som kona hadde. Var veldig kurant jobb det. Tror jeg gjorde det på 10 minutter eller noe.

Mener å huske at selve lykta bare er festet med en skrue som sitter foran. Men i tillegg så er det et "ledd" i bakkant den også er festet med. Vær forsiktig når du "brekker" den ut, hvis ikke kan det hende du må koste på deg nye lykter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

qmboj9e0pe7chbp20bes.jpg

Det var en kjip start på dagen når rattet la seg over til venstre da jeg svingte ned på veien...

Årsaken var så åpenbar som den vel kan bli:

lhr3k97fbe56zff0722z.jpg

c5ehub0j9zmuhf7hqe26.jpg

Og resultatet ganske så redselsfullt...

8sv7v69hyx1ree10gntj.jpg

Vel, kom meg da på jobb, selvom morgenens planlagte effektive økt gikk fløyten, og fikk fikset dekket senere samme dag for 200. Så gikk heldigvis hjemturen ikke fullt så haltende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

Mener å huske at selve lykta bare er festet med en skrue som sitter foran. Men i tillegg så er det et "ledd" i bakkant den også er festet med. Vær forsiktig når du "brekker" den ut, hvis ikke kan det hende du må koste på deg nye lykter...

Tusen takk for svar!

Skruen som sitter foran, i hvert fall den jeg kan finne (en umbrako), tilter lykten. Stemmer det, eller er det en annen? Skal den helt ut?

Og hvilken vei "brekker" du lykten?

Jeg skal sjekke dette sånn at jeg vet hva jeg skal, så jeg slipper nye lykter ja... Uff, ingen god tanke å ødelegge noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 months later...
  • 3 months later...

Så nå har faktisk en av tåkelyspærene gått, så da skal vi endelig få se hvordan det arter seg på disse bilene, etter at ingen har kunnet svare sikkert. Jeg snakket med verksted, og han må komme inn underfra og derfor ha den på bukk. Begynner å fatte hvorfor det ikke er vist noe i bruksanvisningen... Merkelige lykter dette her, ikke rart jeg blir nysgjerrig...?! Kanskje vi like gjerne skal bytte pærer i begge når vi er igang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...