Patrick B Skrevet Mars 9, 2008 Share Skrevet Mars 9, 2008 Hei Hadde min E30 inne på verksted hos BMW i Tromsø i november ifjor, da bilen bakket ugjevnt og mistet motorkraft. tok bilen til et lokalt verksted der de tok en diagnosetest. Det visste seg å være lamdasonden, den ble skiftet men bilen ble ikke bedre. Sjekket litt annet diverse, men fant ikke feil så de anbefalte meg å ta bilen til BMW i Tromsø, tenkte de ville finne fort ut hva problemet var. Etter 4 uker ventetid fikk jeg bilen inn på verksted. De prøvde å bytte lamda, selv om jeg sa det ikke var vits for den hadde blitt byttet. Bilen ble ikke bedre. Hadde bilen der i nærmere 2 mnd (! ) da de fant ut at det var ECU`en som var ødelagt. Så de byttet den og bilen ble bra. Som nevnt hadde bilen vært inne hos dem i nærmere 2 mnd for feilsøking, så det ble dyrt med alle arbeidstimene, skal sies at de ikke tok betalt for alle timene. Hadde også en liten bulk under baklykta da jeg kjøpte bilen, så de skulle rette den på lakkverksted, Ble veldig bra og var fornøyd med jobben. Men Da jeg skulle hente bilen oppdaget jeg at hekkskjørtet bak var bøyd inn! Konfronterte dem med det, og de tok den inn på lakkavdelinga, var ikke noen riper eller "ytre påvirkninger" som de sa. Måtte gå å snakke me dem på teknisk avdeling. De sa jeg bare skulle ta bilen å kjøre hjem så kunne jeg komme tilbake til sommern (bilen er vinterlagret nå) så skulle de ordne opp i saken. Var innom dem i helga, snakket med lakkavd. og teknisk avd. De hadde kommet fram til at de ikke kunne ta på seg skaden for de visste ikke hvordan det hadde skjedd! Enda de hadde lovet å ordne opp! Var rimelig forbannet over den lange tiden de brukte på å finne ut at det var ECU, også kommer man å henter bilen tilbake fra merkeverksted og får bilen tilbake skadet? Vil mene det er dem som skal ta på seg ansvaret for dette. Skal ta en telefon til BMW Norge og fortelle om den ELENDIGE servicen på Trondsen Bil. Noen som har vært borti liggnende situasjoner? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Mars 9, 2008 Share Skrevet Mars 9, 2008 Det er skammelig å si det, men tar du kvaliteten på merkeverkstedene som grunn, så kan du ikke ha BMW. Utrolig mye rart rundt omkring og det er mange som har erfart det. Ikke rart man rømmer landet for å få tatt service etc. Et høykvalitetsmerke med lavkvalitets- og ikke minst rådyre merkeverksteder. Hadde jeg ikke vært så begeistret for BMW hadde jeg byttet merke for lenge siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikL Skrevet Mars 9, 2008 Share Skrevet Mars 9, 2008 Mitt råd er å sky merkeverkstedene til BMW i Norge som pesten! De jeg har vært i kontakt med (Bergen, Trondheim og Tromsø) har hatt et servicenivå på verkstedsiden (mottak og verksted) som er under enhver kritikk. De virker å være så selvgode av å jobbe for BMW, at de ikke gidder å yte service overfor kundene sine. De har ikke skjønt at et merke ikke selger seg selv lenger. Min erfaring er at de uavhengige verkstedene som spesialiserer seg på et merke, er mye mer opptatt av å yte god service, samtidig som de ofte skaffer seg spisskompenanse på de forskjellige modellene av merket. Har man et litt uvanlig problem, er sjansen for å få et vettugt svar mye større hos et uavhengig verksted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommyfo Skrevet Mars 9, 2008 Share Skrevet Mars 9, 2008 Har pgså skremmende dårlig erfaring med dem. Hadde bilen min inne hos Trondsen i 6 uker ifm feilsøk på motor. Da jeg hadde fått bilen hjem oppdaget jeg at det ene tåkelyset var borte. Tok dette opp med dem, men alt dem kunne gjøre var å tilby en ny lykt til innkjøpspris.. Ikke deres ansvar at den var blitt stjålet mens bilen var inne til rep hos dem var svaret jeg fikk på en arrogant måte.. Det er nå to år siden og var siste gang jeg brukte dem. Så, på tirsdag i forrige uke røk toppakninga, ringte Trondsen for å høre, dem hadde ikke tid til å stille diagnose før Påske, helt utrolig. Fikk bilen fraktet til Nilsen Bil om ettermiddagen, dagen etter kl 1030 hadde dem diagnosert og laget tilbud på rep til meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet Mars 9, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 9, 2008 At jeg tar bilen på merkeverksted og forventer service tar jeg som en selvfølge. Nå snakker vi ikke om et lite privatisert verksted heller, og BMW har dyr timespris er en ting, men man skulle tro at de vil beholde kundene og når noe på en kundes bil har blitt ødelagt når den står hos dem mener jeg at dem skal ta fullt ansvar. Som nevnt konfronterte jeg dem da jeg hentet bilen og de sa jeg skulle bare komme innom til sommeren med bilen for da skulle de fikse det, ingen problem. Hadde jeg visst det hadde jeg ikke tatt med bilen og sagt til dem at jeg kommer å henter bilen når skaden er fikset! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet Mars 10, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 10, 2008 Det er skammelig å si det, men tar du kvaliteten på merkeverkstedene som grunn, så kan du ikke ha BMW. Utrolig mye rart rundt omkring og det er mange som har erfart det. Ikke rart man rømmer landet for å få tatt service etc.Et høykvalitetsmerke med lavkvalitets- og ikke minst rådyre merkeverksteder. Hadde jeg ikke vært så begeistret for BMW hadde jeg byttet merke for lenge siden. Dessverre er kvaliteten og og service på verksteder idag skjeldent. Noe som er ille i og med de tar flere hundre kroner mer i timen en et vanlig no brand verksted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Mars 10, 2008 Share Skrevet Mars 10, 2008 En ting er den dårlige servicen, men kompetansen er jo rett og slett elendig. Mange kan ikke bruke diagnoseapparatet engang. Kjører de en diagnose og ikke finner feilen, så kan det godt være årsaken. Hadde et sånt tilfelle der bilen var inne fire ganger uten at de fant feilen. Dro til et uavhengig verksted og de fant feilen med en gang En annen gang hadde jeg avtalt rabatt med han bak skranken om morran når jeg leverte bilen, men når jeg skulle hente den om ettermiddagen satt det en annen fyr der og han hadde ingen hensikt å gi meg noe rabatt. Jeg ble selvsagt irritert og nektet å betale mer. Etter litt krangling med fyren fant han et ark der rabatten var nedskrevet. Fyren om morran hadde glemt å lagt det inn i systemet, kun skriblet det ned på et ark. Men den arrogante minen til fyren bak skranken ga meg lyst til å dra fyren over disken og denge ham der og da Stå på krava og ha gjerne litt temperament. Det hjelper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet Mars 11, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2008 En ting er den dårlige servicen, men kompetansen er jo rett og slett elendig. Mange kan ikke bruke diagnoseapparatet engang. Kjører de en diagnose og ikke finner feilen, så kan det godt være årsaken. Hadde et sånt tilfelle der bilen var inne fire ganger uten at de fant feilen. Dro til et uavhengig verksted og de fant feilen med en gang En annen gang hadde jeg avtalt rabatt med han bak skranken om morran når jeg leverte bilen, men når jeg skulle hente den om ettermiddagen satt det en annen fyr der og han hadde ingen hensikt å gi meg noe rabatt. Jeg ble selvsagt irritert og nektet å betale mer. Etter litt krangling med fyren fant han et ark der rabatten var nedskrevet. Fyren om morran hadde glemt å lagt det inn i systemet, kun skriblet det ned på et ark. Men den arrogante minen til fyren bak skranken ga meg lyst til å dra fyren over disken og denge ham der og da Stå på krava og ha gjerne litt temperament. Det hjelper Hehe ja skal ta kontakt med BMW Norge også han Trondsen selv. Dette er totalt uakseptabelt. Koster sikkert ikke alt for mye å fikse skjørtet, men det er prinsippet. Verste var at når jeg hentet bilen skulle jeg bare ta den med hjem, var ingen problem de skulle fikse alt til sommern! Er rett og slett frekt. Trodde de var veldig service-minded der borte hos dem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Mars 11, 2008 Share Skrevet Mars 11, 2008 Vel. Det lønner seg alltid å få tatt slike ting med en gang mens det er ferskt. De opplever nok at mange prøver seg på lignende saker og ting for å få skader reparert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet Mars 11, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2008 Vel. Det lønner seg alltid å få tatt slike ting med en gang mens det er ferskt. De opplever nok at mange prøver seg på lignende saker og ting for å få skader reparert. Ja det beste hadde vel vært å latt bilen stå der så kommet å hentet den når de hadde fikset skaden! Men de på lakkavdelinga mente de ikke hadde noe med det å gjøre, så måtte ta kontakt me dem på teknisk avdeling. Kjenner meg passelig irritert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
majuz Skrevet Mars 11, 2008 Share Skrevet Mars 11, 2008 Hmm, dette var intressant lesning.. Kan virkelig ikke forstå at de ikke vil ta ansvar for sitt eget arbeid, er jo helt på trynet at de klarer og nekte det. Hvis du orker så kan du evnt ta det opp med forbrukerrådet eller lignende, men du stiller vel ikke så sterkt der iom at du ikke har det skriftlig. Som min mamma sier, alltid få ting dokumentert svart på hvitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet Mars 11, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2008 Hmm, dette var intressant lesning..Kan virkelig ikke forstå at de ikke vil ta ansvar for sitt eget arbeid, er jo helt på trynet at de klarer og nekte det. Hvis du orker så kan du evnt ta det opp med forbrukerrådet eller lignende, men du stiller vel ikke så sterkt der iom at du ikke har det skriftlig. Som min mamma sier, alltid få ting dokumentert svart på hvitt. Jepp har lært en lekse der ja! Men helt uffattelig har hatt bilen der før, skiftet reg. reim, da jeg kom å hentet bilen hadde de vasket den osv. Tenkte de ytet service. Men som sagt, alt for lang rep. tid og bestillingstid. Og arrogante! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caaatooo Skrevet Mars 11, 2008 Share Skrevet Mars 11, 2008 Ja, dette var absolutt interessant lesing. Bra at slike erfaringer kommer ut, slik at man blir oppmerksom på hvilken service enkelte opplever. Selv har jeg brukt Trondsen Bil i snart 6 år, siden jeg 25. mars 2002 kjøpte min første BMW ny hos dem. Jeg har - bank i bordet - tilnærmet aldri opplevd dårlig service fra dem, og de har bestandig vært innstilt på å "gjøre en vri" for meg - både mht. verksted, karroseri og prøvekjøring etc. av biler. Har bestandig følt meg velkommen dit; både i kundemottak, på verkstedet og hos selgerne (selv om den beste selgeren deres nå har sluttet). Fikk også utført de aller fleste mekaniske oppgraderingene på E39'en min hos dem, og jobben ble utført tilfredsstillende. Prisen er en annen sak; merkeverksteder er rådyre å benytte, uansett hvilket man bruker (selv om det er ubestridt at BMW er blant de dyreste). Dessuten er ventetiden på verkstedet til Trondsen Bil - slik Patrick B sier - under enhver kritikk. Gjennomsnittlig ventetid er på 3 - 4 uker, i tillegg til altfor få "akuttimer", ikke holdbart. For å bøte på dette har de nylig ansatt flere mekanikere og tatt i bruk et nytt verkstedslokale i tillegg til det gamle. I tillegg kan det nevnes at lakkverkstedet "deres" - Tromsø Autolakk - verken tilhører Trondsen Bil eller Trondsen Auto, men at det drives som et egen firma som har "spesialisert" seg på de bilmerkene disse to firmaene forhandler. Har benyttet dem ett par ganger - senest i forrige uke til min nåværende E60 - og er kjempefornøyd både mtp. pris og service. Dette er som sagt mine erfaringer, og det kan hende at de skyldes at jeg - som sagt - begynner å få et bra kundeforhold til dem, og at jeg nå kjenner de fleste som jobber der. For Patrick B sitt tilfelle håper jeg virkelig at du står på krava, og ikke gir deg før de ordner opp! Den tiden de brukte på å feilsøke bilen din hørtes nokså hårreisende ut, og i tillegg forventer man ikke at bilen på toppen av det hele skal være skadet når man endelig får den tilbake. Som landsdelens største(?) BMW forhandler burde de absolutt holde seg for gode til å opptre på en så smålig og vrien måte, og det er en dårlig måte å skaffe seg et godt renommé på. Verksteder er det nok av, og det er tross alt ikke vi som kunder som er avhengige av dem, men dem som er avhengige av oss som kunder. Håper virkelig saken løser seg på en grei og hurtig måte Gleder meg til å høre hvordan historien fortsetter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mars 11, 2008 Share Skrevet Mars 11, 2008 Mine erfaringer er lik Cato over meg her. Jeg hadde en E46 328CI som ble utsatt for den såkalte "Subframe disastern" Der innfestningen til travers løsner fra karross. Problemt var at bilen var da 8 år gammel med 230 000km på tellern. Jeg tok kontakt med de, de tok bilen inn til sjekk uka etter. De måtte krangle endel med å få dette dekt på "goodwill" hos BMW Norge, men skrev ned taksten litt å fikk dette igjennom. 5 uker senere leverte jeg inn bilen, å hentet bilen 3 uker etterpå. Fikk god oppfølging hele tiden, f.eks ble det konstantert slitte lenkearmsforinger bak. Da ringte de meg å spurte om de skulle bytte de mens de alt hadde alt nede, ja sa jeg og betalte deleprisen mens de byttet de gratis. Når jeg hentet bilen 3 uker etterpå ble den overlevert til meg Nyvasket og nyrenset innvendig! Kjørte derifra kjempefornøyd! Har bare positive erfaringer fra Trondsen bortsett fra litt lang ventetid kansje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet Mars 11, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2008 Hei cato, takk for det. Gir meg ikke med det første. BMW Norge på reklamasjons avdelingen kunne ikke gjøre stort, men det var for dårlig det som hadde skjedd var han høyst enig i, og at jeg burde kontakte mr. Trondsen selv. Så får vi se hva de sier. Kjører rett med bilen til dem så fort snøen er borte! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå