Gå til innhold

BMW M535i - Turbo + E34 M5 understell og bremser, nye bilder

Share

Anbefalte innlegg

Legger den her, da dette ikke er noe sykt til stort prosjekt, men et lettere et.

Starter en liten søt "prosjekt-tråd" om min ny innkjøpte 1988 BMW M535i.

- Bilen er opprinnelig en 1988 mod BMW 518i

- Totalt ombygd og godkjent til 528i

- Fått 3,5l motor samt all M-Optik

- Svart skinn M-Interiør

- El vindu forran

- Sentrallås

- El takluke

- Diffbrems

- 17" E34 M5 sommerfelger sak (Rett meg om jeg tar feil, er flere typer mener jeg).

- Rustfikset og opplakkert i 2007

- Aircondition (Kompressor ikke montert, og blir heller ikke det).

++

Feil og repereringer:

- El vinduene virker ikke (Reparert)

- Rattstamme m lås ledninger osv def pga tidl. tyveri. (Skiftet og reparert).

- Vanskelig å gire med og slapp clutch (Dette skjedde da jeg kom hjem etter og hadde hentet den, frykter def trykkplate eller lekkasje, skal fiksest snarest).

- Riper på koffertlokk og noe av bakskjerm og èn hjulbuelist og dør. (Dette skjedde under tyveriet)

- Liten klunkelyd bak. (Mulig en foring eller lignende).

- "Sprengt" dør lås, men virker.

- Litt tull med det elektriske da det gjelder tåkelys osv. (Koblingsfeil)

Ellers er det ikke stort.

(Mulige) Planer:

- Nye 17" felger. Tror det faller på 17 OZ felger, om ingen finner noen orginale BBS classic med kant til meg BILLIG..

- M gir kule med lys

- Shine opp interiøret og få tilbake svart fargene i setene

- Polering + rubb og reparere de div lakkskadene etterhvert.

- Montere høytalere i hatthylle, kanskje en liten 10" eller 12" sub.

- Montere fjernstyrt sentrallås

- Skaffe nye baklykter med hvitt. (Skal tone de som er nå, da de andre er vanskelige å finne).

- Hvite blinkers forrerst i fangeren

- "Tone" på en ///M logo i rullgardina.

- Finner vel noe annet også..

Her kommer noen bilder fra da vi hentet bilen, sto opp 4-halv 5 tiden lørdags morgen, tok 06.30 flyet til Gardermoen. Toget til Asker. Klokken 12.00 var vi på veien, allt det nødvendige var fikset.

Besøkte en annen kjent i Asker, Hans heter han. (Eaglehrt her.)

DSC00130.jpg

Hjemme til Hans.

DSC00133.jpg

Hans skal inn og gjøre sin tjenesteplikt i sommer, han har allerede begynt å forberede seg. Bilen hans nå er en BMW 520i Touring som dere ser.

DSC00136.jpg

Fortsatt til Hans, her tar vi en liten "service", sjekk av olje, kjølevæske osv før de 63 mila hjemmover.

DSC00138.jpg

På vei ut av Oslo, staten skal ha sitt...

DSC00139.jpg

Sharifs, høhø.

DSC00143.jpg

Over Dovre på kvelden i snøstorm, ser ikke så ille ut, men noen ganger var det så ille at vi måtte bremse nesten helt ned.

DSC00150.jpg

Ankommet Kristiansund her, bare "litt" møkkete etter 63mil.

DSC00151.jpg

På vei opp fra Oslo, kjørte vi delvis sammens med en kompis, han hadde hentet denne doningen i Tønsberg. En kraftig ombygd ca 92 mod Yamaha FZR 1000, er nå streetfighter, fått GSX-R bakende ++

(Mr. Henrik her inne fra).

Oppdateringer i neste del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Idag søndag ble litt gjort. Skiftet komplett rattstamme og tenningslås/ledningsnett osv til dette. Reparerte el vindu forran, fikk montert på sparkeplaten. Satt på skilta:P Skiftet lyktene forran, da den ene lykta var knust og en med sprekker i. Gjort noe annet småtteri også.

DSC00154.jpg

DSC00155.jpg

DSC01561.jpg

DSC01562.jpg

Den svarte, er en kompis sin M535i med E34 3,6 M5 motor. Går greit den og..:P

DSC01563.jpg

Der har vi min hvite donor bil/prosjektbil. Usikkert hva som skjer med den etterhvert.

DSC01564.jpg

Godt igang med demont av rattstamme m ledningsnett i donorbilen.

DSC01565.jpg

Begge er ute.

DSC01566.jpg

Alt tatt ut ifra M535en

DSC01567.jpg

Allt ferdig montert og fått på plass M rattet også.

DSC01568.jpg

Tatt av lyktene fra den hvite.

DSC01569.jpg

Jeg tvang en kompis til å hjelpe til, da han ikke er den beste mekanikeren, så han bør begynne å lære seg dette, så han hjalp til.

DSC01570.jpg

Alt ferdig, alle pærene ble også skiftet ut til fordel for "Ultra white ett eller annet blå look alike xenon pærer" som ivertfall gir 20 ganger bedre lys enn det orginale. må ha vært lysere tider på 80 tallet da disse gamle BMW'ene ble laget.

DSC01571.jpg

Nyvasket og tørket.

DSC01574.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en fin bil ja Sten. (min er forresten en 320i, ikke 520i hehe) den foringen du tror er dårlig, tror jeg faktisk ikke er der =P haha... mener å huske no prat om det...

Hehe, liten skriveleif det da 8) Jasså ja! :lol: Vi får nesten ta en titt! Blir gjort lite denne uken,da jeg er i Trheim fra Onsdag til sent torsdag, men til neste helg skal det bli gjort noe tenker jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant så sant Steffan C! En bekjent av meg har ekstra sett hvite blinkers til fangeren, så tror jeg kjøper av han. Ellers så er jeg på utkikk etter baklyktene med den hvite delen øverst.. Vanskelig å finne:(

Da var komplett clutch sett bestillt og slavesylinder. (Clutch, trykkplate osv). Nå skal vi vel få gagn på clutch/gear problemet håper jeg:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strøken bil, og den blir tatt vare på ser jeg :) blir nok fin cruisebil når det siste som gjenstår blir fikset opp

Å når dette er fikset kan du selge den til meg :P

hehe

Hehe!

Alt er til salgs for rett pris:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...