Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folket.

lurte litt på disse motorene, hvordan er de to i forhold til hverandre i en E34? passer m50 toppen på en m20 motor?

ville dere ha foretrukket m50 i den bilen? bilen er jo ganske tung.

Takker for alle svar. :)

Skrevet

nei, toppene passer absolutt ikkje overens

Da m20 er 12v topp og m50 har 24v topp..

Vil absolutt anbefale m50 motor i e34 da den har mer hk og er nyere rett og slett:)

Skrevet

Soleklart M50B25. Jeg hadde til og med valgt M50B20 før M20B25, for den går i praksis nesten like bra i E34. M50 er også en bedre motorkonstruksjon på alle måter. Toppen tåler mer, den bruker mindre bensin, har reg. kjede osv.

Det beste E34 kjøpet i dag er helt klart en 525i M50B25 med manuell kasse.

Skrevet

Veldig uenig i det, jeg hadde uten problem valgt en M20 framfor en M50,

Akselrasjonen er ganske lik, toppfarten er forskjellig.

Ellers så har m20 en mye røffere lyd, lettere å skru på og den har uten tvil det kuleste utseende.

Skrevet

Røffere lyd? du mener at den går mye mer ujevnt? Hvordan er M20en lettere og skru på?

Skjønner ikke hvorfor du velger en 170hk fremfor en på 192hk? Den er ikke noe pener! stygt med et stort innsug som bøyer seg alleveier når man åpner panseret

Skrevet
Røffere lyd? du mener at den går mye mer ujevnt? Hvordan er M20en lettere og skru på?

Skjønner ikke hvorfor du velger en 170hk fremfor en på 192hk? Den er ikke noe pener! stygt med et stort innsug som bøyer seg alleveier når man åpner panseret

Hehe, mye penere å se masse plastikk. Og den er lettere å skru på. Prøv og sett en M50 og en M20 atmed hverandre, så merker du fort hva jeg mener med lyd.

Skrevet
Røffere lyd? du mener at den går mye mer ujevnt? Hvordan er M20en lettere og skru på?

Skjønner ikke hvorfor du velger en 170hk fremfor en på 192hk? Den er ikke noe pener! stygt med et stort innsug som bøyer seg alleveier når man åpner panseret

Er en litt annen lyd i motorer med bare 2 ventiler pr sylinder, kan si meg enig i at den er litt kulere også. Corvette har vel motorer med 2 ventiler pr sylinder den dag i dag, hvertfall ikke lenge siden de hadde det.

Skrevet

m20b25 motoren har grommere lyd fra start til stop :)

hissigere er den og :), men i en e34 så er det vel kanskje litt for lite gamp i forhold til vekta...

Skrevet

M50'n er mere for E34'n. M20'n blir for lat. Men M20'n er en klassiker, lenge leve :) E34 er en alt for stor og tung kloss for M20'n. M20'n hører hjemme i E30'n spør du meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...