Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer på når jeg skal godkjenne senkesettet på bilen min. Kan jeg da ta firehjulskontroll med 19" og komme på biltilsynet med det? Eller må jeg da godkjenne felgene og ha TUV papirer og sånt på de også?

Har også bredere bak enn foran. Sier de noe på at jeg har sånne felger tror dere?

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Om de legger merke til de får du nok spørsmål.. Og å godkjenne de i kombinasjon med forskjellig dimensjon er bare å glemme..

Felger emd tuv papirer i de dimensjoner er som å lete etter en forgylt nål i en maisåker..

Skrevet

De legger selvsagt merke til at jeg har 19" felger og det er 16" originalt. Så hva skal jeg gjøre da? Har jo noen gamle 15" piggdekk liggende, men da må jeg jo ha firehjulskontroll med de og da blir det jo litt feil når jeg setter på 19".

Eller får jeg kanskje de som tar firehjulskontrollen til å skrive 15", mens jeg tar den med 19" også kommer jeg på biltilsynet med 15"? :)

Skrevet

Altså, en jeg kjenner har godkjent i vognkortet BBS CH felger på sin E46.

8.5x19 foran og 9.5x19 bak, så det er fullt mulig... Da ble det gjort med tuv-papirer. Eneste de klagde på var at han hadde 255 dekk i stede for 265 som stod i tuv-papirene, men da sa han at han hadde valgt et hakk mindre for at det ikke skulle subbe, så da var de enig i det...

Prøv!

Skrevet

Såvidt jeg vet er det ikke lov å ha forskjellige dekkdimensjoner framme og bak, stemmer ikke det? Kjenner MANGE med E30 M3 som har hatt dette problemet.

Skrevet

Det er kun 5-serie(og 7-serie) som har lov til å ha forskjellig dim foran og bak. Jeg hadde ikke noe problemer når jeg fikk senkesettet på min 528 inn i vognkortet. Da med tuv papirer på alt såklart. (Felgene også)

Dessuten Anders, får du på 15" felger på bilen din? Tror muligens ikke det. Ikke foran ihvertfall. 328 blir vel originalt levert med 16". E39 528 gjør ihvertfall det.

Skrevet

Jeg godkjente senkesett med felger som ikke stod i vognkortet. Det var riktignok en ganske normal dim (225/45/17) og selv om han ikke ville godkjenne det uten papirer sa han at det neppe ville bli noe problem. Bredere dekk bak er egentlig kun hvis bilen har det orginalt, så det er trolig vanskeligere.

Firehjulskontrollen bryr seg lite om hva slags felger du har.

mAZE: min er orginallevert med bredere felg og dekk bak og det er ingen 5 eller 7-serie sist jeg sjekket. :wink:

Skrevet

Du er bare vrang du vettu Hagenisse.. :D hehe.. (Jeg mente jo såklart av de normale BMW'ene. :lol: ) Nei da...

Skrevet

på min e46 coupe så har jeg en lapp i førerdørkarmen der det står at alternative dekkdimensjoner er 245/35-18 rundt om eller 225/40.18 fremme og 255/35-18 bak. huker ikke om det står andre felgstørrelser der, men..

Er dette noe å stille opp med ved en eventuell kontroll? Bilen skal være godkjent med disse dimensjonene, men det står jo ingentig i vognkortet..

Skrevet

Nesten alle BMW fra etter E46 kom har vel forskjellig dim foran og bak :)

På E46 er det vanlig med 8x18 foran og 8,5x18 bak. 225/40 og 255/35 skal det være da. Og det er selvfølgelig lovlig da!!

I TUV-papirene på mitt H&R senkesett står det at det er godkjent sammen med alle fabrikkdimensjoner, og da altså bla den ovennevnte. I tillegg står det spesifisert noen mindre "normale" dimensjoner som også er lov.

Skrevet

Hva med en e36 compac med 17x8 et37 225-45-17 forann 235-40-17 bak?

Senket 40/30. Har papirer på senkesettet men ikke felgene. Vil det bli et problem?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...