maasoey Skrevet Mars 13, 2008 Share Skrevet Mars 13, 2008 Som topic sier Hadde vært digg med en e30 som var billig i forbruk ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andybooy Skrevet Mars 13, 2008 Share Skrevet Mars 13, 2008 finnes da dette, e30 324d Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet Mars 13, 2008 Share Skrevet Mars 13, 2008 Ja... I 1987 kom 324td, 6 syl. og 115hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maasoey Skrevet Mars 13, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 13, 2008 Ønskes kjøpt, sier jeg bare! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plumbo79 Skrevet Mars 13, 2008 Share Skrevet Mars 13, 2008 å så setter du inn en sd33t fra patrol 160 og kjører på spillolje da blir det billig, pyrolyseolje (trafoolje) er enda bedre har jeg hørt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogern Skrevet Mars 13, 2008 Share Skrevet Mars 13, 2008 Jeg har hatt en 1988 324td touring. kjørte opp norge og ned sverige med tillsammen 280 mil en sommer og stortrivdes i bilen. brukte 0.65 på mila. bilen gikk også veldig bra+at d er ganske så fet diesellyd i den på tomgang. (når den var varm) når d var 10- ute hørtes d ut som alt gikk til hellvete når jeg starta. hvis du kjøper en slik vær veldig nøye med kjølinga!!!! min kokte en gang og toppen sprakk på 11 plasser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Mars 13, 2008 Share Skrevet Mars 13, 2008 Hoho...Kalde diselbiler i kulda høres ikke bra ut:p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plumbo79 Skrevet Mars 25, 2008 Share Skrevet Mars 25, 2008 Finnes det en heftig oljebrenner man kan putte i disse, i såfall vil jeg ha en. Det er vel identisk kaross på disse kontra vanlig bensin? E30 335 TD med ix understell sikle sikle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogern Skrevet Mars 25, 2008 Share Skrevet Mars 25, 2008 Finnes det en heftig oljebrenner man kan putte i disse, i såfall vil jeg ha en.Det er vel identisk kaross på disse kontra vanlig bensin? E30 335 TD med ix understell sikle sikle hehe holder vel med en chippa 2.5 tds. den er jo byggd på m50 så burde ikke være noe stort problem og montere i e30. til en overkommelig pris også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 25, 2008 Share Skrevet Mars 25, 2008 Ja... I 1987 kom 324td, 6 syl. og 115hk. Som noen har vært inne på fantes både E30 324d med 86 HK (1985-91) og E30 324td med 115 HK (1987-91)... begge med M21 rekkeseksere (uten og med turbo). Det var forøvrig kun 324td som ble levert som Touring og E34 524td kunne også i perioden 1988-92 leveres med M21 motoren på 115 HK. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02 Skrevet Mars 26, 2008 Share Skrevet Mars 26, 2008 E30 324d var ikke en populær modell her i Norge. En jeg kjenner hadde en slik en på 90 tallet, han klaget fælt over feil i tilegg til alle andre ulemper det var med diesel (den gangen). Tror disse var 4 dørs. E28 524td - mener jeg kom 86/87 - og var regnet for den raskeste diesel bil, tror det var ca 0-100 på 10.5 og max fart 185. Kjenner ikke til at noen tok inn en slik her på berget. Har rigtignok sett en 324td her i landet (touring) - den stod med nødblink i veikanten her i vinter. Ville helt klart styrt unna diesel - er man ute etter power, så har man 325i og e (2.7 liter), M3, 318is + 320is(mini m3) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 26, 2008 Share Skrevet Mars 26, 2008 E30 324d var ikke en populær modell her i Norge.En jeg kjenner hadde en slik en på 90 tallet, han klaget fælt over feil i tilegg til alle andre ulemper det var med diesel (den gangen). Tror disse var 4 dørs. E28 524td - mener jeg kom 86/87 - og var regnet for den raskeste diesel bil, tror det var ca 0-100 på 10.5 og max fart 185. Kjenner ikke til at noen tok inn en slik her på berget. Har rigtignok sett en 324td her i landet (touring) - den stod med nødblink i veikanten her i vinter. Ville helt klart styrt unna diesel - er man ute etter power, så har man 325i og e (2.7 liter), M3, 318is + 320is(mini m3) Det er først på 2000-tallet (eller etter at common-rail innsprøytningssystemet kom på markedet i 1997) at diesel handler om "power"... tradisjonelt har diesel kun handlet om økonomi. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plumbo79 Skrevet Mars 26, 2008 Share Skrevet Mars 26, 2008 E30 324d var ikke en populær modell her i Norge.En jeg kjenner hadde en slik en på 90 tallet, han klaget fælt over feil i tilegg til alle andre ulemper det var med diesel (den gangen). Tror disse var 4 dørs. E28 524td - mener jeg kom 86/87 - og var regnet for den raskeste diesel bil, tror det var ca 0-100 på 10.5 og max fart 185. Kjenner ikke til at noen tok inn en slik her på berget. Har rigtignok sett en 324td her i landet (touring) - den stod med nødblink i veikanten her i vinter. Ville helt klart styrt unna diesel - er man ute etter power, så har man 325i og e (2.7 liter), M3, 318is + 320is(mini m3) Det er først på 2000-tallet (eller etter at common-rail innsprøytningssystemet kom på markedet i 1997) at diesel handler om "power"... tradisjonelt har diesel kun handlet om økonomi. Ta deg en titt på amerikanske sider så skal du se at det fantes dieselpower før 1997 også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mars 26, 2008 Share Skrevet Mars 26, 2008 nåja... er ikke noe problem med mye power i 2,4td motoren.. juster opp diesel mengden og ladetrykket, så er 200 hk fint oppnåelig...man må da være veldig påpasselig med temperaturen..tåler ikke 10min på full effekt da... Og jeg snakker av erfaring.. e28 524td oppjustert, parkerete e28 528i. Kappkjørte og med en merce s380 (eller noe sånt... 2 dørs 3,8 v8).. tok den i både aks og toppfart.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 26, 2008 Share Skrevet Mars 26, 2008 Ta deg en titt på amerikanske sider så skal du se at det fantes dieselpower før 1997 også Klart, men en standard V8 Detroit Diesel på 6,2 liter fra 80 og 90-tallet er faktisk ikke så alt for kraftig. Den hadde rundt 200 HK og et dreiemoment på godt og vel 500 Nm... ikke mye når en tidsriktig Chevrolet Suburban veier over 2500 Kg. Denne motoren brukes forøvrig i dag (lett modernisert) i bl.a Hummer H1 også... jeg mener å huske at H1 klarer noe sånt som 5-6 Km pr. liter diesel... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå