B. Sveigdalen Skrevet Mars 15, 2008 Skrevet Mars 15, 2008 Jeg har liggende et sett med M3 Double Spoke felger (17x7.5 og 8.5) som jeg tenkte på prøve ut på E39'n til vårs. Siden innpress og senterhull er noe forskjellig betinger dette at jeg monterer spacere. Er det noen som har prøvd dette før, og vet hvor tykke disse bør være? Jeg innbiller meg at 15-20mm burde bli bra. Og hvor får jeg tak i et sett med passende spacere, med tilhørende lengre hjulbolter? Er det noen som har tips om andre felger som passer på en E39, så er jeg også interessert i det. M3 felgene kan vurderes solgt/byttet, men det betinger at jeg finner et annet bra alternativ, og ikke må betale noe voldsomt mellom..
Superbeetle Skrevet Mars 15, 2008 Skrevet Mars 15, 2008 Hvis det er orginale felger burde de iallefall være verdt det samme som et bra sett 18" til e39.. I tillegg til at du må ha spacer for å få mindre innpress, må senteret på spaceren være mindre ytterst. Vet ikke om det er så lett å få tak i. E36 har vel 72.5 mens e39 har 74.1 eller noe slikt.
B. Sveigdalen Skrevet Mars 15, 2008 Forfatter Skrevet Mars 15, 2008 Senteret på spaceren kan jeg modifisere i dreibenk, så sant det er nok gods å ta av. Jeg gav nokså mye for disse felgene selv i sin tid, og de er originale. De satt på en M3 cab som en kamerat av meg hadde. Så prisen blir såpass at jeg finansierer et 17 eller 18" felgsett, ja. Jeg "prøvde" den ene felgen på E39'n i går, og ble ikke helt 100% fornøyd. E39 har litt rundere og mer moderne former enn E36'n, så felgene passet ikke fullt så bra som de gjorde på E36'n.
Mainn Skrevet Mars 15, 2008 Skrevet Mars 15, 2008 Ja, men da er vi klar til å by på M3-felgene da....
B. Sveigdalen Skrevet Mars 15, 2008 Forfatter Skrevet Mars 15, 2008 He, he. Vet ikke om den var seriøst ment, og dette er da heller ikke kjøp og salg forumet. Men derom noen har er seriøst bud, så mottas det med takk. Jeg vet ikke hva disse ligger på i pris på bruktmarkedet nå til dags. Send PM hvis dere en interessert. *Tror* det finnes felger som passer bedre på E39 enn disse, og hvor jeg slipper styret med spacere og lange bolter..
Spiritus Sancti Skrevet Mars 15, 2008 Skrevet Mars 15, 2008 Rondell d58 er en sikker vinner på e39 spør du meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå