Øyvind L. Skrevet April 20, 2008 Skrevet April 20, 2008 Endelig noen som har skjønt ossen man oppgradere en E30! Inn med M50 og kast ut den gammle møkka av en M20. M20 er gått ut på dato nå.Det er bare en bakdel med M50 og det er at den er noe tyngre enn M20. Ellers er det bare fordeler. Lykke til med prosjektet. Bedre å skifte motor, enn å trimme m20. Har mange muligheter med en m50b25 motor. Trimchip blir det første som skal installeres 208hk 285nm Det er jeg helt enig i.. Bytt ut den gammle M20 møkka.. M50 er et myyyyye bedre utgangspunkt... Den som forsatt drive med M20 lever i steinaldere.. Ser bra ut.. Lykke til videre.
Kaptein Vom Skrevet April 20, 2008 Forfatter Skrevet April 20, 2008 Bra tråd, synes du jobber veldig bra og målrettet! Jeg skal love deg det blir en trivelig bil å kjøre da du er ferdig Kjappt spørsmål: Passa bunnpanna di rett på? (Fra E34 525). Jeg brukte ei fra E34 520 91 mod, men den måtte jeg snitte ut en bit på eksosiden for å få den til å klar av innerkonstruksjonen av blokka, for å matche opp på boltehullene. Har spurt omtrent alle jeg vet har gjort denne konverteringen på forumet nå, og det virker som om det er forskjell på pannene. Beholdt du oljeskvalpeplata som sitter over den orginale E36 oljepickup'n? (Som sitter skrudd i blokka) Tok ut skvulpeplata fra blokka i og med at det var fastmontert skvulpekammer i bunnpanna. Jeg må kontrollere høyde til oljepickup og peilepinne før jeg går videre. Har desverre ikke bilder av bunnpanne innvendig, og kan heller ikke si helt eksakt hvilken m50 motor denne bunnpanna kom fra men den satt som et skudd
Øyvind L. Skrevet April 20, 2008 Skrevet April 20, 2008 Den kommer nok ifra M50 som sitter i E34. Den bunnpannen man bruker på S50 i E30 også.
Kaptein Vom Skrevet April 20, 2008 Forfatter Skrevet April 20, 2008 Da får vi se om jeg får montert tannstang fra e36 for å få litt kortere styring. Noen som har kjørt med 4:10 utv på diff med sekser, eller blir utv håpløst lav? Hadde vært perfekt å fått toppfart på +-180km/h
ViBe^ Skrevet April 20, 2008 Skrevet April 20, 2008 Da får vi se om jeg får montert tannstang fra e36 for å få litt kortere styring. Noen som har kjørt med 4:10 utv på diff med sekser, eller blir utv håpløst lav? Hadde vært perfekt å fått toppfart på +-180km/h Jeg hadde 3:73 utv og getrag 260 girkasse, hadde vell ca.190kmt når jeg nådde turtallsperra med orginal hjerne. Gikk fort lei det høye turtallet jeg låg på når jeg skulle på langturer å slikt, men fint på trange baner Nå har jeg 2.93utv, vet ikke hva jeg klarer men tipper 230-250kmt
Kaptein Vom Skrevet April 20, 2008 Forfatter Skrevet April 20, 2008 Hadde nok kjørt med original utv hvis jeg skulle brukt bilen hver dag, men nå skal den fortrinnsvis brukes til banekjøring. Så 4:10 er kansje ikke så ille
verticalescape Skrevet April 20, 2008 Skrevet April 20, 2008 Da får vi se om jeg får montert tannstang fra e36 for å få litt kortere styring. Noen som har kjørt med 4:10 utv på diff med sekser, eller blir utv håpløst lav? Hadde vært perfekt å fått toppfart på +-180km/h Jeg hadde 3:73 utv og getrag 260 girkasse, hadde vell ca.190kmt når jeg nådde turtallsperra med orginal hjerne. Gikk fort lei det høye turtallet jeg låg på når jeg skulle på langturer å slikt, men fint på trange baner Nå har jeg 2.93utv, vet ikke hva jeg klarer men tipper 230-250kmt Er det forskjell på utvekslinga på 260 kassene fra m20 kontra m50? Jeg har 260 kasse fra 520i (m50) og har 4,10 diff. Får 220 før sperra slår inn jeg...
oddis Skrevet April 21, 2008 Skrevet April 21, 2008 Den kommer nok ifra M50 som sitter i E34. Den bunnpannen man bruker på S50 i E30 også. Det stemmer, men disse pannene er ikke like (E34 M50 520/525), siden min E34 M50 520 panne ikke passet rett på S50n uten at jeg kappet bort en god del av skvalpeplatene på den "grunne" delen av bunnpanna. Som sagt, jeg har forhørt meg en god del, og hos de fleste så passer den rett på, men noen har også måttet gjøre det samme som meg. Er forvirrende random akkurat det der.. Det eneste jeg vet er at det kom en ny type E34 M50 bunnpanne i 6/94 (husker ikke eksakt, men rundt der i hvertfall), men min er ifra en 91 modell.
Kaptein Vom Skrevet Mai 10, 2008 Forfatter Skrevet Mai 10, 2008 Da kommer det litt oppdateringer, mellom hagearbeid og jobb. Mellomaksel montert fra e30 324diesel, satt som et skudd . Viftereim, toppdekselpakning, servoumpe, plugger, oljefilter, tannstang forstilling osv også på plass Endelig sommer Takk til GBL bildeler som fikk til noe alle andre ikke visste
oddis Skrevet Mai 10, 2008 Skrevet Mai 10, 2008 Hadde du noe problem med å få sentra motorfestene i hulla på traversen? Jeg bruker sånn spacerplate fra koed på førersiden + den motorgummien di selger (E28 M5/535). Du har ingen spacerskive? Jeg prøvemonterte da den stod i motorbukken og da passet det, men man måtte bryte og bruke noe makt.. Får den faen ikke til å sentrere i bilen, men jeg får prøve mer i morgen.
Kaptein Vom Skrevet Mai 11, 2008 Forfatter Skrevet Mai 11, 2008 Mener jeg monterte motorfestene i de ytrehullene på traversen og brukte shims for å få tiltet motoren litt opp på venstre side
oddis Skrevet Mai 11, 2008 Skrevet Mai 11, 2008 For det er jo et styrings/sentrerings-utstikk og en festegjengestanfg på disse gummiputene (To i alt). Så da satte du styrings-ustikket innerst mot senter og bolta den fast i det hullet som er lengst mot rammevangen? Eller? Gjorde slik på begge sider?
Kaptein Vom Skrevet Mai 11, 2008 Forfatter Skrevet Mai 11, 2008 Det er helt riktig. Det ble gjort på begge sider. Motorfestene jeg bruker er e28 525.
Kaptein Vom Skrevet Mai 16, 2008 Forfatter Skrevet Mai 16, 2008 Da skjer det endelig noe her,et lite røkk på 16mai Ledningskobbling Innsugskanalene Her må innsuget på plass skiltplate gjorde seg myyye Trangt mellom bremsekraftforsterker, men det går Her er innsug ferdig montert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå