Kaptein Vom Skrevet Mai 25, 2008 Forfatter Skrevet Mai 25, 2008 Da er vi i gang med å kobble ledninger, mange løse ender her ja....
Kaptein Vom Skrevet Mai 25, 2008 Forfatter Skrevet Mai 25, 2008 Da har vi fått kobblet ledningsnettet til motoren Da er det bare resten igjen
Spiritus Sancti Skrevet Mai 25, 2008 Skrevet Mai 25, 2008 oooo, grattis:P Hehe, moro tenker jeg..! iom at jeg skal ha s38 maskin i min, så tar det såpass lang tid.. For det er jo SÅ dyrt.. hehe
325icab_88 Skrevet Mai 25, 2008 Skrevet Mai 25, 2008 Gratulerer! Skal til med det samme med caben snart! Hvilket koblingsskjema fulgte du til motorkontakten? Hadde du orket å skrevet ned farge - farge? motor - bil
Kaptein Vom Skrevet Mai 26, 2008 Forfatter Skrevet Mai 26, 2008 http://www.rmeuropean.com/bmw-e30-m50-swap.html Brukte denne linken da jeg gjorde ombyggingen. Der står det eksakt hva du skal gjøre, samt veldig greie kobblingsskjema på denne siden. Skjemaet til ombyggingen av ledningsnettet var veldig utfyllende, fikk til og med koblet bensinforbruksmåleren og turtelleren
Kaptein Vom Skrevet Juni 15, 2008 Forfatter Skrevet Juni 15, 2008 Da har jeg fått ferdig bilen. Ble montering av scorpion rustfrieksos samt tilpassing av det fremre eksosrøret. Dette tok litt mere tid enn beregnet. men resultatet ble kjempebra. Fikk kjørtpå endel mil på prøvekjøringa i dag. Motoren går som et uvær og alt fungerer helt perfekt, zf kassa var en drøm å kjøre i forhold til en getragkasse. En vanvittig tøff snerrelyd når man passerer 4500rpm. Ble positivt overasket over hvor bra den går nå\:D/
Fliid Skrevet Juni 15, 2008 Skrevet Juni 15, 2008 Grattis ; ) Du nevner tilpasning av fremre rør på eksos, du snakker da om røret ned til kat(ene) ? Hva legger du i ordet tilpasning?
Kaptein Vom Skrevet Juni 15, 2008 Forfatter Skrevet Juni 15, 2008 Måtte kappe og sveise litt for å få større klaring til den bakre foringa på bærebrua. Det fremre røret gikk for langt ned og for langt ut til siden. Nå henger eksosanlegget helt oppunder bilen, så jeg slipper å skrape nedi når man kjører over fartshumper...
fjøla Skrevet Juli 4, 2008 Skrevet Juli 4, 2008 Grattulere me ny motor+++. Så enkelt å greit kan d et gjøres når man har ei go oppskrift på d hele.. Godt å vite Ble fint det der ja, men sitt no her å lure på hvor pass mye mer trøkk der e i M50 i forhold til M20. E jo bare 20hk, men e muligens spinnvill?
Kaptein Vom Skrevet Juli 12, 2008 Forfatter Skrevet Juli 12, 2008 Ble kjempefornøyd med resultatet Den er mye mere turtallsvillig, for ikke å snakke om endringen i dreiemomentet. For å teste resultatet dro jeg og e30èn på trackday på rudskogen. Fikk bekreftet at denne ombyggingen ble vellykket. Dårlig vær gjorde sikkert sitt, men det var morro å kunne henge på skyline, gt3 og grovt modifisert e30 m3. Mb230 kompressor måtte til og med gi tapt på langstrekket \:D/
Kaptein Vom Skrevet Juli 12, 2008 Forfatter Skrevet Juli 12, 2008 Her kommer det et par bilder fra den første banekjøringen med m50 motor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå