pim Skrevet Mars 19, 2008 Share Skrevet Mars 19, 2008 Har fått tilbud på noen Hartge "kopi" felger med 265/30/19" bak og 235/35/19" foran. Dekkene er av typen cooper, sikkert noen billige. Alt er nytt. Prisen er 10 000,- Er dette en bra pris? Vil det se bra ut på en 520iA, E60? En annen ting jeg lurer på, hva er standard dekk dimensjon til disse bilene? Vinter dekkene som står på nå er 225/55/16" og det ser for så vidt greit ut. Sommer dekkene jeg fikk med til bilen er av type 205/50/17". Testet dem på bilen idag og det så helt forferdelig ut! Det ser ikke ut til å stemme i det hele tatt. Kan det være jeg har fått feil felger av selger eller kan disse bilene bli levert med slike dekk? Takker for alle svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Mars 19, 2008 Share Skrevet Mars 19, 2008 Høres ikke ut som noen upris du har fått da som regel kommer bare dekkene fort opp i 10,000kr med dimmensjoner som dette. Har forøvrig aldri hørt om "Cooper" så kan ikke si noe om dette dekket.. Hvor fikk du dette tilbudet om jeg kan spørre om dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opt Skrevet Mars 19, 2008 Share Skrevet Mars 19, 2008 Hvis felgene ligner veldig på Hartge classic vil det se bra ut. Cooper er vel mest kjent for dekk til offroadere så vidt jeg vet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pim Skrevet Mars 19, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2008 Høres ikke ut som noen upris du har fått da som regel kommer bare dekkene fort opp i 10,000kr med dimmensjoner som dette. Har forøvrig aldri hørt om "Cooper" så kan ikke si noe om dette dekket.. Hvor fikk du dette tilbudet om jeg kan spørre om dette? Det er en jeg kjenner så er vel gjerne derfor prisen er bra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hanzo/// Skrevet Mars 19, 2008 Share Skrevet Mars 19, 2008 Cooper produserer mye bra dekk til "amerikanske" biler i hvertfall, Men cooper i lavprofil har jeg aldrig prød selv om jeg vet at de selger ganske bra av det nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mars 19, 2008 Share Skrevet Mars 19, 2008 Det blir nok en bra dimmensjon det, men er du ute etter å få det breieste og mest mulig ut mot skjermen bør du nok velge noe breiere. Jeg kjørte med 245/35 ZR 19 og 265/30 ZR 19 på E60'n jeg hadde og det syns jeg var greit. Hadde nok valgt breiere bak om jeg skulle byttet. Trolig 275 eller 285. Brukeren, hoegtor, hadde de originale HARTGE Classic hjulene i akkurat den dimmensjonen du henviser til. Du kan jo se hvordan det så ut på hans E60.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Lasse- Skrevet Mars 19, 2008 Share Skrevet Mars 19, 2008 Når det kommer til breie dekk og at hjula skal bygge mest mulig mot skjermen, er det felgbredden det står på.. Feks vil 285 på en sånn Hartge replika se helt teit ut ettersom de lages i 9,5" for bakfelgene. De fleste har vel sikkert ikke lyst til å kjøre rundt med "ballongdekk". Det er heller bedre å velge et annet innpress for å få hjula til å stikke mer ut mot skjermbuen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pim Skrevet Mars 21, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2008 Da ble det disse felgene! Prisen var såpass god at jeg bare måtte ta de Skrev visst litt feil på dimensjonene i starten av denne tråden. Dekkene foran er 225 og ikke 235, men jeg synes det så greit ut uansett. Noen bilder (dårlige grunnet mye regn!) Hva synes dere her inne da, så det bra ut? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå