opt Skrevet Mars 23, 2008 Skrevet Mars 23, 2008 Skal man ha forskjellig bredde på dekka foran og bak bør man også ha forskjellig bredde på felgene. Mitt inntrykk er at billige dekk med v-mønster sporer mer enn dyrere dekk. Du bør minst ha 2,8 bar.
beemerdude Skrevet Mars 23, 2008 Skrevet Mars 23, 2008 mye av sporinga kain vi også takke vårt kjære veivesen og supert veidekke.... har også opplevd å kjøre i tyskland og itj kjenne antydning til sporing, men kommer hjem til norge og bilen er ikke til å kjenne igjen.. men som sagt tidligere her i tråden, sjekk lufttrykk og dempertest... event 4 hjulskontroll.. skal ikke så mye å få hjulstillinga litt ut av stilling på våre norske vinterveier
Norman Skrevet April 5, 2008 Skrevet April 5, 2008 byttet bærearmer, det hjelper. Slitte dekk er heller ikke bra. Nyere dekk sporer mindre enn gamle slitte!
morteym Skrevet April 5, 2008 Skrevet April 5, 2008 Inpress på felg og dekkmerke tror jeg spiller en stor rolle.. Men som nevnt her så vender du deg til at det sporer. Synes ikke det er så farlig, er bare å plassere seg litt annerledes i veibanen på de verste stedene..
rush64 Skrevet April 8, 2010 Skrevet April 8, 2010 Det er bare å fylle opp sporene i veien til det ikke sporer lengere! , eller bare kjøre på slett vei:-) klart det sporer mer med brede dekk, men det biter også bedre når farten øker. Anbefales dog ikke til "hverdagskjørere". ----og husk masse luft, eller aller helst ; nitrogen. har selv 45 psi Nitrogen bak på mine 265\35\19 dunløp sportmax (e39 wagon). Ikke registrert innvendig slitasje ennå, slik det var på forrige dekksett tilhørende forrige eier. Har også tatt 4 hjuls kontroll med ferske dekk. 39 psi framme på 235\35\19 (en tomme bredere felg bak)
larserso Skrevet April 8, 2010 Skrevet April 8, 2010 Jeg hadde 235-45-18 på min e46 og det sporet ganske så mye gitt. så det er nok ikke uvanelig dette probleme når man kommer opp i den dekkstr og de flotte norske veiene vi har her Kjører du 235/45/18? Blir ikke det stor diameter da? Hvilke dekk kjører trådstarter på da? Lufttrykk, dekkmerke, firehjulskontroll ville jeg begynt med å sjekke, ca i den rekkefølgen også. Jeg fikk ny bil etter å ha tatt firehjulskontroll i fjor da det viste seg at de som satte på senk til meg hadde rota det helt til. Hadde da Michelin PilotSport og er spent på Dunlop SportMax jeg satte på forrige uke da de skal spore mindre enn Michelin sine. Kjører 225/40/18. Etter hjulstillingskontroll sporet ikke Michelin mye heller.
323Endre Skrevet Mai 9, 2010 Skrevet Mai 9, 2010 Sporing: skift casterstag foringer. Og når du først er i gang, sett inn GS sine polyurethan foringer. Dekka er jo en selvfølge at de er bra. Halvslitte kan være nok til at den blir håpløs. Kommer litt an på merket dog. Typhoon sier nå jeg. Aldti hatt sporing med dem, samme hvilken dimensjon. Men, bytt først foringer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå