Gå til innhold

Prosjekt E46 1.9Kompressor er stoppet da en ny bil er kjøpt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 318i sedan jeg kjøpte for 1 år siden og sniffer nå inne på ebay etter snacks for å putte i motorrommet. Har endelig bestemt meg for å piffe opp med en kompressor og intercooler. Ny rieger M3 fanger må vel også handles for å gi ytterligere plass og luft til intercooleren. Funnet endel kit og en fanger som ser helt greie ut på nettet.

Tenkte eventuelt på eaton m45 eller eaton m62/m65 til matinga.

har allerede lagt ut bud på kompressor, men er ikke sikkert denne kommer til å bli brukt på bilen da den er relativt liten. (sitter originalt på Cooper S)

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 0213225772

ser også på en CXRacing FMIC intercooler som har målene 70x18x6cm

tenkte blowoff med retur tilbake til innsugssiden er et godt alternativ for dette bygget.

Noen som har erfaringer med mating med kompressor og/eller noen gode tips til hvilken kompressor jeg burde handle? Går det greit å hente ut 170-180hk med denne type kompressor og intercooler av denne motoren?

Tips til hva jeg må gjøre med innsprøytinga trenger jeg hjelp til av dere der ute. :D

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Vet at det ikke bare er å slenge en kompressor nedi motorrommet. :? Hvorfor skulle ikke det være mulig å bygge tvangsmating på denne motoren? Hadde vært morro om du kunne gi meg årsaken til at det ikke skulle gå? Dette blir jo et kompressorbygg på lik linje med et turbobygg. Jeg har ikke tenkt å forandre kompresjonen stort, muligens legge i tykkere pakning. Kan ikke se at dette bygget blir stort annerledes enn andre turbobygg her inne. bare mindre omfattende da jeg ikke trenger smidde motordeler, balansert veiv og ombygde grenrør.

Skrevet

Stå på.. Vurderte dette selv på min forrige. Ble faktisk ny bil på meg da, men ville ha diesel. Hvis du ikke har stor motor med STOR S her inne så blir standardsvaret at du må selge bilen og kjøpe ny med større motor.

Skrevet

haha.... vet.

Fant forresten firma som hjelper meg med omprogramering av bilens hjerne her i bergen. Turbofun.no

Noen med erfaringer fra dem?

Skrevet

har pratet litt med dem på turbofun over mail når det gjelder stempler til e30 m3. virket ikke som de gutta hadde mest peiling på slikt akkurat for de mente det ikke var noen merker som hadde smidde høykomp stempler til e30 M3 og det er ganske så feil for jeg har hvertfall vært i kontakt med 5 forskjellige merker som har dette.

men kan jo hende dem kan mye for det da og er flinke.. lykketil

Skrevet

...du mente du kunne hente ut minst 170 hk, umm... vel, da trenger man jo minst en 323 og da må jo man ut med minst like mye penger..

Men eg liker at folk er ute etter originalitet, det er modigt .. stå på du !

Muligens, hvis du poster når prosjektet ditt er ferdeig og viser til at resultatet ble bra så kan det hende eg gjør det samme :wink:

Skrevet

en 323i 2000mod som får ettermontert kompressor henter betraktelig mye mere ut enn 170hk. Denne er levert med 170hk fra fabrikk. ;)

min mening er at før montering så har bilen skammelige 118hk. På en motor på 1.9L fra 1999 er dette veldig lite. noe som jeg tror gir meg en liten fordel når jeg skal måle på benk etter ombyggingen.

Dette er ikke et ekstrembygge men kun pustehjelp. hva som kommer til å skje med effekt er uvisst.

til senking av komp tenkte jeg dobbel pakning eller tykkere pakning (da bmw leverer 0.3mm tykkere pakning hvis ønskelig til denne modellen.

dobbel pakning blir jo hele 1.7mm tykkere. Noe jeg er redd blir alt for mye for dette prosjektet.

Noen tips til senking av komp?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...