wracul Skrevet Mars 22, 2008 Skrevet Mars 22, 2008 Har en 318i sedan jeg kjøpte for 1 år siden og sniffer nå inne på ebay etter snacks for å putte i motorrommet. Har endelig bestemt meg for å piffe opp med en kompressor og intercooler. Ny rieger M3 fanger må vel også handles for å gi ytterligere plass og luft til intercooleren. Funnet endel kit og en fanger som ser helt greie ut på nettet. Tenkte eventuelt på eaton m45 eller eaton m62/m65 til matinga. har allerede lagt ut bud på kompressor, men er ikke sikkert denne kommer til å bli brukt på bilen da den er relativt liten. (sitter originalt på Cooper S) http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 0213225772 ser også på en CXRacing FMIC intercooler som har målene 70x18x6cm tenkte blowoff med retur tilbake til innsugssiden er et godt alternativ for dette bygget. Noen som har erfaringer med mating med kompressor og/eller noen gode tips til hvilken kompressor jeg burde handle? Går det greit å hente ut 170-180hk med denne type kompressor og intercooler av denne motoren? Tips til hva jeg må gjøre med innsprøytinga trenger jeg hjelp til av dere der ute.
Joe Skrevet Mars 22, 2008 Skrevet Mars 22, 2008 du kan ikke bare slenge paa en kompressor naar som helst. Tror ikke det er vits i dette med denne bilen heller.
CrZyWiz Skrevet Mars 22, 2008 Skrevet Mars 22, 2008 Hvorfor ikke? burde gå helt fint dette for en fingernem person! Lykke til!
wracul Skrevet Mars 22, 2008 Forfatter Skrevet Mars 22, 2008 Vet at det ikke bare er å slenge en kompressor nedi motorrommet. Hvorfor skulle ikke det være mulig å bygge tvangsmating på denne motoren? Hadde vært morro om du kunne gi meg årsaken til at det ikke skulle gå? Dette blir jo et kompressorbygg på lik linje med et turbobygg. Jeg har ikke tenkt å forandre kompresjonen stort, muligens legge i tykkere pakning. Kan ikke se at dette bygget blir stort annerledes enn andre turbobygg her inne. bare mindre omfattende da jeg ikke trenger smidde motordeler, balansert veiv og ombygde grenrør.
Geir Anders Skrevet Mars 22, 2008 Skrevet Mars 22, 2008 Er det ikke bedre å bare kjøpe en orginal 328?
wracul Skrevet Mars 22, 2008 Forfatter Skrevet Mars 22, 2008 joda, men den bilen koster ca det doble av det min gjør. Samt at bare omreg kommer seg på det kompressorkittet koster.
drunken' Skrevet Mars 22, 2008 Skrevet Mars 22, 2008 Så sant, så sant! Artig at noen skremmer opp noen mindre motorer litt også!
Torbjørn H Skrevet Mars 22, 2008 Skrevet Mars 22, 2008 Er det ikke bedre å bare kjøpe en orginal 328? Det syns ikke jeg Hold oss oppdatert, wracul!
Svensson Skrevet Mars 22, 2008 Skrevet Mars 22, 2008 Stå på.. Vurderte dette selv på min forrige. Ble faktisk ny bil på meg da, men ville ha diesel. Hvis du ikke har stor motor med STOR S her inne så blir standardsvaret at du må selge bilen og kjøpe ny med større motor.
Sommerfelg Skrevet Mars 22, 2008 Skrevet Mars 22, 2008 Er det ikke bedre å bare kjøpe en orginal 328? jeg kunne tenkt meg kompressor på min 328, dette er en sykdom
wracul Skrevet Mars 22, 2008 Forfatter Skrevet Mars 22, 2008 haha.... vet. Fant forresten firma som hjelper meg med omprogramering av bilens hjerne her i bergen. Turbofun.no Noen med erfaringer fra dem?
Stramvaier Skrevet Mars 22, 2008 Skrevet Mars 22, 2008 har pratet litt med dem på turbofun over mail når det gjelder stempler til e30 m3. virket ikke som de gutta hadde mest peiling på slikt akkurat for de mente det ikke var noen merker som hadde smidde høykomp stempler til e30 M3 og det er ganske så feil for jeg har hvertfall vært i kontakt med 5 forskjellige merker som har dette. men kan jo hende dem kan mye for det da og er flinke.. lykketil
Joe Skrevet Mars 23, 2008 Skrevet Mars 23, 2008 ...du mente du kunne hente ut minst 170 hk, umm... vel, da trenger man jo minst en 323 og da må jo man ut med minst like mye penger.. Men eg liker at folk er ute etter originalitet, det er modigt .. stå på du ! Muligens, hvis du poster når prosjektet ditt er ferdeig og viser til at resultatet ble bra så kan det hende eg gjør det samme
wracul Skrevet Mars 23, 2008 Forfatter Skrevet Mars 23, 2008 en 323i 2000mod som får ettermontert kompressor henter betraktelig mye mere ut enn 170hk. Denne er levert med 170hk fra fabrikk. min mening er at før montering så har bilen skammelige 118hk. På en motor på 1.9L fra 1999 er dette veldig lite. noe som jeg tror gir meg en liten fordel når jeg skal måle på benk etter ombyggingen. Dette er ikke et ekstrembygge men kun pustehjelp. hva som kommer til å skje med effekt er uvisst. til senking av komp tenkte jeg dobbel pakning eller tykkere pakning (da bmw leverer 0.3mm tykkere pakning hvis ønskelig til denne modellen. dobbel pakning blir jo hele 1.7mm tykkere. Noe jeg er redd blir alt for mye for dette prosjektet. Noen tips til senking av komp?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå